Grăsimea de pe abdomen, cât timp trebuie să faci exerciții ca să o reduci

Dana Lascu / 31 dec 2018 / 11:01
Exercițiile pe bicicleta în sală te pot ajuta să scapi de grăsimea de pe burtă
Exercițiile pe bicicleta în sală te pot ajuta să scapi de grăsimea de pe burtă

Tradiții de Revelion: În noaptea dintre ani, una dintre dorințele pe care ni le putem pune e ca în Noul An să începem să mergem la sală pentru a da jos grăsimea enervantă de pe abdomen. Dar v-ați întrebat vreodată cum pot exercițiile fizice că aibă efectul dorit? Și cât trebuie să faci exerciții ca să dai jos câteva sute de grame din grăsimea din interiorul abdomeniului, de care se scapă cel mai greu?

Ei, bine, o moleculă de semnalizare numită interleukina 6 joacă un rol critic în acest proces, arată un nou studiu, publicat pe 27 decembrie în revista Cell Metabolism.

După cum era de așteptat, în cadrul acestui nou studiu, o analiză de 12 săptămâni constând în exerciții pe bicicletă a dus la reducerea grăsimii abdominale viscerale la adulții obezi. Dar, remarcabil, acest efect a fost exclus la participanții care au fost tratați, de asemenea, cu tocilizumab, un medicament care blochează semnalizarea interleukinei 6 (IL-6) și care este în prezent aprobat pentru tratamentul artritei reumatoide. Mai mult, tratamentul cu tocilizumab a crescut nivelul de colesterol indiferent de nivelul de activitate fizică.

Grăsimea abdominală crește riscul de boli

Mesajul pentru toată lumea e că trebuie să facem exerciții", explică autorul principal Anne-Sophie Wedell-Neergaard de la Universitatea din Copenhaga. „Știm cu toții că exercițiile fizice promovează o sănătate mai bună, iar acum știm că exercițiile făcute regulat reduc masa de grăsime abdominală și, prin urmare, potențialul de risc pentru dezvoltarea bolilor cardio-metabolice".

Grăsimea abdominală este asociată cu un risc crescut de apariție a afecțiunilor cardio-metabolice, dar și a cancerului, a demenței și mortalitatea din toate cauzele. Activitatea fizică reduce țesutul visceral de grăsime, care înconjoară organele interne din cavitatea abdominală, dar mecanismele care stau la baza acestuia nu erau clare. Unii cercetători au emis ipoteza că un hormon numit epinefrină mediază acest efect.

Dar autorul studiului, Wedell-Neergaard, și co-autorul Helga Ellingsgaard, de la Universitatea din Copenhaga, suspectau că interleukina 6 ar putea juca un rol important, deoarece reglează metabolismul energetic, stimulează defalcarea grăsimilor la oamenii sănătoși, și este eliberată din mușchiul scheletic în timpul exercițiilor.

Pentru a testa această ipoteză, cercetătorii au efectuat un studiu de 12 săptămâni, într-un un singur centru, în care au repartizat aleatoriu adulți obezi abdominal în patru grupuri. Un total de 53 de participanți au primit perfuzii intravenoase fie de tocilizumab, fie de soluție salină ca placebo, o dată la patru săptămâni, combinate cu niciun exercițiu sau un exercițiu pe bicicletă, care consta în mai multe sesiuni de 45 de minute în fiecare săptămână. Cercetătorii au folosit, de asemenea, imagistica prin rezonanță magnetică pentru a evalua masa țesutului adipos visceral la începutul și la sfârșitul studiului.

Cât slăbești pe bicicletă și în cât timp

În grupurile cu placebo, exercițiul fizic a redus masa țesutului adipos visceral cu o medie de 225 grame, sau 8 procente, comparativ cu cei care nu au făcut niciun exercițiu. Tratamentul cu tocilizumab a eliminat, însă, acest efect. În grupurile cu exerciții fizice, tocilizumabul a crescut și masa țesutului adipos visceral cu aproximativ 278 grame comparativ cu cei din grupul placebo. În plus, tocilizumab a crescut colesterolul total și colesterolul „rău" - lipoproteine cu densitate scăzută (LDL) - comparativ cu subiecții din grupurile placebo, atât în grupul care făcea exerciții, cât și în grupul care nu le făcea.

„Din cunoștințele noastre, acesta este primul studiu care arată că interleukina 6 are un rol fiziologic în reglarea masei adipoase viscerale la om", a arătat Wedell-Neergaard.

Autorii au notat și că studiul a fost unul exploratoriu și nu intenționa să evalueze un anumit tratament într-un cadru clinic. Pentru a complica problemele, interleukina 6 poate avea efecte aparent opuse asupra inflamației, în funcție de context. De exemplu, creșteri cronice scăzute ale interleukinei 6 sunt observate la pacienții cu obezitate severă, diabet zaharat de tip 2 și boli cardiovasculare.

„Calea de semnalizare în celulele imunitare față de celulele musculare diferă substanțial, rezultând în acțiuni pro-inflamatorii și anti-inflamatorii, astfel încât interleukina 6 poate acționa diferit în oameni sănătoși și în cei bolnavi", explică Wedell-Neergaard.

La ce să fii atent când te apuci de exerciții

În studii viitoare, cercetătorii vor testa posibilitatea ca interleukina 6 afectează modul în care grăsimile sau carbohidrații sunt folosiți pentru a genera energie în diferite condiții. Ei vor investiga, de asemenea, dacă ai multă interleukină 6, administrată potențial sub formă de injecție, reduce masa viscerală de grăsime. „Avem nevoie de o înțelegere mai aprofundată a acestui rol al interleukinei 6 pentru a discuta implicațiile sale", a explicat Wedell-Neergaard.

Între timp, autorii au câteva sfaturi practice de vacanță. „Este important să subliniem faptul că, atunci când începeți să faceți exerciți, puteți crește greutatea corporală datorită masei musculare sporite", spune Wedell-Neergaard. „Deci, în plus față de măsurarea greutății corporale globale, ar fi util, și poate mai important, să vă măsurați circumferința taliei pentru a urmări pierderea de masă de grăsime viscerală și pentru a rămâne motivați".

Studiul poate fi găsit AICI.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24