Tensiunea arterială sănătoasă. Cu ce dietă o menții și ce riști când ai peste 40 de ani

Dana Lascu / 22 sep 2020 / 10:41
Tensiune arterială fluctuantă
Tensiune arterială fluctuantă

Cardiologul Alexandru Cotoban a explicat ce conține dieta care te ajută să îți menții tensiunea sănătoasă. Te poate ajuta dieta să îți scazi tensiunea? Și ce trebuie să faci când treci de vârsta de 40 de ani? 

„Tensiunea sănătoasă este”, conform cardiologului Alexandru Cotoban, „cea care are o valoare de sub 14 cu 9”. Peste acestă valoare apare hipertensiunea. Conform ghidului european de tratament al hipertensiunii, valorile prag sunt: hipotensiune – pentru valorile sub 12, tensiune normală între 12-13 și tensiunea ușor înaltă între 13-14 (prehipertensiunea). 

Dieta care scade tensiunea

Cardiologul spune că dieta poate influența tensiunea. Pe scurt, pentru a avea o tensiune sănătoasă dieta trebuie să fie: 
- fără exces sare, grăsimi, carne roșie
- cu multe fructe și legume,
- cu pește și carne albă. 

„O astfel de dietă ajută atât pacienții cu tensiune normală, sau pe cei cu tensiune mai mare. În cazul pacienților cu tensiune ușor crescută, dieta sănătoasă poate readuce valorile în intervale normale. (...) Se recomandă o dietă care să nu conțină mai mult de 2-3 grame de sodiu pentru menținerea unei tensiuni în valori normale”, a explicat cardiologul. 

Hipertensiunea, des întâlnită peste 40 de ani

„Trebuie să înțelegem faptul că hipertensiunea arterială, adică valori persistent crescute peste 14 cu 9,  reprezintă cel mai răspândit factor de risc cardiovascular din populația generală. Asta înseamnă că de exemplu, peste vârsta de 40 de ani, în jur de 40-60% suferă de hipertensiune, fie că știu, fie că nu știu. Adică nu ar trebui să fie o surpriză că cineva este diagnosticat cu hipertensiune arterială, practic până la 2 din 3 persoane care au peste 40 de ani și trăiesc în lumea modernă au hipertensiune arterială. Factorii care țin de prevenția sau de controlul valorilor tensionale mari se referă în principiu la modificarea stilului de viață. În primul și în primul rând oprirea fumatului! Acest factor asociat hipertensiunii poate conduce în 5-10 ani la complicații dezastruoase ale hipertensiunii, cum ar fi accidentul vascular cerebral. Pe lângă oprirea fumatului, ceva ce putem face pentru a ne ajuta este să avem un regim de exerciții fizice regulat, fiind recomandate de exemplu 30 până la 60 de minute de efort fizic moderat. Al treilea factor care ajută la scăderea valorilor tensionale este controlul greutății”, a arătat Alexandru Cotoban, la Antena3

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.23
YesMy