Ce alimente au mai mult potasiu decât o banană? Te vor surprinde

Cătălina Burghelea / 22 oct 2018 / 15:42

Fructul dulce tropical oferă o cantitate mare de potasiu, 422 mg. Și este un lucru bun, pentru că aproape fiecare parte a corpului are nevoie de el, de la inimă, rinichi, până la mușchi și nervi. Partea bună este că, dacă nu ești fan babane, le poți înlocui cu o mulțime de alimente care oferă organismului acest mineral esențial.

Fasole Lima

Este foarte bogată în fier și fibre și are un conținut scăzut de zahăr și grăsimi. O jumătate de ceașcă de fasole lima are cam 485 mg de potasiu. Înmoaie boabele de fasole peste noapte, dacă dorești să-ți ușurezi digestia. Sau, pentru rezultate mai rapide, fierbe-le timp de doar 2 minute și apoi lasă-le să stea în apă timp de câteva ore. Oricum ar trebui să le facă mai puțin gazoase.

Cartofi medii

Conțin mult potasiu (926 mg-un cartof), sunt scăzuți în calorii, colesterol și grăsimi saturate și o bună sursă de vitamine B1, B3 și B6. Bineînțeles, cantitatea de potasiu nu va mai conta atât de mult dacă asezonezi cartofii cu unt și smântână. Pentru a păstra cartofii mai sănătoși, optează pentru smântână cu conținut scăzut de grăsimi sau brânză de vaci cu conținut scăzut de grăsimi.

Prune uscate

Prunele uscate, au, de asemenea, o mulțime de fibre, cantitatea de potasiu fiind de 637 mg ½ ceașcă. Acestea merg bine cu nuci, brânză sau iaurt. Cu toate acestea, prunele uscate au mult zahăr-aproximativ 30 de grame la ½ cești. Producătorii adesea adaugă zahăr suplimentar la fructele uscate, deci ține cont de acest lucru dacă dorești să-ți limitezi caloriile.

Avocado

Deși este mai mult savuros decât dulce, avocado este un fruct, și nu o legumă. Avocado conține, pe lângă potasiu-690 mg, vitaminele A, C și E. De asemenea, este plin de grăsimi monosaturate sănătoase care ajută la scăderea nivelului de colesterol.

Pepene

Nu este nimic mai bun în mijlocul unei zile de vară fierbinți. Acest fruct este în mare parte apă, așa că te ajută să stai hidratat și este plin de substanțe nutritive, precum licopenul. Două felii de pepene conțin 640 mg de potasiu.

Stafide

Stafidele au 680 mg ½ ceașcă de potasiu. Pot fi adăugate la salate, feluri de mâncare, deserturi sau mâncate ca o gustare. Dar ține cont de faptul că au și o grămadă de zahăr: aproximativ 58 de grame de zahăr pe ½ cești. Sunt cam 260 de calorii.

Suc de portocale

Cine nu iubește un pahar de suc de portocale? Dacă preferi să mănânci fructul în sine, două portocale sunt suficiente. Asta înseamnă cam 450 mg de potasiu. În acest fel, vei obține fibre suplimentare din pulpă, bune pentru digestie. Dar și o cantitate mare de vitamina C.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.27