Circulația sanguină, cum o îmbunătățiți și de ce trebuie să o faceți

Dana Lascu / 29 Martie 2019 / 23:37
Bolile autoimune afectează mai mult femeile decât bărbații
Bolile autoimune afectează mai mult femeile decât bărbații

Când circulația sanguină este proastă sau slabă, celulele din corpul dumneavoastră nu pot obține tot oxigenul și nutrienții de care au nevoie. Iată ce sfaturi dau medicii pentru îmbunătățirea circulației

E greu de crezut, dar corpul are aproximativ 96.000 de kilometri de vase sânge. Împreună cu inima și cu alți mușchi, ele alcătuiesc sistemul circulator. Această rețea de „drumuri" transportă sânge în fiecare colț al corpului. Dar când circulația este proastă, aceasta încetinește sau blochează fluxul sanguin. Asta înseamnă că celulele din corpul dvs. nu pot obține tot oxigenul și substanțele nutritive de care au nevoie. Și de aici decurg o seamă de boli

Semne că ai circulația sanguină proastă

Atunci când membrele nu sunt alimentate cu suficient sânge, mâinile sau picioarele pot fi reci sau amorțite. Dacă aveți o piele fină, picioarele ar putea avea o nuanță albastră. De asemenea, circulația slabă poate să vă usuce pielea, să vă facă unghiile casante și să vă cadă părul, în special la picioare. Unii bărbați pot avea probleme în a obține sau de a menține o erecție. Și dacă aveți diabet zaharat, zgârieturile, bătăturile sau rănile tind să se vindece mai lent și se pot infecta.

Renunțați la fumat

Nicotina este ingredientul activ în țigări, țigări electronice, narghilea și tutun fără fum. Vă strică pereții arterelor și vă îngroașă atât de mult sângele, încât nu poate trece prin ele. Dacă fumați, renunțați! Poate fi greu, dar medicii pneumologi și farmaciștii vă pot ajuta.

Controlul tensiunii

Dacă este prea mare, poate provoca arteroscleroză, o afecțiune care vă întărește arterele și poate bloca fluxul sanguin. Tensiunea bună este de 120 / 80 sau mai puțin, dar întrebați-vă medicul despre cele mai bune valori pentru vârsta și starea dumneavoastră de sănătate. Verificați tensiunea cel puțin o dată pe lună. Puteți cumpăra un monitor de tensiune arterială de folosit acasă sau vă puteți lua tensiunea în unele clinici și farmacii.

Beți apă

Sângele este aproximativ jumătate format din apă. Deci, trebuie să rămâneți hidratat pentru a vă menține corpul în funcțiune. Ținta e de 8 pahare de apă pe zi. Veți avea nevoie să beți mai mult dacă faceți exerciții sau dacă este foarte cald afară.

Nu stați așezat toată ziua

Șederea ore întregi nu este excelentă pentru circulație sau pentru spate. Slăbește mușchii picioarelor și încetinește fluxul de sânge în picioare, ceea ce ar putea provoca cheaguri. Dacă sunteți șoarece de birou la locul de muncă, luați în considerare în schimb un birou în picioare su la fiecare oră plimbați-vă! Este posibil să dureze puțin timp să vă obișnuiți, dar ridicarea de pe scaun pune în funcțiune valvele din venele picioarelor, trimițând sânge până la inimă, arată experții de la WebMD.

Relaxați-vă și răsuciți-vă

Yoga este un exercițiu cu impact redus care poate să vă pornească fluxul sanguin. Când vă mișcați, aduce oxigen în celule. Când vă răsuciți, trimite sânge organelor. Și pozițiile cu capul în jos trimite sângele din jumătatea inferioară a corpului până la inima și la creier.

Loviți aerul

Nu sunteți yoghin? Când gleznele sau picioarele se umflă, încercați să ridicați picioarele în sus ca și cum ați lovi. Ceva gen „foarfeca".

Faceți exerciții

Aerobic înseamnă „cu oxigen". Atunci când alergați, mergeți cu bicicleta, vă plimbați în pas alert, înotați sau faceți exerciții similare, mai mult oxigen ajunge în mușchi. Sângele este pompat mai bine, inima e mai puternică și scade tensiunea arterială. Stabiliți un obiectiv de exerciții - timp de 30 de minute zilnic, de la 5 la 7 zile pe săptămână. Puteți sparge timpul de exerciții zilnice în mai multe tranșe, dacă este necesar. Dacă mergeți, știți că viteza moderată până la intensă - cel puțin 5 kilometri pe oră - aduce cele mai bune beneficii pentru sănătate.

Ciorapi compresivi

Puneți garderoba la lucru. Șosetele care fac compresie pun un pic de presiune pe picioare, astfel încât sângele dvs. să nu stea prea mult timp în ele. În schimb, va reveni în inimă. Adresați-vă medicului dumneavoastră (ortoped) ce lungime și cât de puternice să fie ciorapii compresivi ca să vă fie bine.

Măncați mai multe plante și mai puțin carne

Să recunoaștem: Nu există un dezavantaj pentru o dietă echilibrată. Mâncați o mulțime de fructe și legume. Stați departe de grăsimi saturate care se găsesc în carne roșie, pui, brânză și alte surse de animale. Evitați să mâncați prea multă sare și atenție la sarea ascunsă în alimente. Acest lucru vă va ajuta să vă mențineți greutatea sănătoasă, iar colesterolul și tensiunea arterială să fie controlate și arterele să fie mai funcționale.

Periați-vă corpul, nu doar părul

Luați o perie de corp cu peri drepți și frecați pe pielea uscată. Începeți cu picioarele și mergeți în sus, folosind mișcări lungi pe picioare și pe brațe. Faceți cercuri pe burtă și pe spate. Periajul „uscat" vă scapă, de asemenea, de pielea uscată. Periajul trebuie făcut în fiecare zi, chiar înainte de duș.

Stați scufundați

Este un remediu temporar, dar o baie este o modalitate foarte bună de a da un impuls circulației. Apa caldă face ca arterele și venele să se deschidă puțin mai larg, permițând unei mai mari cantități de sânge să treacă prin ele. Apa calda sau ceaiul au același efect.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.26