Dieta care te scapă de stres: CANTITATEA EXACTĂ de fructe și legume pe care trebuie să o consumi zilnic. STUDIU
DIETA care te scapă de stres: Consumul unei diete bogate în fructe și legume este asociat cu mai puțin stres, cnform unui nou studiu realizat la Universitatea Edith Cowan...
DIETA care te scapă de stres: Studiul, care a fost publicat în Clinical Nutrition (link direct studiu), a examinat legătura dintre aportul de fructe și legume și nivelurile de stres ale mai mult de 8.600 de australieni cu vârste cuprinse între 25 și 91 de ani care participă la Studiul australian privind diabetul, obezitatea și stilul de viață (AusDiab) de la Baker Heart and Diabetes Institute.
Rezultatele au arătat că persoanele care au consumat cel puțin 470 de grame de fructe și legume zilnic au avut niveluri de stres cu 10% mai mici decât cele care au consumat mai puțin de 230 de grame. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă consumul a cel puțin 400 de grame de fructe și legume pe zi.
Cercetătorul principal, doctorandul Simone Radavelli-Bagatini de la Institutul ECU pentru Cercetare Nutrițională, a declarat că studiul consolidează legătura dintre dietele bogate în fructe și legume și bunăstarea mentală.
„Am constatat că persoanele care au aporturi mai mari de fructe și legume sunt mai puțin stresate decât cele cu aporturi mai mici, ceea ce sugerează că dieta joacă un rol cheie în bunăstarea mentală”, a spus Radavelli-Bagatini.
Potrivit cercetătoarei, un anumit grad de stres este considerat normal, dar expunerea pe termen lung poate avea un impact semnificativ asupra sănătății mintale.
Efectele negative ale stresului
„Stresul pe termen lung și necontrolat poate duce la o serie de probleme de sănătate, inclusiv boli de inimă, diabet, depresie și anxietate, așa că trebuie să găsim modalități de prevenire și, eventual, de ameliorare a problemelor de sănătate mintală în viitor”, a spus Radavelli-Bagatini.
„Studiile anterioare au arătat legătura dintre consumul de fructe și legume și stresul la adulții mai tineri, dar este pentru prima dată când observăm rezultate similare la adulții de toate vârstele”, a spus arătat aceasata.
„Rezultatele studiului subliniază că este important ca oamenii să aibă o dietă bogată în fructe și legume pentru a reduce la minimum stresul. (...) Legumele și fructele conțin substanțe nutritive importante precum vitamine, minerale, flavonoide și carotenoide care pot reduce inflamația și stresul oxidativ și, prin urmare, pot îmbunătăți bunăstarea mentală. (...) Inflamația și stresul oxidativ din organism sunt factori recunoscuți care pot duce la creșterea stresului, anxietății și stării de spirit mai scăzute”, a conchis cercetătoarea.
Alcoolul după 40–50 de ani: ce se schimbă în organism și ce riscuri apar
O băutură banală ar putea proteja inima de efectele statului pe scaun
10 semne că te afli în stare de cetoză
Ce alimente ultraprocesate pot fi bune pentru sănătate
6 obiceiuri simple de dimineață care reduc inflamația
EXCLUSIV Dieta care reglează colesterolul. Dr. Lygia Alexandrescu: Curăță arterele
Ce se întâmplă dacă mănânci semințe de dovleac când vrei să slăbești. Un detaliu te va surprinde
Slăbești fără să-ți dai seama: 5 trucuri psihologice care păcălesc creierul
Alimentul pe care Nadia Comăneci nu-l mănâncă niciodată: Nu mănânc asta, dar beau o bere, două în fiecare seară
Fructele care ard grăsimea la menopauză și reduc pofta de dulce
10 alimente care scad glicemia în mod natural. Un fruct banal ține diabetul sub control
Gătești cu acest ulei? Hrănește una dintre ele mai agresive forme de cancer
Ce băuturi trebuie să eviți pe caniculă. Uite cu ce le înlocuiești. Adevărul despre apă
Fructele de vară care țin glicemia sub control
Acestea sunt cele mai indicate fructe de vară pentru diabetici.
