Deficiența de fier. Ce fructe pot ajuta

Georgiana Ioniță / 17 iun 2020 / 20:15

 

Fierul este un mineral esențial pentru producerea hemoglobinei, o proteină din globulele roșii care transportă oxigenul în corp. 

În general, oamenii reușesc să obțin  aportul de fier adecvat din dietă.  Institutele Naționale de Sănătate avertizează că anumite persoane prezintă un risc mai mare de deficiență de fier: femeile însărcinate sau cele cu sângerare menstruală abundentă, sugari și copii, persoanele cu cancer sau insuficiență cardiacă și afecțiuni gastro-intestinale precum boala celiacă. 

Cele mai importante surse alimentare de fier sunt carnea, peștele și păsările de curte. Aceste alimente de origine animală conțin fier heme, care este mai biodisponibil decât fierul non-heme(din surse vedetale), pe care organismul îl poate absorbi și utiliza foarte ușor.

Alimentele vegetale, cum ar fi cerealele, leguminoasele, nucile, semințele, legumele și fructele au fier netemeinic, mai greu de absorbit de către organism din  cauza anumitor compuși din plante.

Fructe bogate în fier


Dintre toate plantele, fructele sunt cele mai sărace în fier. Asta nu înseamnă că nu ar trebui să le privești ca pe o sursă. Crucea Roșie Americană enumeră următoarele fructe bogate în fier:

Căpșune
Pepene
Curmale
Smochine
Stafide
Prune și suc de prune
Caise uscate
Piersici uscate

 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.23
YesMy