Micul dejun care-ți reduce pofta de mâncare pentru restul zilei
Micul dejun, ales conform unor teorii, poate reduce pofta de mâncare pe parcursul zilei. Un studiu în acest sens a fost dat publicității recent.
Un mic dejun bogat în proteine poate ajuta la reducerea poftei de mâncare mai târziu, în cursul zilei, sugerează un studiu în revista "Dairy Science" din 2018.
Cercetătorii au urmărit 32 de adulți sănătoși care au mâncat un mic dejun conținând două porții de cereale cu conținut ridicat de carbohidrați, ceașcă de lapte care conținea 12,4 grame de proteine sau o ceașcă de lapte amestecată cu un concentrat de proteină integrală din lapte sau o pulbere de proteine din zer care a stimulat administrarea de proteine la 28 grame. Participanților li s-a măsurat, apoi nivelul de zahăr din sânge.
După două până la trei ore, participanții au mâncat un prânz bogat în carbohidrați și au verificat din nou zahărul din sânge. Mai târziu, apetitul fiecăruia a fost evaluat printr-un chestionar.
Suplimentul de proteină, efect neașteptat
Cercetatorii au descoperit că persoanele care au consumat proteine suplimentare la micul dejun au avut un nivel scăzut al zahărului din sânge și au avut un apetit redus în cursul zilei, comparativ cu cei care consumau mai puțin proteine.
Proteina necesită mai mult timp pentru a fi digerată decât carbohidrații, ceea ce explică de ce poate suprima apetitul, dar studiul sugerează, de asemenea, că cu cât consumați mai multe proteine, cu atât efectul poate dura mai mult.
Acest lucru ar putea fi util pentru persoanele care luptă împotriva poftei de mâncare după-amiază sau care au nevoie de ajutor pentru a pierde sau a-și gestiona greutatea.
Deși acest studiu a folosit lapte și praf proteic din zer, cercetătorii au adăugat că este de înțeles că orice sursă de proteine ar funcționa, de asemenea.
Citește articolul integral AICI.
-
-
De ce nu te odihnești bine în prima seară când dormi într-un loc nou?11.08.2026, 15:19
-
-
-
De ce să mănânci un măr verde pe zi. 6 beneficii dovedite științific
6 motive să mănânci un măr verde pe zi. Beneficiile te vor surprinde.
Dieta vegetariană: risc mai scăzut de diabet și cancer. Ce trebuie să știi înainte să renunți la carne
Cum să slăbești cu ciorbă. Mihaela Bilic dezvăluie trucul: Nimic nu satură mai bine! E ieftină, umple stomacul
10 semne că te afli în stare de cetoză
Slăbești fără să-ți dai seama: 5 trucuri psihologice care păcălesc creierul
EXCLUSIV 6 greșeli frecvente din Postul Crăciunului. Dr. Lygia Alexandrescu vine cu sfaturi
Ce trebuie să știi despre postul cu apă
Ai fost mințit! Acest aliment pe care îl consumi zilnic îți face mai mult rău decât zahărul
Adevărul șocant despre dietele antiinflamatorii. Ce funcționează cu adevărat
Acest medicament vechi prelungește viața. Medicii sunt uimiți de rezultate. Adio dietă!
Ce se întâmplă în corp dacă nu mănânci timp de 24 de ore
Dieta cu orez de 1.000 de calorii: cum funcționează și ce rezultate oferă
Postul intermitent, fără efect asupra kilogramelor în plus
Un studiu demontează postul intermitent: nu pare să aibă efect pentru cine vrea să piardă din greutate
Ceasul spune că ai făcut 10.000 de pași? Nu e chiar așa! 5 lucruri pe care NU le-ai știut despre smartwatch-ul tău
A mâncat un castravete întreg și internetul a explodat. Iată ce s-a întâmplat în corpul lui! Video VIRAL pe TikTok
Tot ce s-a spus până acum despre slăbit este greșit! De ce "mănâncă mai puțin și mișcă-te mai mult" nu ajută
7 alimente care reduc stresul și anxietatea
Alimentele care încetinesc îmbătrânirea creierului cu peste doi ani
Fructele care ard grăsimea la menopauză și reduc pofta de dulce
EXCLUSIV Dieta care reglează colesterolul. Dr. Lygia Alexandrescu: Curăță arterele
Ce se întâmplă dacă mănânci puiul cu tot cu piele? Adevărul te va surprinde
Nu mai mânca asta! 5 alimente pe care medicii le evită cu orice preț
Crezi că mănânci sănătos? S-ar putea să te înșeli. Nu mai consuma aceste alimente! Medicii trag un semnal de alarmă!
