Constipație: ce alimente te ajută să scapi de ea

Florina Pop / 13 iun 2019 / 18:30
Pepenele roșu este un aliment cu densitate energetică scăzută
Pepenele roșu este un aliment cu densitate energetică scăzută

Medicii susțin că modalitatea cea mai bună de a preveni constipația este să faceți sport, să aveți o dietă echilibrată și să beți multă apă.

Constipație, alimente. O dietă echilibrată și sănătoasă, bogată în multe fibre, mișcare și multă apă e metoda recomandată de medici ca digestia să funcționeze cum trebuie, se arată pe platforma de știri webmd.com.

Potrivit sursei citate, iată câteva alimente care vă ajută să scăpați de constipație:

1. Zmeura – conține calciu și vitamina C. Împreună cu migdale au o mare cantitate de, însă, aveți la zahăr și grăsimi dacă le combinați ci iaurturi. Migdalele puteți să le puneți în salate și deserturi, să le mâncați cu iaurt și brânză sau în produse de patiserie.

2. Pere - sunt pline de vitamine și antioxidanți, plus fibre și apă. O pară are aproximativ 60 de calorii.

3. Popcorn – nu este doar o gustare pe care o asociem mulți cu vizionarea unui film, ci poate fi o gustare sănătoasă oricând, atâta timp cât nu o "scăldați" în sare și unt. Are multe fibre.

4. Pepene verde - nu are multe fibre, dar conține 92% apă și poate încuraja o mișcare intestinală. Este plin de nutrienți, cu antioxidanți care vă ajută să vă protejați celulele, precum și vitaminele A, B și C, licopenul.

5. Făină de ovăz - o sursă bună de fibre, iar ovăzul absoarbe multă apă care ajută la digestie. Poate ajuta la scăderea LDL, "colesterolul rău", și vă oferă carbohidrați complecși, proteine, calciu și fier.

6. Cartofi – ca și legumele verzi au fibre, dar mai conțin și amidon care ajunge în intestinul gros unde ajută bacteriile "bune" să crească.

7. Prune – simple ori cu iaurt, brânză sau gătite în deserturi. Nu este clar de ce funcționează atât de bine, dar au sorbitol (ca și guma de mestecat) - care vă ajută intestinele să ia mai multă apă - precum și fibrele.

8. Linte – în mâncăruri gătite sau salate. Eau o mare cantitate de proteine.

9. Iaurt - bacteriile care transformă laptele în iaurt sunt bune pentru tractul digestiv. Tot iaurtul vă ajută să-l păstrați sănătos, iaurtul cu culturi vii sau probiotice poate fi chiar mai bun.

10. Cafea - probabil că nu este cafeina, deoarece studiile au arătat că și versiunea decafeinizată funcționează pentru unii oameni. O teorie este că această licoare afectează mucoasa stomacului și a intestinului subțire într-un fel și ar putea fi legată de un hormon care face colonul să se contracte.

11. Apa – fie de la robinet, fie din alte băuturi, supe, chiar fructe și legume.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.28