Ce să faci dacă ai consumat prea multă cafeină. Cum te poate afecta și cum să combați agitația

Monika Baciu |
Data actualizării: | Data publicării:
ce sa faci daca ai consumat prea multa cafeina - FOTO: Freepik@atlascompany
ce sa faci daca ai consumat prea multa cafeina - FOTO: Freepik@atlascompany

Ce să faci dacă ai consumat prea multă cafeină. Cum poți să combați agitația. Și, atenție, cafeina nu se regăsește numai în cafea.

Ce să faci dacă ai consumat prea multă cafeină. Indiferent dacă este vorba despre o ceașcă fierbinte de cafea sau o cană revigorantă de ceai, mulți dintre noi obișnuim să începem ziua cu o doză de cafeină. Cu toate acestea, consumul excesiv de acest stimulent poate cauza probleme pentru organism, mai ales pentru minte.

Inima bate cu putere, pleoapa poate tremura, iar senzația de neliniște poate deveni copleșitoare. Asta înseamnă un consum excesiv de cafeină. 

Cafeina poate provoca agitație

Dacă ai o predispoziție către anxietate, această agitație poate accentua sentimentul de anxietate. Dr. Beixin Julie He, un electrofiziolog cardiac la UW Medicine Heart Institute, afirmă că ”consumul excesiv de cafeină poate contribui la creșterea anxietății și agitației”, potrivit Mirror.

Acest lucru poate duce la un cerc vicios, deoarece orice simptome ale inimii pe care le experimentezi, cum ar fi palpitațiile, pot spori anxietatea.

Vezi și: Ce se întâmplă când pornești încălzirea în locuință. 7 afecțiuni care pot fi agravate de căldură

Ce să faci dacă ai consumat prea multă cafeină

Dacă ai exagerat cu cafeina, va trebui să aștepți până când efectele dispar, ceea ce durează în general aproximativ patru până la șase ore. Însă, pe măsură ce numeri minutele, dr. Beixin Julie He sugerează câteva lucruri care te pot ajuta.

Bea multă apă: La fel ca și alcoolul, cafeina este un diuretic, ceea ce înseamnă că poate provoca pierderi de apă prin urină. Consumă multă apă pentru a evita deshidratarea.

Renunță la cafeină: Destul este destul, nu mai consuma cafeină. Acest lucru poate părea evident, dar după ce ai consumat deja prea multe băuturi cafeinizate, mulți oameni continuă să bea din ce în ce mai mult, ceea ce, desigur, va agrava situația.

Înlocuiește electroliții: Dacă ai vomitat sau ai avut diaree, nu pierzi doar apă, ci și electroliții importanți. Aceștia sunt minerale esențiale, cum ar fi sodiul, calciul și potasiul, care sunt vitale pentru multe funcții cheie ale organismului. Poți înlocui acești electroliți consumând alimente precum banane, avocado, spanac, cartofi dulci sau chiar alge marine.

Fă o plimbare: Dacă simți că ai o energie în exces, de ce să nu ieși la o plimbare. Cu toate acestea, este important să fii atent la ritmul cardiac și să oprești plimbarea dacă observi orice modificare neobișnuită, precum o creștere bruscă și rapidă a ritmului cardiac.

Exersează respirația profundă: Dacă te simți agitat, respirația ta este, cu siguranță, rapidă și superficială, ceea ce poate accentua anxietatea. Prin urmare, este o idee bună să faci respirații lente, profunde și conștiente pentru a-ți readuce respirația la normal.

Vezi și: Alcooltest: cum poți să ai rezultat pozitiv deși nu ai consumat alcool. Cristian Paparau: Să solicitați recoltare de sânge

Care este o cantitate rezonabilă de cafeină

Victoria Taylor, dieteticiană la British Heart Foundation, susține că nivelul adecvat de cafeină este surprinzător de permisiv, cu aproximativ patru sau cinci cești de ceai sau cafea pe zi fiind considerați acceptabili. 

”Cercetările arată că acest nivel de consum de cafeină nu ar trebui să aibă efecte negative asupra sănătății inimii, nivelurilor de colesterol sau ritmului cardiac”, a spus Victoria Taylor.

Cu toate acestea, NHS atrage atenția că ”efectul cafeinei poate varia de la o persoană la alta și poate depinde de cât de multă cafeină consumi în mod obișnuit”.

În ceea ce privește băuturile energizante, oamenii nu ar trebui să consume mai mult de 400 ml pe zi, conform unei recenzii cuprinzătoare.

Vezi și: Cum să scapi de ploșnițe. 6 remedii simple și naturale. Plantele care îndepărtează ploșnițele

Cum să reduci cafeina la niveluri sănătoase

Dacă ai de gând să reduci consumul de cafeină, este posibil să fie mai bine să o faci treptat, poate reducând consumul cu jumătate de ceașcă pe zi, timp de o săptămână. Conform unui ghid NHS privind reducerea cafeinei, acesta ar trebui să te ajute să ajungi la un nivel în care consumi mai puțin de cinci băuturi care conțin cafeină pe săptămână.

O altă opțiune este să treci la ceai și cafea cu conținut redus de cafeină, ceaiuri de fructe sau plante sau alte tipuri de băuturi, așa cum sugerează orientările NHS Eatwell. Nivelele sănătoase de cafeină în organism au oferit unele beneficii, conform Mayo Clinic, inclusiv o anumită protecție împotriva:

- Diabetului de tip 2

- Bolii Parkinson

- Bolilor de ficat, inclusiv a cancerului de ficat

- Atacurilor de cord și accidentelor vasculare cerebrale

Vezi și: Noi reguli pentru funcționarea și autorizarea centrelor de îngrijiri paliative. Ce trebuie să știe pacienții

Deși este considerată doar un stimulent ușor, cafeina poate fi periculoasă doar atunci când este consumată în cantități mari. Pot apărea efecte secundare precum:

- Insomnie

- Anxietate

- Probleme digestive

- Distrugerea musculară

De asemenea, multe simptome ale vezicii urinare și intestinelor pot fi accentuate de cafeină, iar consumul excesiv de cafeină poate fi deosebit de periculos pentru femeile gravide, care alăptează sau încearcă să rămână însărcinate.

NHS avertizează că ”nivelurile ridicate de cafeină pot duce la nașterea unor copii cu greutate mică, ceea ce poate crește riscul problemelor de sănătate ulterior. Nivelele mari de cafeină pot provoca, de asemenea, avort spontan. Verifică etichetele băuturilor energizante, deoarece adesea se menționează că acestea nu sunt potrivite pentru copii sau femeile gravide”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel