Dieta săracă în proteine promite longevitate și creier sănătos
Dieta săracă în proteine poate fi cheia longevității și îmbătrânirii sănătoase a creierului potrivit unui nou studiu. Cercetarea arată pentru prima dată că dietele cu conținut scăzut de...
Cercetătorii de la Universitatea din Sydney au constatat îmbunătățiri în sănătatea generală, și în special în sănătatea creierului șoarecilor pe care i-au testat în laborator, după un regim alimentar sărac în proteine. Au mai observat îmbunătățirea procesului de învățare și memorie.
Regimurile cu conținut scăzut de proteine și conținut ridicat de carbohidrați nu sunt în niciun caz o nouă modă. Pentru a evalua beneficiile creierului în urma dietei, cercetătorii s-au concentrat pe hipocamp, regiunea creierului responsabilă de învățare și memorie.
Învățarea și memoria au fost evaluate printr-o serie de teste de conștientizare spațială și de memorie, cercetătorii observând îmbunătățiri modeste la șoarecii masculi și la femele, atât la cei tineri, cât și la cei în vârstă.
"Hipocampul este, de obicei, prima parte a creierului care se deteriorează în boli neurodegenerative cum ar fi Alzheimer. Cu toate acestea, dieta săracă în proteine a promovat sănătatea hipocampului la șoareci", a declarat profesorul David Le Couteur, autorul principal al studiului.
Acesta a spus că numeroase culturi, inclusiv oamenii din Okinawa din Japonia și din multe părți ale Mediteranei au astfel de regimuri alimentare.
"Dieta tradițională din Okinawa are în jur de noua procente de proteine, care este similară cu dieta din studiul nostru, conține soia și plante, foarte puțină carne de vită. Interesant este că una dintre sursele principale de carbohidrați o reprezintă cartofii dulci", a spus Couteur, profesor de medicină geriatrică la Universitatea din Sydney.
Pentru studiul actual, cercetătorii au hrănit șoarecii cu carbohidrații complexi derivați din amidon și proteină de cazeină care se găsește în brânză și lapte.
"În prezent nu există tratamente farmaceutice eficiente pentru demență - putem încetini aceste boli, dar nu le putem opri - deci este interesant faptul că începem să identificăm dietele care influențează modul în care creierul îmbătrânește", a afirmat dr. Devin Wahl co autor al studiului.
Această cercetare vine în urma unui studiu de referință din anul 2015, efectuat de Centrul Charles Perkins al Universitatii din Sydney, care arăta că dietele bogate în proteine și carbohidrați ar putea fi la fel de eficiente ca dietele cu calorii reduse în asigurarea unei vieți lungi la șoareci.
"Avem aproape 100 de ani de cercetare privind beneficiile restricției calorice. Aceasta este cea mai puternică dietă pentru îmbunătățirea sănătății creierului și tot ea întârzie apariția bolii neurodegenerative la rozătoare. Am reușit să replicăm același tip de schimbări genetice în partea creierului responsabilă de memorie pe care o vedem și atunci când restricționăm sever calorii", a declarat dr. Wahl, potrivit Medicalxpress.
Studiul integral îl găsiți aici
-
De ce ne sperie zgomotul tunetului, deși adevărata amenințare e fulgerul12.06.2026, 12:59
-
-
-
-
Ce se întâmplă în corp după ce oprești injecțiile pentru slăbit11.06.2026, 23:49
Dieta cu ouă fierte: slăbești rapid sau e doar un mit? De ce o adoră celebritățile
Ce băuturi trebuie să eviți pe caniculă. Uite cu ce le înlocuiești. Adevărul despre apă
Adevărul despre slăbit. Ce funcționează, de fapt, și cum poți scăpa de grăsime. AICI e secretul!
Dieta cu banane de 3 zile: meniu complet și reguli simple
Ce alimente ultraprocesate pot fi bune pentru sănătate
EXCLUSIV Dieta vegetariană și de post, impact asupra nutrienților. Dr. Lygia Alexandrescu oferă sfaturi importante
Substanța din corp care provoacă cheaguri de sânge. Uite singurul FRUCT care o ține sub control. NU-l mănânci prea des
Ce să mănânci când ai gastrită? 7 alimente care îți salvează stomacul
Ai dureri de stomac și senzație de arsură? Nu mai ignora semnalele. Ce alimente îți pot salva stomacul și pe care trebuie să le eviți.
Cum scap de pofta de dulce
Studiu: sucurile dietetice pot afecta sănătatea creierului
Cât de mult vei trăi, de fapt? Nu genele decid, ci alegerile tale zilnice! Detaliul despre longevitate care te va surprinde
Studiu despre dieta ketogenică: efecte asupra ficatului și glicemiei
Alimentele care încetinesc îmbătrânirea creierului cu peste doi ani
Dieta care reduce riscul de Alzheimer, indiferent de vârstă
Impactul curelor cu sucuri asupra bacteriilor și inflamației
Dieta pentru endometrioză care reduce durerea. 4 suplimente care chiar funcționează
EXCLUSIV 6 greșeli frecvente din Postul Crăciunului. Dr. Lygia Alexandrescu vine cu sfaturi
A mâncat un castravete întreg și internetul a explodat. Iată ce s-a întâmplat în corpul lui! Video VIRAL pe TikTok
Rețeta de slăbit care "funcționează pentru toată lumea". Bilic: Acest aliment e soluția!
Dieta pentru colonoscopie: ce să mănânci 3 zile înainte, în ziua procedurii și după. Evită aceste greșeli dacă vrei să nu ai dureri
Adevărul despre zahăr: de ce corpul tău chiar NU poate trăi fără el!
De ce are nevoie corpul nostru de zahăr: mai mult decât un gust dulce. Cum să consumi zahăr în mod sănătos.
