Alimente care ajută în combaterea celulitei. Mario Popescu: Sunt bogate în antioxidanți

Sonia Baciu |
Data publicării:
alimente care ajuta in combaterea celulitei. FOTO: Freepik @rawpixel.com
alimente care ajuta in combaterea celulitei. FOTO: Freepik @rawpixel.com

Celulita poate fi combătută din dietă. Care sunt alimentele cele mai bune.

Celulita este termenul ce definește pielea cu aspect de coajă de portocală, o afecțiune dermatologică prezentă atât la femei, cât și la bărbați, însă mult mai frecventă în rândul femeilor.

Celulita este cauzată de distribuția diferită a grăsimii, mușchilor și a țesutului conjunctiv, la femei celulele adipoase și țesutul conjunctiv din acest strat sunt dispuse pe verticală, în vreme ce la bărbați acestea au structură încrucișată, motiv pentru care este ceva mai puțin vizibilă.

Celulita poate fi prezentă inclusiv la persoanele mai slabe, iar între 80 și 90% dintre femei se pot confrunta cu această situație la un moment dat al vieții.

2. -imagine fara descriere- (young-woman-beautiful-body-holding-orange-cellulite-concept-liposuction-weight-loss_56366600.jpg)

Piele cu aspect de coajă de portocală. FOTO: Freepik @Allexxandar

Pe lângă factorii genetice care pot duce la apariția celulitei, există și factori modificabili, ce țin de stilul alimentar, precum consumul mare de grăsimi, carbohidrați și sare, respectiv de un aport insuficient de fibre, notează Medical News Today.

Alimente care ajută la eliminarea celulitei

Așa cum există alimente care cresc riscul de apariție al celulitei, la fel există și alimente care ajută la eliminarea acesteia.

”Să știi că există mai multe alimente care ne ajută. Nu o elimină de tot, dar ne ajută să combatem celulita.

Dar toate asta împreună cu un stil de viață echilibrat. Asta nu înseamnă că un aliment, două, trei pe care le includem în dieta noastră zilnică practic ne feresc de chinul de a merge la sală, de a avea activitate fizică regulată, de a bea 2-3 l de apă pe zi”, a declarat nutriționistul Mario Popescu la Vorbește lumea de la Pro TV.

Astfel, nutriționistul a prezentat fructele și legumele care pot să ne ajute la combaterea aspectului de coajă de portocală.

Kiwi

”Kiwi este un aliment foarte, foarte sănătos, dar am păstrat special pentru acest ediție și pentru acest subiect, deoarece chiar este un aliment foarte, foarte util în combaterea celulitei.

Atâta timp cât îl consumăm ca gustare, undeva la minim trei-patru kiwi pe zi, trebuie să avem în vedere aceasta cantitatea recomandată pentru a beneficia de toate”, a spus Mario Popescu, subliniind că 3-4 fructe de kiwi nu sunt chiar multe, având în vedere că sunt mici.

Acest fruct este bogat în vitamina C, magneziu și potasiu. ”Ceea ce face un aliment prețios în lupta în combatere a ceiolite este sunt polizaharidele pe care le conține, iar acestea s-a dovedit științific  că au o putere foarte mare în ceea ce privește încurajarea organismului de a produce colagen, care este foarte, foarte important pentru a preveni celulita și pentru a avea un ten sănătos”, a mai spus Mario Popescu.

Vezi și: Ardeiul gras, sursa uimitoare de vitamine. Ajută în prevenirea cataractei și a anemiei

Fructele de pădure

Fructele de pădure sunt bogate în antocianine, pigmentul care le dă culoarea închisă, un puternic antioxidant. Fructele de pădure sunt pline de vitamine, minerale și antioxidanți, cu efect antiinflamator. În plus, conțin mangan, acre stimulează metabolismul, și potasiu, care ajută în drenajul limfatic.

Ceaiul verde

Potrivit nutriționistului, ar trebui să bem 2-3 căni de ceai verde pe zi, dar, de reținut, nu trebuie consumat după ora 18, deoarece are un conținut important de cafeină, care ne stimulează activitatea și poate duce la insomnie.

”Acesta vine la pachet cu foarte mulți antioxidanți care ajută și de asemenea ajută și la hidratare.

O hidratare optimă a organismului ajută la lupta împotriva radicalilor liberi, iar acestea luptând cum trebuie împotriva radicalilor liberi, hidratând-ne cum trebuie.

Este un prim pas spre a combate celulita. Un ten mai strălucitor, tânăr și sănătos”, a mai spus Mario Popescu.

De asemenea, se poate consuma și ceai alb, la fel de bogat în antioxidanți.

Salata verde

”Salata verde este un aliat de nădejde. Trebuie să avem în vedere că ar trebui să avem salată verde în farfurie la orice masă pe care o consumăm, fie că e vorba de prânz sau de cină.

Iar salata verde, în combaterea celulitei, are un rol foarte  important, pentru că are foarte multe vitamine, are foarte multe minerale și aceasta vine la pachet cu hidratare atât intra-celulară cât și extracelular, ceea ce trebuie atunci când vrem să avem un ten fără celulită și cât mai sănătos”, a mai spus nutriționistul.

Uleiul de măsline

În ceea ce privește dressingul salatei, pe primul loc este uleiul de măsline, care împreună cu fructele oleaginoase au o cantitate mare de Omega 3, adică acele grăsimi sănătoase.

”Asigură buna funcționare a sistemului circulator. În momentul în care sângele circulă așa cum trebuie prin artere, nu se lovește de arterom, atunci el poate furniza și nutrienții de care au nevoie celulele. Omega 3 îl găsim și în ulei de măsline, și în oleaginoase.

Uleiul de măsline trebuie, în general, să fie de calitate, și chiar se recomandă a se consuma pe stomacul gol, o linguriță și va scădea foarte mult colesterolul”, a mai spus Mario Popescu.

Oleaginoasele

Potrivit nutriționistului, semințele și fructele oleaginoase pot fi introduse în micul dejun, în amestec în smoothie-uri, sau la prânz, în salate.

”Semințele de in, la ele trebui să avem grijă că trebuie măcinate, pentru că altfel trec în tractul intestinal fără să beneficiem de tot ceea ce ne oferă.

Putem face o salată cu salată verde, ulei de măsline, semințe. Așa avem o masă, o gustare, depinde de prioritățile fiecăruia în acel moment al zilei. Sunt persoane care vor să slăbească și ar putea să fie o masă, sunt persoane care vor să câștige masă musculară sau să se mențină, ar putea să fie o gustare sau o garnitură”, a mai spus nutriționistul.

Rodia

Rodia este alimentul cu cea mai mare cantitate de antioxidanți, potrivit indicelui ORAC, cel care măsoară capacitatea de absorbție a radicalilor liberi.

”Este printre singurele fructe, de fapt, dacă nu chiar singurul fruct, care atunci când rupem din copac el nu se mai coace. Asta înseamnă că-i dă niște calități.

Practic primește la pământ niște calități care fac un aliment unic, minune”, a mai spus nutriționistul. Acest fruct se poate introduce în alimentație fie sub formă de suc, dar cu precauție, deoarece are și câteva contraindicații, date de capacitatea de a interacționa cu o serie de medicamente, cum ar fi cele pentru hipertensiune, scăderea colesterolului sau cele pentru subțierea sângelui.

De asemenea, rodia se poate introduce, sub formă de bobițe, în salate.

Vezi și: Activitatea fizică în sarcină. Ce să știi despre primul trimestru. Andreea Arsine, mesaj pentru mame: E o perioadă foarte delicată, schimbările sunt foarte multe. Nu mâncăm pentru doi!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel