Suferiți de gută? Ce alimente vă ajută

Florina Pop / 30 apr 2019 / 12:46
Persoanele care au gută trebuie să aibă grijă ce mănâncă  FOTO: pexels.com
Persoanele care au gută trebuie să aibă grijă ce mănâncă FOTO: pexels.com

Oamenii care suferă de gută ar fi bine să bea mai multă apă și să limiteze consumul de alcool și cofeină, recomandă specialiștii.

Mai puțin alcool și consum moderat de cafea sunt doar două sfaturi pentru oamenii care suferă de gută, se arată pe medicinenet.com. În caz contrat, alcoolul și cafeaua declanșează atacuri de gută. Această afecțiune, potrivit webmd.com, este o artrită care apare când se adună prea mult acid uric în sânge și duce la formarea de cristale ascuțite în articulații.

De aceea, un motiv în plus să aveți grijă de alimentația dumneavoastră. Cei de la medicinenet.com au realizat o serie de recomandări, din care le amintim pe următoarele:

1. Beți mai multă apă - deshidratarea ar putea declanșa atacuri de gută, dar evitați sucurile carbogazoase îndulcite cu zahăr întrucât pot ridica șansele unui atac.

2. Găsiți o dietă care funcționează pentru dumneavoastră - excesul de greutate ar putea duce la gută, de aceea ar fi bine să scăpați de kilogramele în plus. Ar fi bine să vorbitți cu medicul despre ce modificări să faceți în dietă ca să scădeți și să evitați atacurile de gută; astfel veți descoperi ce alimente puteți mânca fără probleme și care vă fac rău.

3. Consumați multe fructe - sunt pline de fibre și alți nutrienți care vă pot ajuta să mâncați o dietă echilibrată și să rămâneți la o greutate sănătoasă; au foarte puține purine (arthritis-health.com: un tip de compuși chimicali ce se găsesc în mâncăruri și băuturi și sunt parte dintr-o dietă normală). Fructele bogate în vitamina C – ca tangerinele (citrice) și portocalele - pot ajuta la prevenirea atacurilor de gută; cercetări susțin că sucul de cireșe sau cireșele ar ameliora simptomele de gută, însă ar fi bine să discutați despre asta cu medicul înainte să faceți schimbări în dietă.

4. Alegeți carbohidrații potriviți - dacă aveți o dietă bogată în carbohidrați sau una bogată în proteine sau grăsimi, puteți obține prea multe purine. Potrivit site-ului citat, carbohidrații procesați - pâinea albă și pastele făinoase albe - au puține purine - , dar vă pot îngrășa. De aceea e recomandat să vă concentrați pe carbohidrații sănătoși, cu o mulțime de fibre - ovăzul, cartofii dulci, fasolea și legumele.

5. Alegeți cu cap grăsimile – nu consumați grăsimi saturate (cele din carnea roșie și din carnea de pasăre grasă), ci mâncați mai multe alimente bogate în acizi grași (pești de apă rece precum tonul și somonul, in și alte semințe, nuci și ulei de măsline); ar fi bine să reduceți, dacă nu chiar să scăpați, de grăsimile din alimentele prăjite și produsele de panificație.

6. Mai puțină carne – consumați cantități limitate de carne de pui, carne de porc sau carne slabă - cel mult o porție pe zi – deoarece au mai puține purine.

7. Lactate cu conținut scăzut de grăsimi - în timpul unui atac, aceste alimente vă pot ajuta să scăpați de acid uric în urină; inițial, lactatele au fost limitate pentru persoanele cu gută pentru că sunt produse din proteină animală, însă ele au puține purine, iar purinele de lapte nu par să provoace gută; lactatele cu puține grăsimi pot chiar să diminueze cu 40% șansele de a dezvolta gută.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27