Ghidul managementului obezității 2019. Cele mai noi sfaturi

Dana Lascu / 15 feb 2019 / 11:45
Eliminarea anumitor alimente din dietă poate avea efecte foarte benefice asupra organismului
Eliminarea anumitor alimente din dietă poate avea efecte foarte benefice asupra organismului

Obezitatea se spune că a ajuns la nivel epidemic în lume, iar slăbirea pentru persoanele care au greutate mai mare decât cea normală este extrem de grea. În plus, e ușor să te îngrași când încalci regulat anumite reguli. Dr. Anca Hâncu, nutriționist și doctor în medicină, a făcut, EXCLUSIV pentru DC MEDICAL, un rezumat al Noului ghid pentru managementul obezității, publicat la sfârșitul lunii ianuarie.

Noul ghid european pentru managementul obezității, intitulat „European Practical and Patient Centred Guidelines for Adult Obesity Management in Primary Care", semnat de Dominique Durrer Schutz, Luca Busetto, Dror Dicker, Nathalie Farpour-Lambert, Rachel Pryke, Hermann Toplak, Daniel Widmer, Volkan Yumuk și Yves Schutz, diversifică indicațiile pe care medicii le dau pacienților obezi care vor să slăbească sau celor care nu vor să se îngrașe.

Dr. Anca Hâncu, nutriționist și doctor în medicină, a făcut, EXCLUSIV pentru DC MEDICAL, un rezumat al Noului ghid. Iată care sunt principalele 6 reguli pe care medicii le vor recomadă în obezitate:

Ce trebuie să faceți

1. Scădeți cantitatea de alimente dense energetic; creșteți vegetalele și mâncați două porții de fructe pe zi; scădeți alimentele grase, în mod special grăsimile săturate; scădeți carbohidrații rafinați, zahărul adaugat; scădeți mărimea porțiilor; folosiți farfurii mai mici și mâncați doar o porție la o masă.

2. Evitați snacks-urile sau „sărirea" meselor (de exemplu micul dejun, dacă nu va este foame îl veți mânca puțin mai târziu).

3. Mâncați doar ca răspuns la senzația de foame și opriți-vă dacă simțiți senzația de sațietate, evitați să mâncați dacă nu vă este foame și terminați masa dacă vă simțiți plin înainte de terminarea ei.

4. Mâncați încet, o senzație de sațietate va apărea după 20 min de la începerea mesei.

5. Mâncați „înțelept" sau „eating mindfully".

a. Păstrați un moment pentru relaxare, ascultați muzică preferată, anticipați relaxat masa care urmează.

b. Așezați-vă când mâncați (nu stând în picioare sau în mers) pentru a mânca fără a face nimic altceva (fără televizor, smartphone, tabletă, radio sau fără a citi).

c. Fiți conștient de intensitatea senzației de foame și de scăderea acesteia progresiv, pe parcursul mesei.

d. Mâncați încet, bucurați-vă de masă, fiți atent la gust, aromă, temperatura și textura mâncării, puneți jos tacâmurile între îmbucături.

e. Observați-vă emoțiile în timp ce mâncați.

f. Opriți-vă din mâncat când va simțiți plin și când scade plăcerea de a mânca.

6. Țineți un jurnal, astfel deveniți conștient de ceea ce mâncați ( gustări, volumul mesei etc.) și veți putea identifica ce declanșează mâncatul în afară senzației de foame (plictiseala, frustrarea, stresul, trecerea pe lângă o patiserie, uitatul la TV, privitul telefonului sau altele).

Ghidul european, integral, îl puteți găsi AICI.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.26