Alimentele care te ajută să ai mintea ageră la bătrânețe: sunt și gustoase, pe deasupra

Angela Sabău / 27 sep 2021 / 13:26
Cacao. Foto: Pixabay
Cacao. Foto: Pixabay

Unele alimente pot favoriza menținerea agilității mintale, la vârste înaintate. Dacă sunt și gustoase, este cu atât mai bine. 

Flavanolii dau fructelor și legumelor culorile lor strălucitoare. Se găsesc și în ceai sau cacao. Studiile observaționale au arătat că consumul de alimente bogate în flavanoli este legat de un declin cognitiv mai mic, pe măsură ce oamenii îmbătrânesc.

Noi cercetări sugerează un posibil motiv pentru care flavanolii par să îmbunătățească fluxul sanguin către creier.

Cercetătorii au dat flavanoli din cacao la 18 adulți sănătoși, în două studii separate. Într-unul dintre studii, oamenii au consumat o băutură din cacao cu aproximativ 681 miligrame (mg) de flavanoli. În cealaltă, au băut cacao cu aproximativ 4 mg flavanoli.

La aproximativ două ore după ce au băut cacao, participanții au inhalat scurt aer cu concentrații mari de dioxid de carbon, pentru a-și ridica nivelul din sânge peste normal. (Răspunsul normal al creierului la niveluri ridicate de dioxid de carbon din sânge este de a crește atât fluxul sanguin către creier, cât și absorbția acestuia de oxigen.)

Cercetătorii au măsurat, apoi, viteza de oxigenare a creierului și au administrat un set de sarcini mentale pentru a evalua performanța cognitivă.

Oamenii au avut un răspuns mai rapid la oxigenarea creierului după ce au consumat cantități mari de flavanoli, în comparație cu cei care au consumat cantități mai mici. De asemenea, au obținut scoruri mai mari la testele cognitive și au rezolvat corect problemele cu 11% mai repede.

Cercetătorii au sugerat că flavanolii cresc, în mod specific, fluxul de sânge către cortexul frontal al creierului, regiunea responsabilă cu planificarea și luarea deciziilor. Rezultatele au fost publicate online, de către Scientific Reports.

Aproape toate fructele și legumele conțin flavonoide, însă există o serie de vegetale cu o cantitate mai mare din acești antioxidanți: ceai negru, ceai verde, vin roșu, afine, zmeură, cireșe, căpșuni, migdale, merișoare, struguri negri, prune, mere, banane, citrice (portocale, grapefruit), soia, fasole, ceapă, varza de Bruxelles, pătrunjel, țelină, cartofi dulci, pieresici, pepene roșu, quinoa, broccoli, cacao, oregano, rozmarin. 

Important de știu e faptul că flavonoidele sunt mai concentrate în coaja vegetalelor.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy