Chefirul, probiotic mai bun decât iaurtul, protector împotriva cancerului. 9 beneficii pentru sănătate. Cum îl prepari acasă

Chefirul - Foto: Freepick @startnatali2019
Chefirul - Foto: Freepick @startnatali2019

Ce beneficii neașteptate are chefirul pentru sănătate și cum îl poți prepara acasă.

Chefirul, un aliment de bază în multe culturi din întreaga lume, a devenit incredibil de popular în comunitatea de sănătate naturală. Bogat în nutrienți și probiotice, este foarte benefic pentru digestie și sănătatea intestinelor. De fapt, mulți oameni consideră că este mai nutritiv decât iaurtul.

Iată 9 beneficii pentru sănătate ale chefirului care sunt susținute de cercetări

1. Chefirul este o sursă fantastică de mulți nutrienți

Chefirul este originar din anumite părți ale Europei de Est și din Asia de Sud-Vest. Numele său provine de la cuvântul turcesc "keyif", care se referă la a te simți bine după ce mănânci.

Aceasta este o băutură fermentată, preparată în mod tradițional cu lapte de vacă sau de capră.

Se obține prin adăugarea de boabe de chefir în lapte. Acestea nu sunt boabe de cereale, ci colonii de drojdii și bacterii lactice asemănătoare unor boabe, cu aspect de conopidă.

Timp de aproximativ 24 de ore, microorganismele din boabele de chefir se înmulțesc și fermentează zaharurile din lapte, transformându-l în chefir. Apoi, boabele sunt îndepărtate din lichid și pot fi folosite din nou.

6 greșeli de igienă pe care să NU le mai faci niciodată. Greșeală uriașă pe care o faci când tragi apa la WC și când dormi

Cu alte cuvinte, chefirul este băutura, dar boabele de chefir sunt cultura starter folosită pentru a produce băutura.

Bacteriile lactice din boabe transformă lactoza din lapte în acid lactic. Acest lucru face ca chefirul să aibă un gust acrișor ca iaurtul - dar are o consistență mai subțire.

O porție de 1 cană de chefir cu conținut scăzut de grăsime conține:

Proteine: 9 grame

Calciu: 24% din valoarea zilnică (DV)

Fosfor: 20% din VD

Vitamina B12: 29% din VD

Riboflavină (B2): 25% din VD

Magneziu: 7% din VD

Vitamina D: 12% din VD

În plus, chefirul are aproximativ 104 calorii, 11,6 grame de carbohidrați și 2-3 grame de grăsime, în funcție de tipul de lapte folosit.

Chefirul conține, de asemenea, o mare varietate de compuși bioactivi, inclusiv acizi organici și peptide care contribuie la beneficiile sale pentru sănătate.

Versiunile fără lactate ale chefirului pot fi făcute cu apă de cocos, lapte de cocos sau alte lichide dulci. Acestea nu vor avea același profil nutritiv ca și chefirul pe bază de lapte.

2. Chefirul este un probiotic mai puternic decât iaurtul

Unele microorganisme pot avea efecte benefice asupra sănătății atunci când sunt ingerate. Cunoscute sub numele de probiotice, aceste microorganisme pot influența sănătatea în numeroase moduri, ajutând la digestie, la gestionarea greutății și la sănătatea mintală.

Iaurtul este cel mai cunoscut aliment probiotic din dieta occidentală, dar kefirul este de fapt o sursă mult mai puternică.

Boabele de chefir conțin până la 61 de tulpini de bacterii și drojdii, ceea ce le face o sursă probiotică foarte bogată și diversă, deși această diversitate poate varia.

Alte produse lactate fermentate sunt realizate din mult mai puține tulpini și nu conțin nicio drojdie.

3. Chefirul are proprietăți antibacteriene puternice

Se crede că anumite probiotice din kefir protejează împotriva infecțiilor. Printre acestea se numără probioticul Lactobacillus kefiri, care este unic în chefir.

Studiile demonstrează că acest probiotic poate inhiba creșterea diferitelor bacterii dăunătoare, inclusiv Salmonella, Helicobacter pylori și E.coli.

Chefiranul, un tip de carbohidrat prezent în chefir, are, de asemenea, proprietăți antibacteriene.

Piersici și nectarine, care e diferența. Care e mai bună pentru sănătate și siluetă

4. Chefirul poate îmbunătăți sănătatea oaselor și reduce riscul de osteoporoză

Osteoporoza se caracterizează prin deteriorarea țesutului osos și reprezintă o preocupare majoră în țările occidentale. Este deosebit de frecventă în rândul femeilor în vârstă și crește dramatic riscul de fracturi.

Asigurarea unui aport adecvat de calciu este una dintre cele mai eficiente modalități de a îmbunătăți sănătatea oaselor și de a încetini progresia osteoporozei.

Chefirul integral de grăsime nu este doar o sursă excelentă de calciu, ci și de vitamina K2 - care joacă un rol central în metabolismul calciului. S-a demonstrat că suplimentarea cu K2 reduce riscul de fracturi cu până la 81%.

Studii recente pe animale asociază chefirul cu o absorbție crescută a calciului în celulele osoase. Acest lucru duce la îmbunătățirea densității osoase, ceea ce ar trebui să ajute la prevenirea fracturilor.

5. Chefirul poate fi protector împotriva cancerului

Cancerul este una dintre principalele cauze de deces din lume. Acesta apare atunci când celulele anormale din corpul dumneavoastră cresc necontrolat, cum ar fi într-o tumoare.

Se crede că probioticele din produsele lactate fermentate reduc creșterea tumorilor prin stimularea sistemului tău imunitar. Așadar, este posibil ca chefirul să lupte împotriva cancerului.

Acest rol protector a fost demonstrat în mai multe studii în eprubetă.

Un studiu a constatat că extractul de chefir a redus cu 56% numărul de celule umane de cancer de sân, comparativ cu doar 14% pentru extractul de iaurt, dar rețineți că sunt necesare studii pe oameni înainte de a se putea trage concluzii ferme.

6. Probioticele din chefir pot ajuta la diferite probleme digestive

Probioticele precum chefirul pot ajuta la restabilirea echilibrului de bacterii prietenoase din intestin. Acesta este motivul pentru care acestea sunt foarte eficiente în tratarea multor forme de diaree.

Mai mult, numeroase dovezi sugerează că probioticele și alimentele probiotice pot ameliora multe probleme digestive. Printre acestea se numără sindromul colonului iritabil, ulcerele cauzate de infecția cu H. pylori și multe altele.

Din acest motiv, chefirul poate fi util dacă aveți probleme cu digestia.

Reține că probioticele precum chefirul pot trata mai multe forme de diaree. De asemenea, ele pot duce la îmbunătățirea diferitelor afecțiuni digestive.

7. Chefirul are un conținut scăzut de lactoză

Alimentele lactate obișnuite conțin un zahăr natural numit lactoză. Mulți oameni, în special adulții, nu sunt capabili să descompună și să digere lactoza în mod corespunzător. Această afecțiune se numește intoleranță la lactoză.

Bacteriile lactice din alimentele lactate fermentate - cum ar fi chefirul și iaurtul - transformă lactoza în acid lactic, astfel încât aceste alimente sunt mult mai sărace în lactoză decât laptele. De asemenea, ele conțin enzime care pot ajuta la descompunerea lactozei și mai mult.

Acesta este motivul pentru care chefirul este în general bine tolerat de persoanele cu intoleranță la lactoză, cel puțin în comparație cu laptele obișnuit.

Este posibil să faceți chefir care să nu conțină 100% lactoză, folosind apă de cocos, suc de fructe sau o altă băutură fără lapte.

De reținut: Chefirul are un conținut scăzut de lactoză deoarece bacteriile sale lactice au predigerat deja lactoza. Persoanele care au intoleranță la lactoză pot adesea să bea chefir fără probleme.

8. Chefirul poate ameliora simptomele de alergie și astm

Reacțiile alergice sunt cauzate de răspunsuri inflamatorii împotriva anumitor alimente sau substanțe. Persoanele cu un sistem imunitar hipersensibil sunt mai predispuse la alergii, care pot provoca afecțiuni precum astmul.

În studiile pe animale, s-a demonstrat că chefirul suprimă răspunsurile inflamatorii legate de alergii și astm.

Sunt necesare studii pe oameni pentru a explora mai bine aceste efecte.

- Dovezile limitate din studiile pe animale sugerează că consumul de chefir poate reduce reacțiile alergice.

9. Chefirul este ușor de preparat acasă

Dacă nu sunteți sigur de calitatea chefirului cumpărat din magazin, îl puteți face cu ușurință acasă.

Combinat cu fructe proaspete, chefirul reprezintă un desert sănătos și delicios.

Boabele de chefir sunt disponibile în unele magazine de produse naturiste și supermarketuri, precum și online. Rețineți că boabele de chefir pentru băuturi lactate față de cele non-lactice sunt diferite, notează Healthline.

LDL colesterol, care sunt valorile normale: Suntem departe. Generația nouă a adus valori pentru care omul nu este încă adaptat genetic

Cum prepari chefir acasă

- Puneți 1-2 linguri (14-28 grame) de boabe de chefir într-un borcan mic. Cu cât folosești mai multe, cu atât mai repede va cultiva.

- Adăugați în jur de 2 căni (500 ml) de lapte, de preferință organic sau chiar crud. Laptele provenit de la vaci hrănite cu iarbă este cel mai sănătos. Lăsați 2,5 cm (1 inch) de spațiu în partea de sus a borcanului.

- Puteți adăuga puțină smântână integrală dacă doriți un chefir mai gros.

- Puneți capacul și lăsați-l timp de 12-36 de ore la temperatura camerei. Asta e tot.

- Odată ce începe să aibă un aspect ghemuit, este gata. După ce strecurați ușor lichidul, rămân boabele originale de chefir. Acum puteți pune boabele într-un borcan nou cu puțin lapte, iar procesul începe din nou.

Deci, chefirul este un aliment fermentat sănătos, cu o consistență comparabilă cu cea a iaurtului de băut. Acest produs este fabricat în mod tradițional din lapte de vacă, dar sunt disponibile o mulțime de opțiuni fără lapte.

Studiile sugerează că acesta stimulează sistemul imunitar, ajută în cazul problemelor digestive, îmbunătățește sănătatea oaselor și poate chiar combate cancerul.

Începeți astăzi cu chefirul pentru a profita la maximum de această băutură gustoasă și acrișoară.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0