Somn: 20 de minute după prânz te ajută să fii alert

Florina Pop / 10 apr 2019 / 20:40
Lipsa somnului afectează metabolismul și duce la obezitate  FOTO: pexels.com
Lipsa somnului afectează metabolismul și duce la obezitate FOTO: pexels.com

Dacă vreți să fiți alert la locul de muncă, un somn de 20 de minute după prânz vă ajută. Vă îmbunătățește și memoria.

Somnul de amiază nu este doar pentru copii, se arată pe webmd.com, iar studiile dovedesc că are beneficii numeroase și pentru adulți.

Pozitivi și atenți

În primul rând poate îmbunătăți memoria, ajută la amintirea ideilor sau lecțiilor învățate în prima parte a zilei la fel ca un somn de noapte. Și ar ajuta creierul să facă anumite legături între temele învățate. „Într-un studiu, studenților le-a fost mai ușor să pună laolaltă informațiile pe care le-au primit mai devreme în cursul zilei", potrivit sursei citate.

Un alt beneficiu este sporirea atenției: un somn de 20 de minute vă ajută să fiți alert. Dar și îmbunătățirea stării de spirit. „Experții spun că relaxarea care vine de la odihnă este un stimulator al dispoziției, indiferent dacă adormiți sau nu", se precizează pe webmd.com.

Mai eficient decât cafeaua

Conform acestora, somnul ar fi de recomandat în locul unei cafele. Poate aduce o memorie și o învățare mai bună, dar și mai multă creativitate. Un pui de somn scade stresul și întărește sistemul imunitar.

Și deși poate sună ilogic, somnul de după-amiază îi ajută pe adulții mai în vârstă să doarmă mai bine noaptea. Odihna de 30 de minute între orele 13.00 și 15.00, alături de exerciții ușoare, o plimbare, ajută la un somn odihnitor noaptea, susțin studiile.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27