Digestie: mâncăruri cu care stomacul tău nu se împacă prea bine

Florina Pop / 10 iun 2019 / 08:38
Alimentele prăjite în ulei
Alimentele prăjite în ulei

Unele alimente ar fi bine să le evitați sau să le consumați în cantități reduse. Nutriționiștii recomandă porții mai mici.

Sunt unele alimente care nu se înțeleg prea bine cu stomacul unor oameni. Specialiștii recomandă evitarea lor, se arată pe webmd.com.

Iată câteva dintre acestea:

1. Prăjeli - sunt bogate în grăsimi și pot provoca diaree. Sosurile bogate, bucățile de carne grasă și deserturile cu unt și creme pot provoca și probleme. Alegeți alimente făcute la grătar sau coapte și sosuri ușoare care conțin legume în loc de unt sau smântână.

2. Citrice - pentru că sunt bogate în fibre pot deranja stomacul la unii oameni. Consumați puține portocale, grapefruit și alte citrice, dacă abdomenul nu se simte bine.

3. Zahăr artificial – dacă mestecați multă gumă, atunci mestecați prea mult sorbitol și s-ar putea să aveți crampe și diaree. Alimentele produse cu acest îndulcitor artificial pot provoca aceleași probleme. FDA avertizează că s-ar putea să aveți diaree dacă mâncați 50 sau mai multe grame pe zi de sorbitol, deși chiar și cantități mult mai mici ar putea cauza probleme unor persoane.

4. Prea mult fibre - Alimentele bogate în acest carbohidrați sănătoși, cum ar fi cerealele integrale și legumele, sunt bune pentru digestie. Dar dacă începeți să mâncați multe dintre ele, puteți avea balonări sau gaze. Măriți treptat cantitatea de fibre pe care o consumați treptat.

5. Fasole - Sunt încărcate cu proteine și fibre sănătoase, dar au, de asemenea, zaharuri greu de digerat care provoacă gaze și crampe. Corpul tau nu are enzime care le pot distruge. Bacteriile din stomacul tău fac asta eliminând gaze. Sfat pentru a scăpa de unele dintre zaharurile dificile: înmuiați fasolea uscată timp de cel puțin 4 ore și schimbați apa înainte de gătire.

6. Varza și "rudele" sale - Legumele crucifere, cum ar fi broccoli și varză, au aceleași zaharuri ca și boabele de fasole. Fibrele lor pot face să fie greu de digerat. Va fi mai ușor pentru stomac dacă le gătiți în loc să măncați crude.

7. Fructoza - alimentele îndulcite cu fructoză - inclusiv sucuri, bomboane, sucuri de fructe și produse de patiserie - sunt greu de digerat pentru unii oameni. Aceasta poate duce la diaree, balonare și crampe.

8. Alimente picante - unii oameni se aleg cu indigestie sau arsuri la stomac după ce le mănâncă, mai ales când este o masă mare. Studiile sugerează că ingredientul fierbinte din ardei iute, numit capsaicină, poate fi un vinovat.

9. Produse lactate - dacă acestea declanșează diaree, balonare și gaz, este posibil să aveți o intoleranță la lactoză. Aceasta înseamnă că nu aveți o enzimă care digeră un zahăr în lapte și alte forme de lactate.

10. Menta - poate relaxa mușchiul din partea superioară a stomacului, ceea ce vă permite să vă mutați înapoi în esofag. Acesta poate provoca arsuri la stomac. Alți vinovați includ ciocolata sau cafeaua.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.23