Care este cantitatea ideală de cafea pe care ar trebui să o bei. Semnele că ai consumat prea multă. Cu ce să nu o combini NICIODATĂ

Monika Baciu |
Data publicării:
cafea - FOTO: Freepik@kues1
cafea - FOTO: Freepik@kues1

Cafeaua poate avea beneficii pentru sănătate, dar doar dacă se consumă într-o cantitate optimă. Care este cantitatea de cafea ideală.

Cafeaua consumată în mod regulat are beneficii pentru sănătate. Un studiu susține că persoanele care beau două-trei cești de cafea pe zi trăiesc mai mult decât persoanele care evită cafeaua. Deci, ar trebui să bem cu toții două-trei cești? Nu neapărat. Contează cantitatea de cafea.

Cafeaua prelungește viața

Acest studiu recent provine de la Uk Biobank, unde vârsta medie este de 58 de ani, puțin mai mult de jumătate dintre participanți sunt femei, iar aproximativ 95% sunt albi. În medie, cercetătorii au putut urmări participanții timp de 12 ani după ce au răspuns la o întrebare despre câtă cafea beau.

Dacă ne uităm la decesele din toate cauzele, persoanele care au băut două-trei cești de cafea pe zi au avut cel mai mic risc, iar acest lucru se aplică indiferent dacă au fost băute cafele instant sau decofeinizate. Pentru persoanele care suferă de boli cardiovasculare, cei care beau o cană pe zi au avut cel mai mic risc, dar pentru aritmie (bătăi neregulate ale inimii), locul dulce părea să fie de patru până la cinci căni.

Vezi și: Colesterolul mărit, afecțiune fără simptome evidente. Care sunt semnele discrete la care să fii atent. Care sunt valorile normale

O analiză publicată în BMJ a analizat zeci de studii anterioare privind cafeaua și a concluzionat că persoanele care beau cafea au riscuri mai mici de boli cardiovasculare, inclusiv accidente vasculare cerebrale, unele tipuri de cancer și unele tulburări hepatice și gastro-intestinale. Cantitatea de cafea asociată cu un risc redus era adesea cuprinsă între trei și patru cești pe zi.

Autorul acestei analize a spus că oamenii nu ar trebui să înceapă să bea cafea din cauza acestor rezultate, dar că, dacă beți deja cafea, aceasta "poate face parte dintr-o dietă sănătoasă".

Cafeaua conține compuși bioactivi, însă cofeina este cea mai importantă.Profilul chimic poate fi, de asemenea, diferit în funcție de boabele cu care începeți și de modul în care pregătiți cafeaua, notează Life Hacker.

Cafeaua, când înseamnă că ai băut prea multă

Până la 400 miligrame (mg) de cofeină pe zi pare a fi cantitatea ideală de consumat în condiții de siguranță pentru adulții sănătoși. Aceasta este aproximativ cantitatea de cofeină din patru cești de cafea preparată, 10 cutii de cola sau două băuturi energizante. Rețineți că conținutul real de cofeină din băuturi variază foarte mult, în special în rândul băuturilor energizante.

Vezi și: Creșterea în greutate în perioada iernii, cauze. Ce să faci ca să nu mai acumulezi kilograme în plus

Ce se întâmplă dacă bei prea multă cafea

Organismul transmite anumite semnale atunci când cantitatea de cafea pe care ați băut-o este prea mare. Printre semnalele principale se enumeră:

- Cefalee

- Insomnie

- Nervozitate

- Iritabilitate

- Urinare frecventă sau incapacitatea de a controla urinarea

- Bătăi rapide ale inimii

- Tremor muscular

- Chiar și puțină cafea te poate face să tremuri. Unii oameni sunt mai sensibili la cofeină decât sunt alţii. Dacă sunteți sensibili la efectele cofeinei, chiar și cantități mici pot provoca efecte nedorite, cum ar fi neliniște și probleme de somn.

Modul în care reacționezi la cofeină poate fi determinat în parte de câtă cofeină ești obișnuit să bei. Persoanele care nu beau în mod regulat cofeina tind să fie mai sensibile la efectele sale.

- Nu dormi suficient. Cofeina consumată chiar și după-amiaza, poate interfera cu somnul. Lipsa somnului poate interfera cu activitățile zilnice.

Vezi și: Ceaiul de busuioc, efect calmant și analgezic. Detaliul pe care trebuie să îl știi atunci când îl prepari

Cafeaua, cu ce nu ar trebui să o combini

Cafeaua nu trebuie combinată atunci când șuați medicamente sau suplimente. Unele medicamente și suplimente pe bază de plante pot interacționa cu cofeina. Exemplele includ:

Efedrină. Amestecarea cofeinei cu acest medicament - care este utilizat în decongestionante - ar putea crește riscul de hipertensiune arterială, atac de cord, accident vascular cerebral sau atac de cord.

Teofilină. Acest medicament, folosit pentru a deschide căile respiratorii bronșice, tinde să aibă unele efecte asemănătoare cafeinei. Deci, consumând-o cu cofeina ar putea crește efectele adverse ale cafeinei, cum ar fi greață și palpitații.

Echinacea. Acest supliment pe bază de plante, care este uneori folosit pentru a preveni răcelile sau alte infecții, poate crește concentrația de cafeină în sânge și poate crește efectele neplăcute, notează Mayo Clinic.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel