Băuturi care îți afectează somnul: Ce bei și ce eviți să bei, seara înainte de culcare

Dana Lascu / 28 iun 2019 / 22:08
Obiceiuri proaste, care pot aduce beneficii
Obiceiuri proaste, care pot aduce beneficii

Seara, înainte de culcare mulți savurează o băutură. Dar care băuturi te fac să dormi mai bine și ce să nu bei niciodată dacă vrei să ai un somn bun?

Conform statisticilor, circa o treime din oameni nu dorm bine noaptea și deși nu există suficiente dovezi științifice care să susțină ideea că anumite băuturi te fac să dormi mai bine, sunt unele pe care experții ne recomandă să le evităm. Important e să avem grijă, pentru că lipsa somnului ne poate afecta grav sănătatea. 

Ce să nu bei înainte de culcare

„Băuturile care conțin cofeină nu sunt recomandate, cu siguranță, pentru majoritatea oamenilor ", a explicat Jessica Garay Redmond, profesor asistent la Departamentul de Nutriție și Studii Alimentare de la Universitatea Syracuse din New York, pentru CNN.

„Și asta nu e recomandat doar înainte de culcare, pentru că, în funcție de sensibilitatea unei persoane la cafeină, s-ar putea să fie necesar să nu bea astfel de băuturi după-amiaza sau cu siguranță la cină, dacă vrea să aibă o noapte liniștită", a spus ea.

Cu alte cuvinte, dacă obișnuiți să beți o ceașcă de cafea ca să vă revigorați după-amiaza la birou, ar fi mai bine să renunțați la ea. Un mic studiu publicat în Journal of Clinical Sleep Medicine în 2013 sugerează că e bine să nu bei nimic cu cafeina cu cel puțin șase ore înainte de culcare.

Alcoolul te adoarme, dar îți face praf odihna

Redmond a adăugat că unele teste genetice vă pot determina sensibilitatea la cafeină. Cafeina poate fi, de asemenea, găsită în anumite ceaiuri, sucuri și ciocolată - și, în timp ce o capsun pahar de alcool seara ar putea fi tentant, experții spun că alcoolul trebuie evitat, de asemenea.

Alcoolul vă poate ajuta să adormiți, dar acolo se termină beneficiile lui, a declarat, pentru CNN, Rebecca Robbins, cercetător postdoctoral la Departamentul de Sănătate a Populației de la NYU Langone Health. În schimb, vă afectează în fazele mai ușoare ale somnului și "reduce dramatic calitatea odihnei pe timp de noapte". În plus, vă va face să vă treziți amețit și fără să vă simțiți odihnit.

Ce să bei seara înainte de culcare

Există însă și băuturi care îți ajută somnul. Unele studii sugerează că laptele consumat seara ar putea contribui la îmbunătățirea somnului - chiar lapte cald amestecat cu miere.

„E una din recomandările tradiționale, care se face de mult timp", a spus Redmond, adăugând că laptele este o sursă de triptofan.

Triptofanul este un aminoacid care poate fi benefic pentru somn, pentru că, odată ce intră în organism, este transformat în două substanțe chimice asociate cu somnul: melatonina, care ajută la reglarea ciclului natural al somnului și al trezirii și serotonina, care provoacă relaxare și somnolență.

Cu toate acestea, spune Redmond, „în acest moment există atât de multe cercetări care au analizat efectele laptelui și a laptelui cald, și care arată că nu este neapărat o legătură directă între lapte și somn bun". „Mulți cercetători suspectează că ar putea fi mai mult un efect psihologic decât orice altceva".

Hidratare înainte de culcare

În ceea ce o privește Redmond, ea nu are o rutină de somn specifică decât că încearcă să rămână hidratată, așa că bea apă înainte de culcare. Asta pentru că mersul la culcare, chiar și usor deshidratat, vă pot perturba somnul, arată experții de la Fundația Națională pentru Somn.

Pentru a rămâne adecvat hidratat, Academia Națională de Științe recomandă bărbaților să consume aproximativ 3,7 litri sau 15,5 cani de apă, în medie, în fiecare zi, iar femeilor să consume circa 2,7 litri sau 11,5 cani în 24 de ore.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.23