6 trucuri privind pierderea în greutate, potrivit experților de la Universitatea Harvard

Cătălina Burghelea / 01 iun 2021 / 16:30

Un procent mare din populație a încercat măcar o dată să slăbească prin dietă. Uneori funcționează și slăbești o perioadă. Dar, de cele mai multe ori, recâștigi în greutate, chiar și cu mult peste kilogramele de dinainte de dietă. 

 

Într-un nou documentar numit Better, medicii de la Universitatea Harvard explică de ce pierderea în greutate implică mai mult decât „calorii” și de ce nu toate caloriile sunt egale.

Unul dintre acești medici, JoAnn Manson, șefa diviziei de medicină preventivă la Brigham and Women's Hospital și profesor de medicină la Harvard Medical School, explică de ce pierderea în greutate este atât de dificilă și care sunt pașii de urmat pentru a face mai ușor acest proces.

De ce tăierea caloriilor nu funcționează

Problema cu dietele restrictive este că acestea sunt contraproductive. Asta pentru că atunci când nu mănânci suficient, corpul tău răspunde prin încetinirea metabolismului.

"Încetinirea metabolismului sabotează efortul de a pierde în greutate sau de a menține o greutate sănătoasă", a spus Manson. „Când mănânci chiar și același număr de calorii pe care le consumai înainte, câștigi în greutate mai repede”, spune experta.

Modul în care alimentele nesănătoase sabotează dieta

Alegerea alimentelor nesănătoase poate duce și la creșterea în greutate. O dietă nesănătoasă declanșează schimbări în modul în care creierul, intestinele și hormonii funcționează împreună. "O dietă nesănătoasă va duce la mai multe inflamații", a spus Manson.

Citește și DIETĂ: Alimentele pe care le poți mânca FĂRĂ să te îngrași

Ai observat vreodată cum poți mânca o pungă întreagă de chipsuri de cartofi sau un pachet de biscuiți, fără să te simți sătul? Alimentele foarte procesate, carbohidrații rafinați și zahărul nu te fac să te simți plin. „De fapt, acestea duc la un fel de foame în care consumi mult mai multe calorii decât ai avea nevoie dacă ai urma o dietă sănătoasă”, a spus Manson.

Alimentele procesate pot fi absorbite rapid în fluxul sanguin, provocând o creștere bruscă a insulinei. Asta te face să îți fie foame și poate duce la creșterea în greutate.

Alimentele procesate pot schimba, de asemenea, microbiomul intestinal (format din bacterii care trăiesc în intestinul tău). Consumul de multă carne roșie, alimente procesate și prăjite poate face microbiomul intestinal mai puțin sănătos. De aceea este bine să consumi multe legume verzi. 

Cinci alimente care te pot ajuta să slăbești

O dietă precum cea mediteraneană este indicată atunci când nu vrei să suferi de foame. "Și nu îți va încetini metabolismul", spune Manson. Prin urmare, nu îți sabota planurile de a pierde în greutate.

1. Legume fără amidon

2. Fructe cu conținut scăzut de fructoză

3. Glucide bogate în fibre, cum ar fi cerealele integrale și leguminoasele

4. Grăsimi nesaturate, cum ar fi cele găsite în ulei de măsline și pește

5. Proteine ​​de înaltă calitate, cum ar fi linte sau somon

Aceste alimente enumerate mai sus pot contribui și la sănătatea mintală.

 „Au un efect favorabil asupra dispoziției și bunăstării emoționale”, consideră dr. JoAnn Manson. 

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2021 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy