Tensiune arterială: 7 alimente care au grijă de ea

Florina Pop / 16 apr 2019 / 07:25
Sfecla roșie conține foarte multe vitamine și minerale esențiale  
 pentru organism  FOTO: pexels.com
Sfecla roșie conține foarte multe vitamine și minerale esențiale pentru organism FOTO: pexels.com

Tensiunea arterială poate fi ținută sub control și prin mâncare. Pe lângă uleiul de măsline, experții webmd.com recomandă inclusiv sfecla și usturoiul.

Tensiunea arterială poate fi menținută la limite normale cu ajutorul alimentelor consumate. Dacă dieta DASH e cunoscută pentru reducerea hipertensiunii arteriale, uleiul de măsline prin antioxidanții ce îmbunătățesc vasele de sânge, specialiștii webmd.com amintesc, într-o listă, alte câteva legume, fructe și semințe benefice organismului.

Câteva dintre acestea:

1. Iaurt - ajută la strângerea și relaxarea vaselor de sânge atunci când ar trebui; e sursă de calciu fără prea mult zahăr sau grăsimi. Dacă vreți o anumită aromă, puneți fructe de pădure – dau și mai mult ajutor iaurtului în privința tensiunii arteriale; sau afine, căpșuni și mure, ai căror pigmenți din culoare conțin antocianină - un compus natural care fac pereții arterelor să devină mai largi și mai flexibili scăzând tensiunea arterială și îmbunătățind sănătatea inimii.

2. Pește somonul conservat sau sardinele sunt o altă sursă de calciu; uleiul de pește, macrou și sardinele, conține omega-3, acizii grași care stimulează sănătatea și vă ajută inima; studiile privind suplimentele de ulei de pește arată că scad tensiunea arterială dacă aceasta este ridicată.

3. Semințe - precum dovleacul, inul și floarea-soarelui se adaugă la salate, iaurt sau fulgi de ovăz; sunt o sursă de minerale vitale (cum ar fi magneziu) care ajută la controlul tensiunii arteriale și relaxării vaselor de sânge.

4. Sfecla un amestec de trei părți de sfeclă de zahăr și o parte de suc de mere pot face tensiunea arterială sistolică să scadă în doar câteva ore, susține un studiu; este mai benefică pentru bărbați; o presiune sistolică ridicată crește șansele de accident vascular cerebral; sfecla, și gătită, și verde conține mult potasiu.

5. Usturoi - stimulează nivelurile de oxid nitric care dilată vasele de sânge. Iar, ca și usturoiul, ciocolata neagră ridică nivelul de oxid nitric și duce la relaxarea vaselor de sânge.

6. Fisticasemeni nucilor și migdalelor, fisticul este o sursă excelentă de grăsimi sănătoase care ajută inima; în plus, fisticul pare să aibă un foarte puternic efect asupra scăderii tensiunii arteriale. 

7. Rodii - sucul de rodii consumat regulat scade tensiunea arterială, însă aveți grijă la zahărul adăugat.

 

Articole Recomandate
Comentarii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.25