Pierdere în greutate: de ce nu slăbiți, deși respectați regulile

Adisa Codruț / 17 feb 2020 / 09:39
Slăbit
Slăbit

Prea multe mese mici, gustări emoționale sau chiar prea mult somn sunt doar câteva dintre motivele din cauza cărora nu slăbiți.

Greutate, slăbit. Prea mult somn, prea mult alcool, dar și prea multă apă nu sunt o soluție când vreți să slăbiți. Specialiștii de la medicinenet vă explică motivele pentru care nu pierdeți în greutate, deși respectați anumite reguli:

1. Prea mult sau prea puțin somn - zeci de studii de cercetare au găsit o legătură între obezitate și somn, însă nu se știe dacă a fi supraponderal împiedică obținerea unui somn suficient. Alte studii, la care au participat adulți supraponderali, zic altceva: confirmă asocierea dintre creșterea în greutate și obținerea a mai mult de nouă ore sau mai puțin de cinci ore de somn. 

2. Vă bazați pe prea multă apă - să beți mai multă apă decât aveți nevoie pentru a lupta împotriva setei este adesea apreciat ca un truc miraculos de pierdere în greutate. Cu toate acestea, există puține dovezi științifice că acest lucru funcționează. Se dovedește că apa potabilă arde doar un număr mic de calorii. S-a mai observat că oamenii mănâncă uneori când, de fapt, le e sete. 

3. Prea multe mese mici - ideea că mai multe mese mici pe parcursul zilei vă păstrează senzația de plin fără calorii în plus nu e o idee bună și nici nu există nicio dovadă științifică care să susțină asta. Cel mai important este să mâncați o dietă echilibrată, cu un număr adecvat de calorii. 

4. Vă bazați pe mesele de restaurant - chiar și mâncărurile anunțate drept „ușoare” pot avea mai multe calorii decât ați crede. Multe restaurante, în special unitățile mai mici, nu enumeră informațiile lor nutritive, astfel încât să puteți vedea ce mâncați de fapt. 

5. Statul jos mai toată ziua -  în mașină, la birou unde lucrați, acasă pe canapea uitându-vă la televizor. Studiile au arătat că persoanele care petrec mai mult timp stând tind să cântărească mai mult. 

6. Prea mult alcool - cineva care bea două băuturi de vodcă pe zi adaugă aproximativ 1.400 de calorii la dieta lor în fiecare săptămână - asta valorează cea mai mare parte a unei calorii pe zi! Iar vinul și berea adaugă și mai mult. 

7. Luați gustări când sunteți stresați - când sunteți stresat, alimentația poate deveni o încercare de a umple un gol emoțional. Asta înseamnă că micile gustări devin kilograme în plus. 

8. Nu vă planificați mesele - când familia și locul de muncă vă ocupă tot timpul, consumul de prea multe alimentelor bogate în calorii devine obișnuință. Mâncarea rapidă tinde să fie săracă în fibre, iar fibra este elementul nutritiv cheie care vă menține mai mult timp, ceea ce înseamnă că veți dori să adăugați un hamburger suplimentar sau un sifon la această comandă doar pentru a vă simți mulțumiți. Soluția: să planificați în avans.

9. Probleme cu tiroida - uneori, creșterea în greutate este legată de o problemă de sănătate cunoscută sub numele de hipotiroidism. Hipotiroidismul apare când glanda tiroidă produce prea puțin hormon tiroidian și e mai frecvent la femei. Simptomele hipotiroidismului pot fi subtile și pot include o frecvență cardiacă lentă, un păr subțire, o față pufoasă, o voce răgușită, epuizare, depresie, dureri musculare. Vestea bună pentru cei care suferă de această afecțiune este că e tratabilă cu medicamente. 

10. Medicamentele pe bază de rețetă pot provoca creștere în greutate - uneori medicamentele pe bază de rețetă interferează cu unele aspecte ale sănătății voastre. Steroizii pot sta în calea pierderii în greutate, deoarece vă împiedică metabolismul și vă pot face să vă simțiți înfometat. Antihistaminicele sunt un alt ”vinovat”. 

12. Mâncați în fața televizorului - studiile arată că, de obicei, alimentația distrasă înseamnă mai multă mâncare și kilograme în plus. Când sunteți distras, aveți tendința să uitați ce ați mâncat și cât ați mâncat. Durează aproximativ 20 de minute ca stomacul să-i spună creierului că e plin, așa că încetinirea și savurarea alimentelor vă ajută să rămâneți mulțumit cu mai puțin. Încercați să mâncați fără ca atenția să vă fie distrasă. Un alt truc este să mâncați cu mâna mai puțin dominantă, care vă obligă să fiți mai atent.

 

 

 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.23
YesMy