Cele mai bune fructe bogate în potasiu pe care trebuie să le consumi: îți protejează articulațiile

Cele mai bune fructe, bogate în potasiu, pe care trebuie să le consumi. Foto: Freepick @yarunivstudio
Cele mai bune fructe, bogate în potasiu, pe care trebuie să le consumi. Foto: Freepick @yarunivstudio

Cele mai bune fructe bogate în potasiu. Medicii recomandă să le incluzi în meniu.

O dietă care include în fiecare zi cantitatea potrivită de potasiu poate ajuta la reducerea durerii de artrită, de aceea cele mai bune fructe, bogate în acest nutrient, nu trebuie să-ți lipsească de pe mesă.

Dacă suferi de artrită, potasiul trebuie să devină unul dintre nutrienții centrali din dieta ta.  

Artrita este o afecțiune teribilă, deoarece provoacă dureri constante în articulații. Nu există încă un tratament complet pentru această boală, dar s-au înregistrat descoperiri interesante în cercetările în domeniu. Un studiu a analizat relația dintre potasiu și ameliorarea durerii. 

Acizii grași Omega 3, 6, 9, beneficii și surse. Dezechilibrul dintre ei duce la boli cronice

De altfel, pentru a testa efectele pozitive ale potasiului, echipa de cercetare a împărțit voluntarii în două grupuri. Primul grup a consumat alimente bogate în potasiu, în timp al  doilea grup nu a primit aceste alimente. Aproape 44% dintre voluntarii din primul grup au raportat o reducere marcată a durerilor cauzate de artrită.

Cea mai bună veste este că nu vei avea nevoie de suplimente, dar poți atinge aportul zilnic recomandat de potasiu, datorită unei alimentații variate, care include patru fructe.

Ce fructe conțin cel mai mult potasiu?

- 100 de grame de  banane conțin, în medie, 358 de miligrame de potasiu;

- 100 de grame de pepene galben conțin 267 de miligrame de potasiu,

- 100 de grame de portocale conțin 181 de miligrame de potasiu;

- 100 de grame de caise conțin 259 de miligrame de potasiu.

Dacă suferi de artrită, consumul acestor fructe în fiecare zi poate fi un bun panaceu pentru durere.

10 superalimente care te scapă de durerile articulare. De ce trebuie să le ai zilnic în meniu

 

Durerile articulare pot fi remediate cu ajutorul alimentației. Află care sunt cele 10 superalimente care nu trebuie să își lipsească din meniul zilnic. Artrita este o afecțiune comună ce implică o inflamație la nivelul articulațiilor. Artrita, în funcție de tip, provoacă durere și deteriorarea articulațiilor, oaselor și altor părți ale corpului. 

Durerile articulare sunt determinate de înaintarea în vârstă, de slăbirea mobilității articulațiilor, dar și ca urmare a unor accidentele la nivelul încheieturilor. Potrivit Centrului de Control și Prevenție al Bolilor, aproape un sfert dintre americani suferă de dureri articulare, un număr mare, având în vedere că aceste dureri pot avea impact asupra vieții cotidiene.

Dacă de cele mai multe ori se apelează la medicamente pentru tratarea simptomelor, nutriționiștii au alcătuit o listă cu superalimente care pot fi de ajutor în cazul durerilor articulare. De altfel, osteoartrita, cea mai frecventă dintre tipurile de artrită, a fost asociată cu supraponderabilitatea și obezitatea, semn că o alimentație echilibrată poate ajuta atât la reducerea greutății, cât și la ținerea sub control a osteoartritei, deci și a durerilor articulare.

Polifenolii, ce sunt și unde se găsesc. Reglarea glicemiei și reducerea riscului de cancer, printre beneficii

Un alt tip de artrită, cu impact asupra sănătății, este artrita reumatoidă, care apare atunci când sistemul imunitar atacă sinoviul, iar tendoanele și ligamentele care adăpostesc articulația slăbesc și se întind, treptat, iar articulația își pierde forma și alinierea.

 

Superalimentele ce te scapă de durerile articulare

”Sfatul dietetic atât pentru osteoartrită, cât și pentru artrita reumatoidă este, în esență, aceeași dietă echilibrată, bogată în fibre, bazată pe farfurii, care include fructe de mare în mod regulat.

Grăsimea corporală este pro-inflamatorie. Mâncând în acest mod, oamenii pot constata că pierd în greutate, păstrând în același timp mușchii, care susțin articulațiile, reducând presiunea asupra articulațiilor care suportă greutatea și reducând inflamația generală și durerea articulară”, spune nutriționistul Elizabeth Ward, notează EatThis.

Lista superalimentelor care vă pot ajuta în remedierea durerilor articulare include:

Mere, broccoli și citrice. Acestea sunt pline de antioxidanți cu efect antiinflamator asupra încheieturilor și mușchilor. Sunt de asemenea bogate în fibre care vă oferă sațietate și ajută la menținerea nivelului de zahăr din sânge mai mult decât alimentele bogate în zaharuri simple. Ward recomandă consumul a două porții de fructe și trei de legume pe zi.

Fructe de pădure și rodie. Sunt pline de compuși bioactivi cu efect antiinflamator și analgezic. Conțin, de asemenea, polifenoli, precum quercitină și flavonoide, care au demonstrat că ameliorează în mod specific simptomele artritei reumatoide.

Peștele gras, somon, sardine sau ton, bogat în acizi grași Omega 3 consumat de câteva ori pe săptămână poate reduce simptomele artritei reumatoide. Studiile arată că un raport mare între acizii grași Omega 3 și acizii grași Omega 6 suprimă inflamația la persoanele cu artrită reumatoidă. Citește mai multe AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2023 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0