Alimentele ultraprocesate, risc de cancer? Ce spun specialiștii
Alimentele ultraprocesate sau ambalate a fost întotdeauna asociate cu riscuri pentru sănătate, însă un studiu recent a arătat că acestea pot crește riscul de cancer. De asemenea, rămâne în...
Produsele preambalate, procesate sunt de obicei bogate în grăsimi, sare și zahăr. Dacă acest lucru nu este suficient pentru a vă face să renunțați la ele sau să rezistați unei cine de la congelator, luați în considerare un studiu observațional publicat de către The BMJ.
Acesta a analizat răspunsurile la chestionarele dietetice de 105.000 de bărbați și femei de vârstă medie în Franța, timp de cinci ani.
Alimentele au fost grupate în funcție de gradul de prelucrare – adică s-a luat în calcul nivelul de procesare și modificări aduse produselor, deoarece producătorii de alimente îmbunătățesc aroma, colorarea și durata de conservare.
Efectele aditivilor, încă necunoscute
De exemplu, supele deshidratate, produsele de panificație, cerealele dulci, carnea prelucrată, biscuiții și sosurile au fost considerate alimente ultra-procesate. Alimentele procesate mai puțin au inclus legume conservate, brânzeturi și pâine neambalată, proaspăt făcută.
O creștere de 10% a consumului de alimente ultraprocesate a fost asociată cu un risc de cancer cu 12% mai mare, în general, și cu un risc de cancer mamar cu 11% mai mare.
Nu s-a constatat o legătură semnificativă cu cancerul de prostată sau colorectal. Studiul nu demonstrează că alimentele ultra-procesate cauzează cancer, dar cercetătorii spun că efectele cumulative ale aditivilor alimentari rămân în mare parte necunoscute.
O băutură banală ar putea proteja inima de efectele statului pe scaun
Pierderea în greutate nu este întotdeauna sănătoasă. Studiul care arată riscurile pentru unii pacienți
Cine nu ar trebui să slăbească. Riscurile sunt uriașe. Se poate ajunge chiar la deces.
Gătești cu acest ulei? Hrănește una dintre ele mai agresive forme de cancer
Varza, noul „superaliment” din bucătării. De ce o recomandă nutriționiștii
Fructele care ard grăsimea la menopauză și reduc pofta de dulce
Cea mai bună băutură pentru slăbit, dezvăluită de un dietetician
Dieta pentru endometrioză care reduce durerea. 4 suplimente care chiar funcționează
Crezi că mănânci corect? Adevărul cutremurător despre dieta sănătoasă care îți poate distruge inima
Crezi că mănânci corect? Adevărul cutremurător despre dieta sănătoasă care îți poate distruge inima
Ce se întâmplă dacă NU mănânci fast food 7 zile. Efectele sunt bruște și reale
De ce să mănânci un măr verde pe zi. 6 beneficii dovedite științific
6 motive să mănânci un măr verde pe zi. Beneficiile te vor surprinde.
