EXEMPLE de meniuri de POST de la Cori Grămescu: Ce poți să mănânci la micul dejun, prânz și cină

Dana Lascu / 16 Martie 2021 / 14:15
Exemplu de meniu de post de la Cori Grămescu. Foto: Cori Grămescu
Exemplu de meniu de post de la Cori Grămescu. Foto: Cori Grămescu

Pentru că tocmai am intrat în Postul Paștelui, o perioadă destinată purificării corpului și a spiritului, Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, ne dă exemple de meniu de post: ce poți să mănânci la micul dejun, prânz și cină și la gustările dintre mese. Iată mai multe variante: 

Două aspecte sunt esențiale în POST pentru a nu ne pune în pericol sănătatea și silueta: aportul adecvat de proteine și consumul ridicat de legume. Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, ne dă mai multe exemple de meniuri de post pentru fiecare masă a zilei, inclusiv pentru gustări: 

Micul dejun

Ai de ales între:

- 200 g  iaurt coconut sau soia natur cu 4 linguri fulgi de porumb fără zahăr și o banană tăiată felii, scorțișoară și o lingură de fulgi de cocos ,

- 2 linguri hummus de fava beans, un ardei, 40 g  de tofu, 5 roșii cherry și 3 rondele de orez integral,

- 5 linguri de muesli, o cană de lapte vegetal  de cocos cu migdale fără zahăr adăugat, 3 linguri afine  și 3 linguri de semințe de chia,

- 40 g de tofu, 50 g  de salată de vinete fără maioneză, un castravete 5 roșii cherry și o felie de pâine neagră cu fibre și multicereale,

- 3 linguri pate de avocado cu 3 finn crisp, 40 g tofu, un ardei copt și 5 măsline.

Gustarea de dimineață:

200 g fructe diferite la alegere 

Prânz

Ai de ales între:

- 200 g mâncare năut cu roșii, 150 g salată de varză albă cu morcov ras și ridiche neagră,

- 250 g tocăniță de linte cu legume cu 100 g salată de baby spanac cu castravetel,

- 300 g mâncare de mazăre cu morcov și 2 wasa cu 2 linguri brânză de caju,

- 250 g supă cremă de legume cu 200 g tocăniță de linte cu legume,

- Buddha bowl : o mână de baby spanac, 5 roșii cherry, un castravete, 5 ridichi, 100 g cartof dulce fiert, 50 g pate de avocado , 50 g tofu, 20 g caju, pătrunjel verde, dressing de lime cu tabasco verde și 2 linguri de tahini. 

Gustarea de seară:

Ai de ales între:

- 100 g rădăcinoase cu 100 g fructe la alegere,

- 30 g amestec de nuci și semințe crude cu un ardei,

- 2 linguri de hummus cu un morcov.

Cina

Ai de ales între:

- 300 g ciuperci la grătar cu 100 g cartof copt și frunze de andive umplute cu 50 g hummus cu migdale,

- 250 g mâncare de mazăre cu morcov, salata verde cu semințe,

- 300 g mâncare de praz cu măsline și 50 g tofu cu ardei,

- 250 g mâncare de fasole scăzută cu legume, 100 g salată de varză albă,

- 200 g supă cremă de linte, 50 g paste de linte cu sos de pesto roșu de post (se mixează în procesator 30 g de roșii uscate cu jumătate de dovlecel fiert, 2 linguri caju, 2 linguri fulgi de drojdie inactiva) și o salată verde.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy