Sănătatea începe din farfurie: 11 motive pentru care să mănânci mai multe ouă

Florina Pop / 24 iul 2019 / 13:48
Ou la micul dejun  FOTO: pexels.com
Ou la micul dejun FOTO: pexels.com

Ouăle conțin toți cei nouă aminoacizi esențiali. Au mai multe vitamine, minerale decât alte alimente și nu se găsesc la prețuri mari în magazine.

Ouă. Sănătate. Specialiștii susțin că din dieta zilnică ar fi bine să nu lipsească ouăle. O confirmă și studiile științifice: acest aliment conține o mulțime de nutrienți, toți cei nouă aminoacizi „esențiali", dar ajută și colesterolul "bun", HDL-ul.

Iată câteva motive pentru care se recomandă consumul de ouă:

1. Sursă de proteine - un ou are 6 grame de substanță, toți nouă aminoacizi "esențiali", ceea ce contează întrucât corpul nu îi poate produce singur.

2. Sursă de nutrienți – ouăle au mai mulți nutrienți (vitamine, minerale, aminoacizi) decât majoritatea alimentelor. Un ou conține: proteine de înaltă calitate, seleniu, fosfor, colină, vitamina B12, antioxidanți multipli, care vă ajută să vă păstrați sănătatea celulelor.

3. Ajută la colesterolul "bun" - acest colesterol pare să crească la oamenii care consumă 2 sau 3 ouă pe zi, susțin specialiștii de la webmd.

4. Pot scădea grăsimile din sânge, trigliceridele - consumul de ouă, în special cele îmbogățite cu anumiți acizi grași (cum ar fi omega-3), pare să vă scadă nivelul trigliceridele.

5. Reduce riscul de AVC - deși studiile variază, se pare că un ou zilnic poate reduce riscul. O cercetare recentă din China susține că oamenii care mănâncă un ou pe zi au cu aproape 30% mai puține șanse să facă accident vascular cerebral față de cei care nu au consumat ouă.

6. Ajută la controlul porției - la aproximativ 70 de calorii pe ou, știi exact câte calorii primești. Adăugați o salată sau câteva felii de pâine și aveți un prânz rapid și sănătos, mai arată sursa citată.

7. Nu costă mult - conțin proteine de înaltă calitate și alături de o felie de pâine prăjită integrală, un avocado și un mic sos fierbinte aveți o masă potrivită la preț accesibil. În plus, nu conțin zahăr sau carbohidrați.

8. Bune pentru inimă – un studiu din China a demonstrat că persoanele care au mâncat aproximativ un ou pe zi au fost cu aproape 20% mai puține șanse să facă boli de inimă decât cei care nu au mâncat. În plus, cercetările au arătat și că ouăle sunt benefice pentru cei cu prediabet sau diabetul zaharat de tip 2.

9. Sunt hrănitoare – dau senzația de sațietate; mâncate la micul dejun, o să ducă la consumul de mai puține calorii la prânz.

10. Ajută ochii – ouăle conțin antioxidanții luteină și zeaxantină, spun doctorii, care vă împiedică să faceți în timp boli oculare cum ar fi cataracta și degenerescența maculară legată de vârstă.

11. Mențin creierul alert, într-o formă bună - ouăle au vitamina D, bună pentru materia cenușie și greu de obținut de la alimente. Și mai au o substanță numită colină care ajută celulele nervoase (neuronii) să "vorbească" unul cu celălalt.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.25