Piersici și nectarine, care e diferența. Care e mai bună pentru sănătate și siluetă

Piersici și nectarine, care e diferența - Foto: Freepick
Piersici și nectarine, care e diferența - Foto: Freepick

Care sunt asemănările și diferențele dintre nectarine și piersici și care sunt mai bune pentru siluetă și sănătate.

Piersicile și nectarinele sunt apreciate pe scară largă în întreaga lume datorită suculenței, aromei și conținutului lor nutrițional. Deși au multe asemănări, sunt două fructe distincte, cu diferențe genetice și culinare.

Dar totuși, care sunt valorile lor nutriționale, gusturile, texturile și utilizările culinare ale piersicilor și nectarinelor.

Fructul care afectează ficatul și dă grăsime pe burtă. Îl mâncăm cu toții, dar habar nu aveam că e așa periculos

Piersici și nectarine - Asemănări și diferențe

Atât piersicile, cât și nectarinele sunt fructe cu sâmburi din familia trandafirilor. Fructele cu sâmburi se caracterizează prin sâmburi mari și tari.

Piersicile (Prunus persica) pot crește în diverse climate, de la cele tropicale la cele temperate. Ele sunt clasificate în trei grupe:

- Piersici cu piatră liberă
 - clingstone
- semi-freestone

Piersicile freestone conțin sâmburi care sunt ușor de îndepărtat, în timp ce sâmburii piersicilor clingstone sunt greu de separat de pulpă. Piersicile semi-freestone sunt un hibrid al primelor două.

Piersicile au pulpa albă sau galbenă și pielea pufoasă.

Nectarinele (Prunus persica var. nucipersica) sunt un tip de piersici. La fel ca toate piersicile, nectarinele pot avea sâmburi freestone, clingstone sau semi-freestone, precum și pulpă galbenă sau albă.

6 greșeli de igienă pe care să NU le mai faci niciodată. Greșeală uriașă pe care o faci când tragi apa la WC și când dormi

Piersici și nectarine - Comparația nutrienților


Piersicile și nectarinele au beneficii nutriționale impresionante.

Tabelul de mai jos compară nutrienții dintr-o piersică întreagă (150 de grame) și o nectarină întreagă (140 de grame)

Calorii

Piersică - 63

Nectarină - 55

Proteină

Piersică - 1.4 gr

Nectarină - 1.5 gr

Carbohidrați

Piersică - 15 gr

Nectarină - 13 gr

Fibre 

Piersică -  2,3 gr

Nectarină - 2,1 gr

Zahăr 

Piersică - 12,6 gr

Nectarină - 11 gr

Grăsimi

Piersică - 0,4 gr

Nectarină - 0,4 gr

Potasiu 

Piersică - 5%

Nectarină - 5%

Niacina

Piersică - 8%

Nectarină - 10%

Vitamina A

Piersică - 4%

Nectarină - 5%

Vitamina C

Piersică - 7%

Nectarină - 5%

Vitamina E 

Piersică - 7%

Nectarină - 6%

Piersicile sunt ușor mai bogate în calorii, carbohidrați și zahăr. Cu toate acestea, aceste fructe au profiluri nutritive remarcabil de asemănătoare. Ambele sunt destul de bogate în zaharuri naturale, conțin o cantitate decentă de fibre și furnizează cantități mici de micronutrienți precum potasiu și vitaminele A, C și E.

Icrele de somon, beneficii și contraindicații. Cât și cum trebuie mâncare și ce se întâmplă dacă mănânci o singură lingură

Piersici și nectarine - Gust, textură și mărime

Nectarinele sunt mai mici decât majoritatea piersicilor. De asemenea, au o piele subțire, mai fină și o pulpă mai fermă. Piersicile au pielea mai groasă, pufoasă și pulpa mai moale.

Termenul "nectar" se referă la fluidele zaharoase secretate de plante. Prin urmare, mulți oameni susțin că nectarinele sunt mai dulci decât piersicile, în ciuda conținutului lor ușor mai mic de zahăr.

Când vine vorba de dulceață, tipul de pulpă și gradul general de maturitate contează cel mai mult. Atât piersicile albe, cât și nectarinele albe sunt mai dulci decât omologii lor galbeni, datorită acidității lor mai scăzute. În plus, dulceața lor crește odată cu maturitatea.

Piersicile și nectarinele coapte sunt ușor moi la atingere.

Piersici și nectarine - Utilizări culinare ale piersicilor și nectarinelor

Piersicile și nectarinele sunt excelente pentru gustări și sunt delicioase crude.

Dacă doriți să deveniți mai creativi, ambele au o gamă largă de utilizări culinare datorită texturilor și gusturilor lor diferite.

Deoarece nectarinele sunt mai tari, sunt mai bune pentru gătit. Nectarinele la grătar sunt o mâncare populară de vară pe care o puteți adăuga la salate sau deserturi.

Între timp, piersicile sunt preferabile pentru coacere și preparate cu textură moale, cum ar fi plăcinte, salsas, gemuri și sosuri.

Soiurile albe sunt mai dulci, așa că țineți cont de acest lucru dacă le adăugați la mese.

Piersicile și nectarinele sunt fructe cu sâmburi înrudite. Nectarinele sunt un tip de piersici fără pielița pufoasă.

Sunt similare din punct de vedere nutrițional, având cantități comparabile de zaharuri naturale, fibre și micronutrienți. În timp ce piersicile sunt mai potrivite pentru coacere și rețete cu textură mai moale, nectarinele rămân ferme pentru gătit, notează Healthline.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0