Vitamina D, ineficientă la obezi. Soluții
Un nou studiu publicat în The Journal of Bone and Mineral Research confirmă faptul că suplimentarea cu vitamina D este mai puțin eficientă la obezi și descoperă un mecanism biologic care explică această...
Homeostazia (proprietatea organismului de a menține niveluri optime ale unor parametri) normală a vitaminei D este esențială pentru sănătatea optimă; cu toate acestea, deficitul de vitamina D este o problemă de sănătate publică la nivel mondial. Insuficiența vitaminei D este cel mai frecvent determinată de sinteza inadecvată a colecalciferolului și / sau de aportul insuficient de vitamina D, dar poate apărea și ca o consecință a stărilor patologice, cum ar fi obezitatea, notează autorii unui nou studiu publicat pe 21 februarie în The Journal of Bone and Mineral Research.
Suplimentele de vitamina D, ineficiente la obezi
Studiul lor arată că șoarecii obezi au niveluri foarte scăzute ale enzimei din ficat care transformă vitamina D în 25-hidroxivitamina D (calcidiol), care este forma majoră a vitaminei D din sânge. Prin urmare, poate fi mai eficientă tratarea insuficienței vitaminei D la persoanele cu obezitate cu calcidiol decât cu alte forme de vitamina D.
„Nivelurile scăzute circulante ale 25-hidroxivitaminei D sunt frecvente în obezitate și au fost atribuite „sechestrării" vitaminei D în celulele grase. Aici propunem un al doilea mecanism cu implicații biologice mai mari: obezitatea reduce capacitatea ficatului de a transforma vitamina D în 25-hidroxivitamina D", a spus autorul principal al studiului, Dr. Jeffrey Roizen, de la Spitalul de Copii din Philadelphia.
Legătura dintre cele două
„Observațiile noastre arată că acest prim pas în activarea vitaminei D este influențat de obezitate și sugerează că efectele legate de obezitate asupra ficatului pot avea efecte sistemice importante asupra metabolismului oaselor și mineralelor. În plus, în timp ce ne gândim adesea la scăderea nivelului de vitamina D care cauzează obezitate, această activitate arată că o boală sau patologie (cum ar fi obezitatea) poate provoca o scădere a vitaminei D", a continuat acesta.
Studiul poate fi găsit AICI.
-
-
-
-
Alimentele care ne cresc tensiunea. Nu vorbim despre cele sărate11.08.2026, 17:50
-
Schimbare majoră pentru diabetici. Ce trebuie să știi dacă ai diabet și ești șofer
Schimbare majoră legată de diabet
Ce se întâmplă în corp imediat după ce mănânci zahăr?
Diabetul insipid: forma de diabet pe care puțini o cunosc. Nu toate tipurile de diabet sunt legate de zahăr
Riscul de infarct în diabetul de tip 2. Ce trebuie verificat în afară de vechimea bolii
Ce efect are hipoglicemia asupra creierului
Sulforafanul, compusul din broccoli care previne diabetul. Ar putea fi potențial tratament pentru diabetul de tip 2
Burta de cortizol și fața umflată de la stres: adevărul șocant și ce NU îți spune nimeni
De ce crește glicemia după 40 de ani? Explicația unui medic diabetolog
Diabetul de tip 1, depistat înainte de primele simptome. Testul simplu care schimbă totul
De ce nu se vindecă rănile diabeticilor
Legătura strânsă dintre sănătatea orală și diabet. Ce trebuie să știi
Legătura dintre diabet și demență: 10 dovezi clare că diabetul îți afectează creierul
Noi celule de grăsime explică de ce ne îngrășăm la vârsta mijlocie
De ce îți crește burta după 40 de ani, chiar dacă mănânci sănătos. Nu este vorba de fluctuațiile hormonale.
Diabetul care nu are legătură cu zahărul
Tratamentul diabeticilor, schimbat total. Milioane de diabetici vor trebui să se adapteze
Tratamentul diabeticilor, schimbat total. Milioane de diabetici vor rămâne fără tratament.
Ingredientul ascuns din alimentele procesate care crește riscul de diabet
5 mituri despre glicemie și somn pe care trebuie să le cunoști
Cum recunoști hipoglicemia? Semnele de alarmă și alimentele care îți salvează viața în 15 minute
Diabetul legat de malnutriție, recunoscut oficial drept diabet de tip 5
O formă letală de diabet rămâne nediagnosticată. Cine sunt cele mai afectate persoane.
