Consumă zilnic câte o lingură de semințe de chia. Sunt pline de numeroși nutrienți

Consumă zilnic câte o lingură de semințe de chia. Foto: Freepick @Racool_studio
Consumă zilnic câte o lingură de semințe de chia. Foto: Freepick @Racool_studio

Consumă zilnic câte o lingură de semințe de chia, dacă vrei să beneficiezi de numeroasele proprietăți ale acestora.

Cunoscute încă de pe vremea civilizațiilor precolumbiene din America Centrală și de Sud și având zeci de proprietăți benefice, experții recomandă: consumă zilnic câte o lingură de semințe de chia.

Semințele de chia provin dintr-o specie de plante numită Salvia hispanica, răspândită și folosită în America Centrală și de Sud. Dar nu toată lumea știe că semințele de chia trebuie incluse în dietă pentru a promova buna funcționare a organismului.

În ciuda istoriei lor străvechi ca aliment dietetic, semințele de chia au fost recunoscute, recent, ca un super-aliment modern. Cu semințele de chia vei primi un aport de calciu și acizi grași esențiali omega 3 și omega 6.

Ceaiul de ghimbir proaspăt, o soluție miraculoasă împotriva tusei și răcelii

Ce se întâmplă cu organismul dacă vei consuma semințe de chia în fiecare zi?  Împreună cu semințele de susan, semințele de chia sunt una dintre principalele surse vegetale de calciu. La fel ca unele alimente precum fructele de goji, semințele de chia sunt un ajutor în pierderea în greutate, deoarece favorizează senzația de sațietate. În plus, oferă numeroși nutrienți esențiali pentru sănătate.

Semințele de chia sunt, de asemenea, bogate în acizi grași polinesaturați, benefici pentru inimă, vedere și creier. Aceste semne ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge și conțin 34% acizi grași omega 3, motiv pentru care sunt similare cu semințele de in.

În ciuda dimensiunilor lor mici, semințele de chia sunt unul dintre cele mai hrănitoare alimente de pe planetă. Sunt pline de fibre, proteine, acizi grași omega-3 și diferiți micronutrienți.

Seva de mesteacăn, beneficii pentru sănătate. Are acțiune anticancerigenă și antiinflamatoare, fiind eficientă și în cosmetică

Pentru a te bucura de beneficiile semințelor de chia este să le consumi crude. Optim ar fi să consumi cel mult două linguri pe zi.

Poți adăuga semințele de chia într-un pahar de suc proaspăt de fructe sau lapte vegetal. Amestecă și așteptați să se îngroașe. Poți face asta seara, iar dimineața vei putea mânca o budincă delicioasă.

În plus, semințele de chia pot fi  combinate cu cereale și alte semințe, precum semințele de dovleac sau de floarea soarelui, pentru o gustare sănătoasă pe tot parcursul zilei. De asemenea, poți adăuga semințe de chia în salatele de legume sau în salatele de fructe.

Spre deosebire de semințele de in, semințele de chia nu râncezesc și pot fi păstrate foarte mult timp într-un recipient bine închis. 

Ardeiul, leguma cu beneficii importante pentru sănătate. Bilic, despre culoarea lui: Nu mai puneți ardeiul roșu la colț

Dozele recomandate se semințe de chia sunt de 10 grame pe zi, aproximativ 1 lingură, dar există cazuri în care, pentru a le crește efectul benefic, cantitatea poate fi crescută la 20-25 de grame pe zi. Nu exageră însă, deoarece prea multe semințe de chia pot avea un efect laxativ.

Consumate regulat,  semințele de chia sunt utile pentru o funcționare corectă a intestinului și facilitează eliminarea toxinelor. În contact cu apa creează un gel natural care poate avea un efect emolient asupra pereților intestinali.

 

Semințele de chia au zeci de beneficii:

- combat radicalii liberi, 

- reduc senzația de foame și îmbunătățesc microbiomul,

-  cresc senzația de sațietate.

- sunt o sursă excelentă de proteine ​​vegetale,

- ajută la pierderea în greutate,

-  reduc riscul de atac de cord și de tensiune arterială;

- cresc colesterolul sănătos prin reducerea colesterolului total, colesterolului rău (LDL) și trigliceridelor,

- scad nivelul zahărului din sânge,

- reduc inflamația. 

Cartofii prăjiți, dăunători pentru sănătate. Ce se întâmplă în momentul în care sunt gătiți și de ce devin nocivi

Semințele de chia pot fi consumate în felul următor:

- adăugate la salate de fructe proaspete;

- folosite pentru a decora deserturile,

-  folosite la crutoane sau tartine,

- adăugate în supe, lapte sau iaurt.  

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0