Mai multe semne îți arată că nivelul de zahăr din sânge este crescut. Lista alimentelor care reglează glicemia

Nicoleta Baciu |
Data actualizării: | Data publicării:
Mai multe semne îți arată că nivelul de zahăr din sânge este crescut. Foto: Freepick @pvproductions
Mai multe semne îți arată că nivelul de zahăr din sânge este crescut. Foto: Freepick @pvproductions

Mai multe semne apărute în corp îți sugerează că ai o predispoziție semnificativă în debutul diabetului.

Dacă genetica este o predispoziție semnificativă în debutul bolii, diabetul poate fi cauzat de o dietă bogată în zaharuri rapide, care declanșează o creștere semnificativă a nivelului de insulină. 

Afecțiunea numită pre-diabet este încă necunoscută publicului, neștiind această etapă intermediară care se caracterizează printr-o glicemie cuprinsă între 1,05 și 1,26 grame de zahăr pe litru de sânge. Și din motive întemeiate, această etapă de tranziție nu este observată din cauza dificultății de a-i percepe simptomele.

Ficatul gras, detoxifiere prin alimentație. Nutriționist: 80% dintre noi am fi în dureri, atât de des este răspândit

Iată 14 semne că ai glicemie crescută și ce alimente sunt recomandate să le consumi pentru reglarea glicemiei. 

Puțini oameni sunt conștienți de așa-numita stare pre-diabetică care, odată diagnosticată, poate fi un adevărat semnal de avertizare pentru a împiedica apariția diabetului. Această stare intermediară reversibilă necesită o manipulare serioasă, care implică regândirea dietei și a aportului zilnic de zahăr. Dacă unele simptome ale acestei etape anterioare bolii cronice sunt cu greu observabile, există manifestări corporale clare că organismul este saturat cu zaharuri. Este esențial să-ți asculți corpul pentru a putea lupta împotriva diabetului.

9 alimente și băuturi bune pentru inimă. Au proprietăți antioxidante, ajută și la scăderea colesterolului

Ce este pre-diabetul?

Pentru a identifica această fază de tranziție, se recomandă prelevarea a 2 probe de sânge pe săptămână, una după alta, pentru a confirma existența pre-diabetului. Odată stabilită această stare, specialiștii recomandă o dietă adecvată care să regleze nivelul de insulină din sânge și să împiedice astfel apariția diabetului de tip 2. Se recomandă și o activitate fizică susținută ca prevenție.  

Care sunt simptomele unui nivel ridicat de zahăr în sânge?

În prezența acestor simptome, este esențial să consulți un medic care îți poate prescrie probe de sânge pentru a stabili acest diagnostic. Este esențial să consulți un specialist, deoarece părerea lui îți va permite să adopți un stil sănătos de viață.

- Disfuncție erectilă sau libido scăzut,

- Dificultate de concentrare,

- Iritabilitate sau nervozitate,

- Gură uscată,

- Creșterea apetitului,

- Disconfort digestiv,

- Vindecare dificilă sau lentă,

- Dorința persistentă de a urina,

- Infecții recurente,

- Sete persistentă,

- Piele uscată și reactivă,

- Creștere excesivă în greutate,

- Vedere încețoșată,

- Oboseală cronică.

8 băuturi care vă ușurează digestia. Ceaiul care se află pe lista scurtă

Dacă în urma unei probe de sânge se stabilește un diagnostic pre-diabetic, atunci va fi esențial să vă regândiți complet alimentația, care este cauza unei creșteri a zahărului din sânge. Această dietă este, de asemenea, potrivită pentru a contracara starea pre-diabetică dacă există, de exemplu, predispoziții genetice la această boală cronică.

Alimente recomandate pentru reducerea glicemiei

Pentru a preveni starea pre-diabetică și cu atât mai mult diabetul, este esențial să consumi  alimente cu indice glicemic scăzut. Iată care sunt alimentele pe care să le includă mai des în mesele tale.

- Lapte degresat

- Pâine integrală de grâu,

- Linte,

- Năut,

- Seminţe de in,

- Ovăz,

- Conopidă,

- Sparanghel,

- Cartofi dulci,

- Quinoa.

Slăbitul sănătos și fără dietă, la îndemâna oricui. Nutriționist: Este pe termen lung. Organizarea este cheia

Ce alimente ar trebui limitate?

Unele alimente ar trebui consumate cu moderație în stare pre-diabetică, deoarece indicele lor glicemic este moderat:

- Smochine,

- Mango,

- Ananas,

- Sfeclă,

- Făină de porumb,

- Orez alb,

- Banane.

Cum să trăiești mai mult. Dietele de succes ale celor mai longevivi și sănătoși oameni

Ce alimente sunt interzise?

Pentru a preveni diabetul într-un mod optim, este esențial să eviți consumul acestor alimente:

- Cartofi,

- Biscuiți,

- Băuturi alcoolice,

- Pâine albă,

- Miere,

- Zahar alb,

- Stafide,

- Pepene verde,

- Cireșe,

- Mure,

- Pepene galben,

- Fulgi de porumb

- Orez.

În cazul pre-diabetului, timpul acordat pentru a contracara  diabetul de tip 2  este de 5 ani. Acest prognostic medical poate fi depășit printr-o simplă schimbare a dietei și a stilului de viață.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel