Dietă: cele 5 fructe care n-ar trebui să lipsească de pe masă

Florina Pop / 17 mai 2019 / 09:46
Dietă: căpșunii se numără printre cele 5 fructe recomandate de cercetători să nu lipsească din consumul zilnic  FOTO: pexels.com
Dietă: căpșunii se numără printre cele 5 fructe recomandate de cercetători să nu lipsească din consumul zilnic FOTO: pexels.com

Dietă. Cercetătorii susțin că 5 fructe sunt cele mai bogate în nutrienți, vitaminele B6, B12, C și K, fibre și proteine.

Dietă. Cele mai multe fructe bogate în nutrienți, asociate cu reducerea riscului de boli cronice, sunt: lămâile, căpșunii, portocalele, limes, grapefruit roșu și roz, se arată pe medicinenet.com.

Acestea, susțin medicii, conțin cantități semnificative de B-uri (B6, B12, tiamina, riboflavina, niacin, folat), vitaminele C si K, fier, fibre și proteine.

„Pe cât de minunate sunt afinele, murele erau, de fapt, următorul fruct de pe listă, urmate de grapefruit alb. Acum, acest lucru nu spune că afinele, pe care numeroase studii le plasează foarte sus datorită antioxidanților și altor compuși sănătoși, n-ar trebui să fie pe lista de cumpărături împreună cu zmeura", potrivit site-ului citat.

În plus, se mai precizează pe platforma amintită, consumul de fructe – care de care mai colorate – vă oferă cea mai mare varietate de substanțe nutritive și fito-nutrienți, acei compuși greu de duplicat care merg dincolo de vitamine și minerale.

Cum fructele au mai multe calorii decât legumele, aveți grijă la dimensiunile porțiunilor.

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27