Ce trebuie să conțină o dietă sănătoasă. Cori Grămescu: Provocarea stă în organizarea listei de cumpărături

ce trebuie sa contina o dieta sanatoasa. FOTO Pexels @ Tara Clark
ce trebuie sa contina o dieta sanatoasa. FOTO Pexels @ Tara Clark

Cori Grămescu a conceput o listă destul de cuprinzătoare, în care sunt cuprinse alimentele ce se pot combina pentru o dietă sănătoasă. 

”Provocarea radicalwellbeing înseamnă și o organizare sănătoasă, sustenabilă a întregului stil de viață, iar aici baza alegerilor sănătoase este să avem disponibile alimentele care fac parte din dieta echilibrată pe care o urmam”, a scris  Cori Grămescu, nutriționist și antrenor de fitness, pe contul său de Instagram, într-o postare la care a atașat și ”lista de cumpărături” necesară dietei fiecăruia dintre noi.

Astfel, la capitolul legume, ”lista” cuprinde 

Legumele de sezon: morcov, praz, sfeclă roșie, cartof, cartof dulce, țelină, păstârnac și pătrunjel (rădăcini), dovleac, ciuperci; 

Legumele de import: ardei, baby spanac, ceapă verde, roșii cherry, castraveți, mix de salate;

Legumele congelate: mazăre extra-fină, fasole verde extra-fină, broccoli, conopidă, amestec de broccoli, conopidă și morcov, amestec legume asiatice pentru stir fry, amestec de legume Hawaii Mix, amestec de zucchini și morcov, edamame, sparanghel, amestec de ardei cu ceapă, amestec de rădăcinoase coapte (cartof dulce, dovleac, morcov, sfeclă), spanac.

La capitolul fructe, lista este ceva mai restrânsă

Astfel, fructele de sezon sunt formate din pere, gutui și struguri, în timp ce fructele congelate cuprind fructe de pădure, amestec, cătină, amestec de fructe exotice (papaya, ananas, mango), iar ”dulciurile” cuprind fructe uscate (curmale, smochine confiate, caise confiate, ghimbir confiat), ciocolată neagră 85% cacao și batoane proteice fără adaos de zahăr.

Lista proteinelor este împărțită astfel

Carne: pui de fermă, curcan de fermă, mușchi de vită, pulpă de vită, mușchiuleț de porc, mușchi file de porc;

Pește: sardine proaspete, lufar, zărgan, macrou, baby hering, lup de mare, biban de mare, somon, doradă, conserve (ton, sardină, macrou la grătar, ficat de cod);

Ouă: de găină, de prepeliță;

Lactate slabe: iaurt de capră, iaurt grecesc 2% grăsime, chefir de capră, iaurt skyr, telemea degresată, cottage cheese light, Făgăraș ușor, urdă, ricotta;

Lactate grase: teelmea de capră, telemea de oaie, cașcaval light, mozarella.  

Cereale și făinoase și condimente

Lista lui Cori Grămescu, în privința cerealelor cuprinde: cereale și făinoase, orez negru, roșu și integral, mix de cereale cu hrișcă și quinoa, paste de linte, pâine neagră cu maia, rondele de orez, mălai, fulgi de hrișcă, fulgi de orz, fulgi de ovăz, tărâțe de ovăz, chia. La condimente, lista este deschisă de oregano, urmat de bucuioc, cimbru, boia dulce și iute, fulgi de ardei iuți, praf de usturoi, mărar, chimen, amestec de curry, pastă de curry roșu și verde, sos de soia, oțet balsamic, foi de dafin, piper boabe, păstăi de vanilie și anason.

Lista se încheie cu grăsimile sănătoase și ”diverse”: nuci românești, migdale crude, caju crud, fistic crud, avocado congelat, ulei de măsline, unt 65% grăsime pentru gătit, lapte de cocos, lapte de migdale, lapte de soia/ovăz, lapte fără lactoză, mix pentru clătite și brioșe, semințe de susan.  

Vezi și: Cori Grămescu, despre depășirea stărilor emoționale: Pune accent pe respirația profundă

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy