Beneficiile pentru sănătate ale laptelui de cocos. Cum să alegi cel mai bun sortiment

Vlad Crăciunoiu |
Data publicării:
Beneficiile pentru sanatate ale laptelui de cocos Foto: Freepik @dolga1987
Beneficiile pentru sanatate ale laptelui de cocos Foto: Freepik @dolga1987

Beneficiile pentru sănătate ale laptelui de cocos. Includerea unor cantități moderate în dieta ta poate stimula sănătatea inimii și pierderea în greutate.

Laptele de cocos provine din pulpa albă a nucilor de cocos maro mature, care sunt fructele arborelui de cocos.

Laptele are o consistență groasă și o textură bogată și cremoasă. Laptele de cocos a devenit recent foarte popular.

Este o alternativă gustoasă la laptele de vacă, care poate oferi, de asemenea, o serie de beneficii pentru sănătate.Laptele de cocos nu trebuie confundat cu apa de cocos, care se găsește în mod natural în nucile de cocos verzi necoapte.

Spre deosebire de apa de nucă de cocos, laptele nu apare în mod natural. În schimb, pulpa solidă de nucă de cocos este amestecată cu apă pentru a obține laptele de cocos, care are aproximativ 50% apă.

În schimb, apa de cocos este aproximativ 94% apă. Aceasta conține mult mai puține grăsimi și mult mai puține substanțe nutritive decât laptele de cocos.

Vezi și: Ce este de fapt smalțul dinților și care sunt cauzele eroziunii. Lista de alimente care afectează smalțul dentar

Cum se produce

Laptele de cocos este clasificat ca fiind gros sau subțire, în funcție de consistență și de cât de mult este procesat.

- Gros: pulpa solidă de nucă de cocos se rade fin și se fierbe sau se fierbe în apă. Amestecul este apoi strecurat prin pânză de mestecat pentru a produce lapte de cocos gros.

- Subțire: După ce se obține laptele de cocos gros, nuca de cocos rasă rămasă în pânză de mestecat se fierbe în apă. Procesul de strecurare se repetă apoi pentru a produce lapte subțire.

În bucătăriile tradiționale, laptele gros de nucă de cocos este folosit în deserturi și sosuri groase. Laptele subțire este folosit în supe și sosuri subțiri.

Majoritatea conservelor de lapte de cocos conțin o combinație de lapte subțire și lapte gros. De asemenea, este foarte ușor să faci acasă propriul lapte de cocos, ajustând grosimea după bunul plac.

Valori nutriționale

Laptele de cocos este un aliment bogat în calorii. Aproximativ 93% din caloriile sale provin din grăsimi, inclusiv grăsimi saturate cunoscute sub numele de trigliceride cu lanț mediu (MCT).

Laptele este, de asemenea, o sursă bună de mai multe vitamine și minerale. 240 de grame de lapte de cocos conține:

- Calorii: 552

- Grăsimi: 57 grame

- Proteine: 5 grame

- Carbohidrați: 13 grame

- Fibre: 5 grame

Acesta conține de asemenea vitamina C, folat, fier, magneziu, potasiu, cupru, mangan și seleniu. În plus, unii experți susțin că laptele de cocos conține proteine unice care pot oferi beneficii pentru sănătate. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe cercetări.

Vezi și: Ce este ritmul circadian. Efectele dereglării ceasului tău intern asupra somnului

Poate contribui la pierderea în greutate

Există unele dovezi că grăsimile MCT din laptele de nucă de cocos pot fi benefice pentru pierderea în greutate, compoziția corporală și metabolism.

Acidul lauric reprezintă aproximativ 50% din uleiul de nucă de cocos. Acesta poate fi clasificat atât ca acid gras cu lanț lung, cât și ca acid gras cu lanț mediu, deoarece lungimea lanțului său și efectele metabolice sunt intermediare între cele două.

Dar uleiul de cocos conține, de asemenea, 12% adevărați acizi grași cu lanț mediu - acidul capric și acidul caprilic.

Spre deosebire de grăsimile cu lanț mai lung, MCT trec din tractul digestiv direct în ficat, unde sunt folosite pentru producerea de energie sau cetone. Este mai puțin probabil ca aceștia să fie depozitați sub formă de grăsime.

Cercetările sugerează, de asemenea, că MCT-urile pot ajuta la reducerea apetitului și la scăderea aportului caloric în comparație cu alte grăsimi.

Într-un mic studiu, bărbații supraponderali care au consumat 20 de grame de ulei MCT la micul dejun au consumat cu 272 de calorii mai puțin la prânz decât cei care au consumat ulei de porumb.

Mai mult, MCT-urile pot stimula cheltuielile calorice și arderea grăsimilor - cel puțin temporar.

Cu toate acestea, este puțin probabil ca micile cantități de MCT care se găsesc în laptele de cocos să aibă efecte semnificative asupra greutății corporale sau a metabolismului.

Efecte asupra colesterolului și sănătății inimii

Deoarece laptele de nucă de cocos este atât de bogat în grăsimi saturate, oamenii se pot întreba dacă este o alegere sănătoasă pentru inimă.

Foarte puține cercetări examinează laptele de cocos în mod specific, dar un studiu sugerează că poate fi benefic pentru persoanele cu niveluri normale sau ridicate de colesterol.

Un studiu de opt săptămâni la 60 de bărbați a constatat că terciul din lapte de cocos a redus colesterolul LDL "rău" mai mult decât terciul din lapte de soia. De asemenea, terciul din lapte de cocos a crescut colesterolul "bun" HDL cu 18%, față de doar 3% pentru soia.

Majoritatea studiilor privind uleiul sau fulgii de nucă de cocos au constatat, de asemenea, îmbunătățiri ale colesterolului LDL "rău", ale colesterolului HDL "bun" și/sau ale nivelului trigliceridelor, conform Healthline.

Deși în unele studii nivelurile de colesterol LDL au crescut ca răspuns la grăsimea de nucă de cocos, HDL a crescut, de asemenea,. Trigliceridele au scăzut în comparație cu alte grăsimi.

Acidul lauric, principalul acid gras din grăsimea de nucă de cocos, poate crește colesterolul LDL "rău" prin diminuarea activității receptorilor care elimină LDL din sânge.

Laptele de nucă de cocos poate, de asemenea să reducă inflamațiile, să diminueze dimensiunea ulcerului gastric și combate virușii și bacteriile. Reține că nu toate studiile au vizat în mod specific efectele laptelui de cocos.

Potențiale efecte secundare 

Cu excepția cazului în care ești alergic la nucile de cocos, este puțin probabil ca laptele să aibă efecte adverse. În comparație cu alergiile la nuci de copac și arahide, alergiile la nucile de cocos sunt relativ rare.

Multe sortimente la conservă conțin, de asemenea, bisfenol A (BPA), o substanță chimică care se poate scurge din garniturile de conserve în alimente. BPA a fost asociat cu probleme de reproducere și cancer în studii pe animale și la om.

În special, unele mărci folosesc ambalaje fără BPA, ceea ce este recomandat dacă alegeți să consumați lapte de cocos conservat.

Cum îl poți integra în alimentația ta

Deși laptele de nucă de cocos este hrănitor, este, de asemenea, bogat în calorii. Ține cont de acest lucru atunci când îl adăugi la alimente sau îl folosește în rețete. Iată câteva idei:
- Include câteva linguri (30-60 ml) în cafea.

- Adaugă o jumătate de cană (120 ml) la un smoothie sau la un shake de proteine.

- Toarnă o cantitate mică peste fructe de pădure sau papaya tăiată în felii.

- Adaugă câteva linguri (30-60 ml) în fulgii de ovăz sau alte cereale fierte.

Cum să alegi cel mai bun lapte de cocos

Iată câteva sfaturi pentru a selecta cel mai bun lapte de cocos:

- Citește eticheta: Ori de câte ori este posibil, alege un produs care conține doar nucă de cocos și apă.

- Alege cutii de conserve fără BPA: Cumpără lapte de cocos de la companii care folosesc cutii fără BPA.

- Folosește cutii de carton: Laptele de nucă de cocos neîndulcit din cutii de carton conține, de obicei, mai puține grăsimi și mai puține calorii decât opțiunile la conservă.

- Alege opțiunea light: Pentru o opțiune mai puțin calorică, selectează laptele de cocos conservat light. Acesta este mai subțire și conține aproximativ 125 de calorii la 120 ml.

- Fă-ți singur: Pentru cel mai proaspăt și mai sănătos lapte de cocos, prepară-l singur amestecând 1,5-2 căni (355-470 ml) de nucă de cocos mărunțită neîndulcită cu 4 căni de apă fierbinte, apoi strecuară-o printr-o pânză de mestecat.

Laptele de nucă de cocos este un aliment gustos, nutritiv și versatil, care este disponibil pe scară largă. De asemenea, poate fi preparat cu ușurință acasă.

Este plin de nutrienți importanți, cum ar fi manganul și cuprul. Includerea unor cantități moderate în dieta ta poate stimula sănătatea inimii și îți poate oferi și alte beneficii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel