Cel mai recent și popular obicei alimentar. Cât de sănătos este

Adisa Codruț / 17 oct 2019 / 09:49

Este sănătos să restricționați regulat alimentația? Vă scapă de kilogramele nedorite? Cercetătorii caută răspunsuri.

Obicei alimentar, sănătos. Unul dintre obiceiurile alimentare care devine popular în State este mâncatul tuturor meselor într-un anume interval orar, toată săptămâna.

Krista Varady, profesor asociat de nutriție la Universitatea Illinois din Chicago, afirmă că există mai multe tipuri de post intermitent, inclusiv o masă pe zi, metoda 5/2, care implică cinci zile de sărbătoare și două zile cu calorii restrânse, și post alternativ de zile. Postul nu este nimic nou. Un exemplu este luna pe care o țin, an de an, musulmanii sărbătorind Ramadanul, în care postesc de la răsărit până la apusul soarelui. Obiceiuri similare se întâlnesc și în alte tradiții religioase majore.

Însă este sănătos și eficient o astfel de restricționare? "Poate fi", apreciază Varady, care a spus că a efectuat mai mult de o duzină de studii clinice pe post și unul pe alimentație într-un anume interval orar. Într-un studiu JAMA pentru medicină internă din 2017, Varady și colegii ei au arătat că postul alternativ a fost la fel de eficient ca restricția zilnică de calorii pentru pierderea în greutate și menținerea pierderii. „Cu postul alternativ de zile, oamenii pierd, de obicei, de 3 până la 8 la sută din greutatea lor corporală pe parcursul a trei până la 12 luni", a spus Varady. Și poate funcționa atât cu dietele cu conținut redus de grăsimi, cât și cu conținut ridicat de grăsimi, adaugă specialistul, potrivit Asociației Americane a Inimii.

Obicei alimentar, sănătos. Alte beneficii

Un studiu din 2009 arată că majoritatea participanților au prezentat reduceri ale așa-numitului colesterol LDL „rău" și a tensiunii arteriale. Alte studii arată scăderea rezistenței la insulină, care este asociată cu un risc crescut de diabet de tip 2, iar diabetul este un factor de risc pentru bolile de inimă.

Cei care au o alimentație limitată de timp pot pierde în greutate fără a restricționa aportul caloric, a spus Satchidananda Panda, profesor și cercetător la Institutul de Studii Biologice din Salk din La Jolla, California, autor al unei cărți despre alimentația limitată de timp. „Știința și beneficiile alimentației cu timp limitat sunt foarte diferite de cele ale altor forme de post", a spus cercetătorul subliniind că alimentația limitată de timp se bazează pe știința ritmurilor circadiene, care controlează fiecare hormon.

Obicei alimentar, sănătos. Inima musculițelor de oțet

Într-un studiu din 2012, Panda și echipa sa au împărțit șoarecii în două grupuri. Unul a mâncat toate alimentele zaharoase, grase pe care și le-au dorit pe o perioadă de 24 de ore. Celălalt - același fel de mâncare, dar au fost lăsați să mănânce doar în timpul unei ferestre de opt ore pe zi. Ambele grupuri au consumat același număr de calorii, dar șoarecii care au mâncat tot timpul au devenit grași și bolnavi, în timp ce cei cu o dietă limitată de timp nu au făcut-o.

Panda a arătat că musculițele de oțeț plasate pe un plan de alimentație cu timp limitat au inimi care par să fie cu 20 până la 30% mai tinere decât ar sugera vârsta lor. Inimile musculițelor de oțet și inimile umane sunt similare, așa că Panda consideră că este rezonabil să concluzioneze că oamenii ar putea beneficia în același mod. Cercetătorul Panda speră să-și continue cercetările și să afle dacă beneficiile pentru sănătate observate în studiile la animale sunt valabile pentru oameni. Iar datele colectate din aplicația sa pentru smartphone, myCircadianClock, ar putea fi cheie: aplicația îi ajută pe oameni să urmărească când mănâncă, dorm, fac eforturi fizice și iau suplimente și medicamente.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy