10 diete cele mai populare. Ce mănânci în fiecare și cât de bune sunt

Dana Lascu / 20 Martie 2019 / 16:00
Cele mai populare 10 diete și ce mănânci în fiecare ca să slăbești
Cele mai populare 10 diete și ce mănânci în fiecare ca să slăbești

Ce conțin farfuriile în cele 10 diete cele mai populare din lume? Vă explicăm, pe scurt, ce și cât mâncați în fiecare dietă. Ghid de păstrat în buzunar:

Primăvara este, prin excelență, anotimpul dietelor. Doamnele și domnișoarele se gândesc să facă schmbări în stilul de alimentație ca să arate bine la vară în rochițe și costume de baie. Pentru a le veni în ajutor, experții de la WebMD au conceput un mini-ghid cu ce mănânci în 10 cele mai populare diete din lume și la ce sunt bune ele.

Dieta Whole30

Cu acest plan, renunțați în următoarele 30 de zile de zahăr, cereale, fasole, produse lactate, soia și alimente prelucrate. Le înlocuiți cu mai multe legume, ouă, fructe de mare, carne macră, fructe, nuci și semințe. Potrivit creatorilor dietei Whole30, acest lucru vă restabilește tiparele de alimentație și elimină alimentele care pot cauza probleme de sănătate. În timp ce, ulterior, veți putea adăuga înapoi câteva alimente, dieta Whole30 este restrictivă și poate fi greu de urmat, așa că riscul să vă abateți de la ea e mare.

Dieta mediteraneană

Această dietă imită bucatele tradiționale din țările mediteraneene, cum ar fi Grecia și Italia. Se pune accentul pe legume și fructe, împreună cu cereale integrale, ulei de măsline, mirodenii, ierburi, nuci și fasole. Pentru proteine, mâncați în principal pește și păsări de curte. Puteți, de asemenea, să aveți cantități moderate de carne roșie, lapte și vin roșu. Experții sunt de acord că această dietă este bună pentru sănătate: Studiile arată că protejează împotriva bolilor de inimă și a bolii Alzheimer.

Dieta Zone

Cu acest plan, mâncați trei mese și două gustări pe zi. Fiecare farfurie este împărțită în două zone: una cu proteine slabe (o treime), cum ar fi pește și păsări de curte, și două treimi cu fructe, legume sau fasole. (Stați departe de cele alimentele bogate în zahăr și amidon, cum ar fi cartofii.) Apoi adăugați niște grăsimi sănătoase, cum ar fi ulei de măsline, avocado sau migdale. Această combinație de carbohidrați de 40%, proteine 30% și grăsime 30% se crede că este antiinflamatoare. Veți vedea rezultate pe această dietă, dar este nevoie de multă pregătire.

Dieta Keto

Cu această dietă, eliminați aproape toți carbohidrații. Acest lucru face ca organismul să ardă grăsimea pentru energie, o stare numită cetoză. Trebuie să mâncați alimente care, în total, să conțină 70% până la 80% grăsimi, 10% până la 20% proteine și 5% până la 10% carbohidrați. Echilibrați suma procentelor la 100%, evident. Cercetările arată că această dietă vă poate ajuta să pierdeți în greutate, dar poate duce și la efecte secundare, cum ar fi constipația și oboseala. Pe termen lung, aceasta poate crește riscul de osteoporoză, pietre la rinichi și boli de inimă.

Dieta DASH

DASH este prescurtarea de la „dietary approaches to stop hypertension" („abordărea dietetică pentru a stopa hipertensiunea arterială"), dar acest plan este bun pentru dumneavoastră chiar dacă nu aveți tensiune arterială ridicată. Este bogată în fructe și legume, cereale integrale, lactate cu conținut scăzut de grăsimi și proteine slabe. Există, de asemenea, uleiuri sănătoase, nuci, fasole și mazăre. Veți renunța la dulciuri, grăsimi saturate și sodiu, dar nimic nu este limitat. Studiile arată că dieta DASH scade tensiunea arterială, colesterolul și riscul dumneavoastră de a suferi diabet.

Dieta Paleo

Ideea din spatele acestei diete este să mănânci ca un om din peșteră (preistoric sau caveman, în engleză). Aceasta înseamnă că nu mănânci alimente prelucrate, cereale, cartofi albi, zahăr, fasole și lapte. În schimb, carnea de la animale hrănite cu iarbă, fructele de mare și ouăle reprezintă 30% din calorii. Fructe și legume proaspete adaugă 30% din calorii, iar restul provine din nuci, semințe și uleiuri sănătoase. Cercetările sugerează că această dietă funcționează pentru scăderea în greutate, dar elimină alimente sănătoase precum cerealele integrale, care favorizează digestia.

Dieta South Beach

Creată de un cardiolog, această dietă cu conținut scăzut de carbohidrați are trei faze. Timp de 2 săptămâni, eliminați aproape toți carbohidrații, inclusiv fructele și cerealele. Consumați legume, lactate cu conținut scăzut de grăsimi, proteine slabe și grăsimi sănătoase. Apoi adăugați fructe, boabe întregi și legume amidon. Odată ce atingeți greutatea țintă, puteți mânca aproape orice moderat, inclusiv carbohidrații (până la 28% din caloriile zilnice). Experții declară că acest plan funcționează, dar ați putea avea dureri de cap și veți fi obosit la început.

Dieta MIND

Scopul acestui plan de alimentație este de a îmbunătăți sănătatea creierului. Este un amestec din dietele mediteraneană și DASH, cu accent pe alimentele care vă protejează creierul. Măncați verdețuri, boabe întregi, nuci, fasole și ulei de măsline. De asemenea, fructe de pădure, pește gras și păsări de curte. Puteți savura un pahar de vin roșu pe zi - unele cercetări arată că este bine pentru creier și corp. Un studiu a constatat că această dietă vă poate reduce riscul de boală Alzheimer cu 53%.

Dieta Atkins

Aceasta este o dietă săracă în carbohidrați, care are patru faze: timp de 2 săptămâni, consumați în mare parte proteine, brânzeturi și legume (verzi sau cu frunze verzi). Doar 10% din calorii vin din carbohidrați. Apoi, adăugați nuci, fructe de padure și semințe. Când sunteți aproape de greutatea țintă, aveți voi să adăugați în farfurie legume cu amidon, mai multe fructe și cereale. În cele din urmă, va trebui să mențineți acest echilibru. Unii experți spun că Atkins permite prea mult grăsimi saturate din alimente, precum untul și carnea, ca să fie sănătoasă.

Dieta alcalină

Potrivit creatorilor acestei diete, anumite alimente schimbă aciditatea organismului. Consumul de alimente alcaline care scad pH-ul organismului vă va ajuta să slăbiți și să vă îmbunătățiți sănătatea. Din acest motiv, nu aveți voie carnea, peștele, ouăle, brânza, multe cereale și alimentele procesate. Se pot mânca legume, fructe, fasole și soia. Aceste alimente sunt bune pentru dvs. și pot duce la scăderea în greutate. Dar nu pentru că sunt alcaline. Experții sunt de acord că ceea ce mâncați nu afectează într-adevăr nivelul pH-ului corpului.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.26