Deficiența de fier. Ce alimente trebuie să incluzi în dietă

Georgiana Ioniță / 05 aug 2020 / 11:01

Fierul este un mineral esențial pentru producerea hemoglobinei, o proteină din globulele roșii care transportă oxigenul în corp. 

Majoritatea oamenilor obțin suficient fier din dietă, dar, potrivit Institutelor Naționale de Sănătate, anumite grupuri prezintă un risc mai mare de deficiență de fier.

Aceste grupuri includ femeile însărcinate sau cele cu sângerare menstruală abundentă, sugarii și copii, bolnavii de cancer, cei cu insuficiență cardiacă sau cu afecțiuni gastro-intestinale, precum boala celiacă, care împiedică absorbția fierului. În plus, dacă sunteți un donator de sânge, s-ar putea să aveți un conținut scăzut de fier.


În general, alimentele din fruntea listei de alimente bogate în fier sunt carnea, peștele și păsările de curte. Nu numai că au cea mai mare cantitate de fier, dar, de asemenea, fierul care se găsește în acestea este sub formă de fier heme. Fierul cu Heme este mai biodisponibil decât fierul non-heme(găsit în alimentele vegetale), ceea ce înseamnă că organismul îl poate absorbi și utiliza foarte ușor.

Fierul non-heme se găsește în alimentele vegetale, cum ar fi cerealele, leguminoasele, nuci, semințele, legumele și fruct.  

Crucea Roșie  din America enumeră următoarele fructe bogate în fier:

Căpșune
Pepene
Curmale
Smochine
Stafide
Prune 
Caise uscate
Piersici uscate

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.24
YesMy