Fast-food-ul, acceptat din când în când. Nutriționist: Mâncați cu toată atenția în farfurie

Sonia Baciu |
Data actualizării: | Data publicării:
fast food ul acceptat din cand in cand. FOTO: Freepik @asier_relampagoestudio
fast food ul acceptat din cand in cand. FOTO: Freepik @asier_relampagoestudio

Mihaela Bilic afirmă că ne putem bucura, din când în când, de alimentația fast-food, dar în anumite condiții.

Suntem mai mereu pe fugă și de multe ori parcă nu mai avem timp și de mâncare, așa că ne bucurăm cu ce prindem, un covrig dimineața ori poate o shaorma cu ”de toate”, și aia mâncată în viteză, că doar de aceea i se spune fast-food.

Pe contul său de socializare, nutriționistul Mihaela Bilic a venit cu câteva recomandări sănătoase în privința mâncatului în deplasare, iar printe felurile de mâncare se află inclusiv celebra shaormă, dar cu câteva ”îmbunătățiri” necesare.

Ce mâncăm în ”deplasare”

”În mașină, la birou, la școală sau în călătorii… ce mâncăm dacă ni se face foame? Trebuie să plecăm cu o caserolă la pachet sau putem găsi preparate echilibrate și la colțul străzii? Cum facem alegeri sănătoase la fast-food, la cantină sau la supermarket?

Iată elementele de care trebuie să țineți cont atunci când mâncați produse ambalate, semipreparate sau gătite de alții:

La sendvișuri gata preparate alegeți varianta cu cat mai puține sosuri sau maioneze, fără tocături, prăjeli și pane uri. Mergeți pe ingrediente simple de tipul friptură rece, jambon, șuncă, cașcaval, pește afumat. Îndepărtați una dintre feliile de pâine și completați cu legume proaspete (ardei gras, castravete, roșii cherry).

La produse tip fast-food evitați meniurile cu dublul hamburger și cartofi prăjiți, alegeți un burger simplu și o salată. În caz de sendviș tip șaorma, mergeți pe varianta cu multe legume, fără sosuri. Mai bine castraveți murați decât cartofi prăjiți și muștar în loc de maioneză. De băut sucuri în varianta light sau apă, iar ca desert un fruct.

La cantină sau delivery optați pentru ciorbă și felul doi, e mai sigur decât felul doi și desert. Carnea sau peștele la grătar sau la cuptor cu legume gătite sau în salată satisfac și apetitul și silueta. Decât pâine, mai bine 2-3 linguri de orez, piure de cartofi sau mămăligă. Atenție la paste și pizza, sunt preparate care conțin multe calorii. Evitați sosurile și prăjelile, iar ciorba degresați-o”, a scris Mihaela Bilic pe Facebook.

Vezi și: Stresul, factor de risc pentru Alzheimer. Ciurea: Ne îmbătrânește total, celula nervoasă suferă, sistemul hormonal suferă

”Nu este o tragedie”

Știm deja că orice lucru dus la extremă nu este benefic, iar a rezista poftelor este ceva destul de dificil, mai ales când îți este foame. În acest sens, Mihaela Bilic susține că nu se întâmplă nimic rău dacă ne bucurăm de un fast-food, la ceva vreme, însă a ținut să sublinieze un lucru important, pentru fiecare masă din zi, nu doar rapide.

”De la colț de stradă sau din automatul de mâncare cel mai sigur și mai simplu e un covrig și un lapte bătut. Mai bine un snack sărat de tipul covrigei sau pufuleți, decât ceva dulce, adică biscuiți sau napolitane.

Nu e nicio tragedie dacă mâncăm din când în când produse așa-zis nesănătoase. Cu condiția să le consumăm fără grabă și să nu exagerăm la capitolul cantitate. Chiar dacă e vorba de fast-food, se consumă slow. Indiferent că sunteți la școală, la birou sau în călătorie, acordați-vă câteva minute pentru pauza de masă. Și mâncați cu toată atenția în farfurie”, a mai scris Mihaela Bilic.

Caloriile, cum și câte ar trebui să consumăm în funcție de vârstă. Superalimente destinate tinerilor

Caloriile sunt unitățile de măsură pentru energie. De cele mai multe ori asociem caloriile cu dietele, însă acestea sunt absolut necesare pentru ca organismul să aibă energie.

De câte calorii au nevoie adolescenții

Dintre toate grupele de vârstă, corpul în creștere al unui adolescent necesită cea mai mare energie. Iar această energie vine din calorii. Adolescenții ar trebui să consume în medie între 1.600 și 3.200 de calorii zilnice pe zi. Adolescentele ar trebui să consume în medie între 1.400 și 2.400 de calorii zilnice pe zi.

Calitatea alimentelor contează pentru acumularea de calorii care să se transforme în energie. Numai că specialiștii atrag atenția că mulți dintre adolescenți consumă alimente și băuturi care au o valoare nutritivă mică sau deloc, rezultând în calorii goale, arată Very Well Health.

Ce trebuie să mănânce adolescenții

Adolescenții au nevoie de o varietate de vitamine și minerale. Aceștia necesită în special fier și calciu, care ajută la asigurarea oaselor puternice. Calciul ajută la menținerea mușchilor și a bătăilor inimii. Fierul ajută la livrarea oxigenului prin sânge în fiecare parte a corpului, oferind energia atât de necesară.

Sunt mai multe superalimente care ar trebui incluse în regimul alimentar al adolescenților. Citește mai departe AICI.

Vezi și: Alimentația fast-food, recompensa nesănătoasă. Nutriționist: Generează dependențe

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel