Dieta poate influența calitatea somnului. Alimentele care provoacă insomnie
Insomnia poate avea un impact grav asupra sănătății și stării de bine a unei persoane. Un studiu care a observat un grup de femei cu vârsta de peste 50 de ani a descoperit că dieta poate influența...
Rezultatele unui nou studiu sugerează că unii carbohidrați rafinați contribuie la insomnie în rândul femeilor mai în vârstă, notează Medical News Today.
Insomnia afectează multe persoane din întreaga lume. Conform National Sleep Foundation, până la 40% dintre persoanele din Statele Unite prezintă anumite simptome de insomnie în fiecare an.
Cercetătorii au luat în considerare acest lucru, deoarece numeroase studii au sugerat că insomnia nu este doar un ușor discomfort: poate fi legată de multe alte probleme de sănătate.
Conform Centrelor de Control și Prevenire a Bolilor (CDC), durata scurtă de somn și întreruperile somnului sunt asociate cu Probleme cardiovasculare, diabet și depresie.
Din acest motiv, specialiștii au căutat modalități de prevenire sau tratare a insomniei și a altor tulburări de somn - începând prin a căuta toate cauzele posibile.
Cercetările existente au atras deja atenția asupra faptului că dieta poate influența calitatea somnului unei persoane. Acum, un studiu realizat de Colegiul Medicilor și Chirurgilor din Universitatea Columbia din New York City, NY, sugerează că o dietă bogată în carbohidrați rafinați - în special zaharuri adăugate - este legată de un risc mai mare de insomnie. Acest lucru pare, cel puțin, în cazul femeilor de peste 50 de ani.
Echipa de cercetare raportează aceste descoperiri într-un document de studiu care apare acum în The American Journal of Clinical Nutrition.
„Insomnia este adesea tratată cu terapie cognitivă comportamentală sau cu medicamente, dar acestea pot fi costisitoare sau pot avea efecte secundare", explică autorul principal al studiului, James Gangwisch, doctorat.
Insa, adauga el, "identificand alti factori care duc la insomnie, putem gasi interventii simple si cu costuri reduse, cu mai putine efecte secundare potentiale".
Posibilul mecanism de bază
Cercetătorii au lucrat cu datele a 53.069 de participanți de sex feminin cu vârste cuprinse între 50 și 79 de ani, toate care s-au înscris la Studiul de observație a sănătății femeilor inițiative între septembrie 1994 și decembrie 1998.
Pentru a înțelege dacă există sau nu o legătură între alegerile dietetice și riscul de insomnie, cercetătorii au căutat asocieri între diferite diete și perturbări ale somnului.
Gangwisch si colegii sai au descoperit o legatura intre un risc mai mare de insomnie si o dieta bogata in carbohidrati rafinati. Aceasta include alimente cu zaharuri adăugate, sucuri, orez alb și pâine albă.
Cercetătorii atrag atenția că din analiza lor nu a fost clar dacă consumul de carbohidrați rafinați a dus la insomnie sau că persoanele care au prezentat insomnie aveau mai multe șanse să consume carbohidrați rafinați, în special alimente zaharoase.
Cu toate acestea, ei observă că există un posibil mecanism de bază care ar putea explica adăugarea de zaharuri care provoacă perturbări ale somnului.
-
Cureți castravetele de coajă? Ce pierzi atunci când arunci partea verde11.08.2026, 21:15
-
-
-
-
Alimentele care ne cresc tensiunea. Nu vorbim despre cele sărate11.08.2026, 17:50
A mâncat un castravete întreg și internetul a explodat. Iată ce s-a întâmplat în corpul lui! Video VIRAL pe TikTok
La ce oră ar trebui să luăm cina pe timpul iernii
Nu mai mânca asta! 5 alimente pe care medicii le evită cu orice preț
Crezi că mănânci sănătos? S-ar putea să te înșeli. Nu mai consuma aceste alimente! Medicii trag un semnal de alarmă!
Ce nu ai știut despre uleiul de pește. Adevărul despre Omega-3. Citește asta înainte să mai iei suplimente
Rețeta de slăbit care "funcționează pentru toată lumea". Bilic: Acest aliment e soluția!
Detoxul cu ceai verde: este bun sau rău pentru "curățare"? Ce beneficii promite și ce riscuri are
Dieta cu banane de 3 zile: meniu complet și reguli simple
Alimentele care reduc inflamația în două săptămâni. Medicii le recomandă
Aceaste alimente reduc inflamația în două săptămâni, spun medicii.
Dieta pentru colonoscopie: ce să mănânci 3 zile înainte, în ziua procedurii și după. Evită aceste greșeli dacă vrei să nu ai dureri
Slăbești fără să-ți dai seama: 5 trucuri psihologice care păcălesc creierul
Dieta care reduce riscul de Alzheimer, indiferent de vârstă
Cum se bea ceaiul corect. Reguli de aur pentru o ceașcă perfectă de fiecare dată
De ce să mănânci un măr verde pe zi. 6 beneficii dovedite științific
6 motive să mănânci un măr verde pe zi. Beneficiile te vor surprinde.
Crezi că berea fără gluten e sigură? Studiul care dă peste cap tot ce știai
Adevărul despre slăbit. Ce funcționează, de fapt, și cum poți scăpa de grăsime. AICI e secretul!
Patru alimente de evitat pentru a reduce tensiunea arterială
Aceste 4 alimente trebuie evitate dacă ai hipertensiune arterială.
