Cinci obiceiuri sănătoase ca să trăiți mai mult. Studiile o confirmă

Adisa Codruț / 03 Martie 2020 / 09:26
Obiceiuri alimentare
Obiceiuri alimentare

Obiceiurile sănătoase ar ajuta oamenii să câștige ani buni din viață, susține un studiu recent.

Obiceiur sănătoase, boli. Medicul Monique Tello scrie pe site-ul Harvard Heath Publishing despre un studiu care susține că oamenii ar câștiga ani buni de trait dacă ar respecta cinci obiceiuri sănătoase.

Cercetătorii de la Școala de Sănătate Publică Harvard T.H. Chan au analizat datele de la peste 73.000 de femei, monitorizate timp de 34 de ani, și datele de la mai mult de 38.000 de bărbați, monitorizați timp de 28 de ani. "Într-un studiu anterior folosind aceleași date, acești cercetători au descoperit că cinci obiceiuri de stil de viață cu risc scăzut sunt critice pentru o speranță de viață mai lungă. Cu cât aceste obiceiuri aveau mai multe persoane, cu atât trăiau mai mult", notează medical Monique Tello.

Analiza a descoperit că și dacă se respecta doar unul dintre aceste obiceiuri, participanții au trăit cu doi ani mai mult decât dacă nu aveau niciuna. Iar dacă până la 50 de ani au aplicat regulat cele cinci obiceiuri, femeile au trăit 14 ani în plus, iar bărbații au trăit 12. În noul studiu, cercetătorii au vrut să știe dacă acei ani în plus au fost și ani sănătoși. Noul studiu a descoperit că practicarea a cel puțin patru din cele cinci obiceiuri sănătoase le-a oferit oamenilor protecție semnificativă împotriva dezvoltării oricăreia dintre aceste boli: în medie cu aproximativ un deceniu de viață mai liberă de aceste boli.

Cele 5 obiceiuri sănătoase sunt:

1. Mâncați mai ales plante, de cele mai multe ori - fructe, legume, fasole și linte, nuci și semințe și cereale integrale. Evitați să mâncați alimente fast food sau prăjite, dulciuri și băuturi zaharoase, carne roșie și carne procesată pe cât posibil.

2. Faceți mișcare în fiecare zi cât puteți - mersul timp de 30 de minute pe zi vă oferă doar beneficii; chiar și 10 minute de mișcare pe săptămână s-a dovedit că au beneficii pentru sănătate.

3. Mențineți o greutate sănătoasă - chiar și un pic de pierdere în greutate, doar câteva kilograme, este asociată cu rezultate reale, pozitive pentru sănătate, precum un risc mai mic de diabet la persoanele cu risc.

4. Renunțați la fumat sau la vaping - deși acest studiu a analizat pe cei care nu au fumat, e cunoscut faptul că există beneficii semnificative pentru sănătate când se renunță la fumat.

5. Dacă beți alcool, țineți cont de limitele recomandate: o băutură pe zi maximum pentru femei, două băuturi pe zi maximum pentru bărbați.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.23
YesMy