Postești? Iată cum îți afectează sănătatea. Ce rol au monocitele
Postul poate îmbunătăți starea de sănătate. Cercetătorii au constatat că alimentația specifică postului reduce monocitele, care sunt responsabile de inflamații.
Dietele specifice postului au fost tot mai mult în centrul atenției în ultimii ani, iar specialiștii au vrut să vadă ce efecte are în organism, dacă are. Astfel, într-un studiu publicat în Cell, cercetătorii din Mount Sinai au descoperit că postul reduce inflamația și îmbunătățește bolile inflamatorii cronice, fără a afecta răspunsul sistemului imunitar la infecții acute.
În timp ce inflamația acută este un proces imun normal care ajută la combaterea infecțiilor, inflamația cronică poate avea consecințe grave asupra sănătății, inclusiv boli de inimă, diabet, cancer, scleroză multiplă și boli inflamatorii intestinale.
„Se știe că restricția calorică îmbunătățește bolile inflamatorii și autoimune, dar sunt încă slab înțelese mecanismele prin care aportul caloric redus controlează inflamația”, a spus autorul principal Miriam Merad, doctor, director al Precision Immunology Institute at the Icahn School of Medicine at Mount Sinai.
Monocitele, reduse după post
Lucrând cu celulele imunitare umane și cele ale șoarecilor, dr. Merad și colegii săi au arătat că postul intermitent a redus eliberarea de celule pro-inflamatorii numite „monocite” în circulația sângelui. Cercetările ulterioare au arătat că în perioadele de post, aceste celule trec în „regimul de somn” și sunt mai puțin inflamatorii decât monocitele găsite la cei care au fost hrăniți.
„Monocitele sunt celule imunitare extrem de inflamatorii care pot provoca leziuni tisulare grave, iar acestea au crescut din ce în ce mai mult în sânge la majortatea populației, ca urmare a obiceiurilor alimentare pe care oamenii au dobândit-o în ultimele secole”, a spus dr. Merad.
„Având în vedere spectrul larg de boli care sunt cauzate de inflamația cronică și numărul din ce în ce mai mare de pacienți afectați de aceste boli, există un potențial enorm în investigarea efectelor antiinflamatorii ale postului”, a declarat primul autor Ștefan Jordan, doctor și partener postdoctoral la Department of Oncological Sciences at the Icahn School of Medicine at Mount Sinai.
Cercetătorii intenționează să încerce în continuare să descifreze mecanismele moleculare prin care postul îmbunătățește bolile inflamatorii, ceea ce ar putea duce la noi strategii terapeutice preventive pentru tratamentul multor boli umane.
-
-
-
Ce se întâmplă, de fapt, dacă visezi în timpul anesteziei14.06.2026, 20:00
-
-
Adevărul șocant despre dietele antiinflamatorii. Ce funcționează cu adevărat
Ce băuturi trebuie să eviți pe caniculă. Uite cu ce le înlocuiești. Adevărul despre apă
Microplastice în mâncare: cinci surse neașteptate din alimentația zilnică
Ce se întâmplă dacă mănânci semințe de dovleac când vrei să slăbești. Un detaliu te va surprinde
Sucurile verzi: detox real sau doar marketing?
Dieta pe care o urmează medicii! Slăbești rapid și îți protejezi inima
Dieta care reduce riscul de Alzheimer, indiferent de vârstă
Postul intermitent, fără efect asupra kilogramelor în plus
Adevărul despre zahăr: de ce corpul tău chiar NU poate trăi fără el!
De ce are nevoie corpul nostru de zahăr: mai mult decât un gust dulce. Cum să consumi zahăr în mod sănătos.
Ceasul spune că ai făcut 10.000 de pași? Nu e chiar așa! 5 lucruri pe care NU le-ai știut despre smartwatch-ul tău
Ce se întâmplă în corpul tău dacă nu mai mănânci zahăr timp de 7 zile
Fibrele din ovăz, secretul natural care imită efectul medicamentelor de slăbit
EXCLUSIV Dieta care reglează colesterolul. Dr. Lygia Alexandrescu: Curăță arterele
Alimentele care reduc inflamația în două săptămâni. Medicii le recomandă
Aceaste alimente reduc inflamația în două săptămâni, spun medicii.
Dieta care arde grăsimea rapid. La ce trebuie să renunți pentru a scăpa rapid de kilogramele nedorite
Ce nu ai știut despre uleiul de pește. Adevărul despre Omega-3. Citește asta înainte să mai iei suplimente
Detox cu supă de oase: dietă minune sau minciună virală?
Supa de oase promite detoxifiere, piele perfectă și articulații sănătoase, dar ce spune știința? Este un "elixir" sau doar o modă virală?
