Cele patru fructe care te îngrașă. Contribuie la construirea masei musculare. Sunt încărcate de vitamine și minerale

Monika Baciu |
Data actualizării: | Data publicării:
cele patru fructe care te ingrasa - FOTO: Freepik@proostoleh
cele patru fructe care te ingrasa - FOTO: Freepik@proostoleh

Cele patru fructe care te îngrașă. Ce trebuie să știi despre ele, cum te ajută să îți dezvolți masa musculară.

Cele patru fructe care te îngrașă. Există o mulțime de fructe mai bogate în calorii, cu o densitate mare de nutrienți, care pot susține o sănătate optimă și vă pot ajuta să luați în greutate.

Încorporarea câtorva dintre fructe în mesele sau gustările dvs. poate contribui la creșterea aportului zilnic de calorii și poate ajuta la creșterea sănătoasă în greutate.

În plus, combinarea acestor fructe cu o sursă de proteine sau grăsimi poate adăuga calorii suplimentare, asigurând în același timp menținerea stabilă a nivelului de zahăr din sânge.

Deși majoritatea fructelor sunt sărace în calorii, multe dintre ele vă pot ajuta să vă îngrășați din cauza conținutului ridicat de carbohidrați sau grăsimi.

Iată 4 fructe proaspete care te pot ajuta să iei în greutate, potrivit Healthline.

Vezi și: Cele 10 motive pentru care prima iubire rămâne întipărită în minte. Cum te influențează odată cu trecerea anilor

1. Bananele

Bananele sunt o alegere excelentă dacă vrei să iei în greutate. Ele nu sunt doar nutritive, ci și o sursă excelentă de carbohidrați și calorii.

O banană de mărime medie (118 grame) conține următoarele substanțe nutritive:

- Calorii: 105

- Proteine: 1 gram

- Grăsimi: 0,4 grame

- Carbohidrați: 27 grame

- Fibre: 3 grame

- Vitamina B6: 26% din valoarea zilnică (DV)

- Mangan: 13% din VD

În plus, bananele conțin mulți alți micronutrienți. Bananele verzi, în special, sunt bogate în amidon rezistent, care trece prin tractul digestiv nedigerat. Cercetările au legat amidonul rezistent de îmbunătățirea sănătății intestinelor.

Bananele sunt o gustare convenabilă la pachet și pot fi adăugate la fulgii de ovăz sau la smoothie-uri făcute cu alte ingrediente bogate în calorii, cum ar fi untul de nuci sau iaurtul gras, pentru a vă ajuta să luați în greutate.

Vezi și: De ce cade părul în urma chimioterapiei. La cât timp de la începerea tratamentului apar efectele asupra părului și când se regenerează

2. Prune uscate

Prunele uscate sunt prune uscate care au un impact nutrițional puternic .O porție de 28 de grame de prune uscate oferă următoarele substanțe nutritive:

- Calorii: 67

- Proteine: 0,6 grame

- Grăsimi: 0,1 grame

- Carbohidrați: 18 grame

- Fibre: 2 grame

- Vitamina K: 14% din DZ

- Potasiu: 4,4% din DZ

Prunele uscate sunt, de asemenea, cunoscute pentru capacitatea lor de a atenua constipația. Conținutul lor de fibre poate contribui la adăugarea de volum la scaun și la accelerarea tranzitului acestuia prin intestin.

Prunele uscate au un termen de valabilitate lung și sunt ușor de adăugat la dieta dvs., ceea ce le face o modalitate simplă de a vă crește aportul de calorii și de a ajuta la creșterea sănătoasă în greutate. Au un gust grozav ca atare, dar le puteți savura și în salatele, smoothie-urile și produsele de patiserie preferate.

Vezi și: Gustarea care te balonează excesiv, considerată cea mai sănătoasă. Care este combinația la care să fii atent

3. Caisele uscate

Caisele sunt un fruct cu sâmburi galbeni popular care poate fi savurat atât în stare proaspătă, cât și uscată. O porție de 28 de grame de caise uscate furnizează următoarele substanțe nutritive:

- Calorii: 67

- Proteine: 0,8 grame

- Grăsimi: 0,1 grame

- Carbohidrați: 18 grame

- Fibre: 2 grame

- Vitamina A: 6% din DV

- Vitamina E: 8% din DV

Pe lângă faptul că sunt o sursă excelentă de calorii, caisele uscate sunt o sursă bună de betacaroten, luteină și zeaxantină - trei pigmenți vegetali care susțin sănătatea ochilor.

Caisele uscate reprezintă o gustare excelentă pentru a vă ridica moralul la sfârșitul după-amiezii și se potrivesc bine cu nucile și brânza, care vă pot ajuta, de asemenea, să luați în greutate, deoarece sunt surse bune de calorii și grăsimi.

Vezi și: Complexul cavalerului alb sau al salvatorului, traumele din spatele acestuia. De ce simți nevoia să îi ajuți mereu pe ceilalți și cum te afectează acest lucru

4. Smochine uscate

Savurate atât proaspete, cât și uscate, smochinele sunt un fruct popular cu o aromă dulce și totuși blândă. O porție de 1 uncie (28 de grame) de smochine uscate oferă următorii nutrienți:

- Calorii: 70

- Proteine: 1 gram

- Grăsimi: 0,3 grame

- Carbohidrați: 18 grame

- Fibre: 3 grame

- Potasiu: 4% din DV

- Calciu: 3,5% din VD

Smochinele uscate sunt gustoase ca atare sau pot fi savurate tăiate pentru a decora ovăzul, iaurtul sau salatele. De asemenea, se potrivesc bine cu brânza și biscuiții.

Unii oameni preferă să înmoaie smochinele uscate prin fierberea lor în apă timp de până la 10 minute.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel