Fructe și legume mov: de ce boli ne protejează

Florina Pop / 25 mai 2019 / 23:40
Legume și fructe mov: protejează organismul de boli de inimă, ficat și întăresc sistemul imunitar  FOTO: pexels.com
Legume și fructe mov: protejează organismul de boli de inimă, ficat și întăresc sistemul imunitar FOTO: pexels.com

Fructe și legume mov - prune, afine, coacăze, struguri, sfeclă, varză, cartofi, morcovi. Întăresc sistemul imunitar și protejează inima.

Fructe și legume mov. Culoarea mov în fructe și legume înseamnă prezența mare de nutrienți numiți antociani. Aceștia ajută la protejarea celulelor de la daunele care pot duce unele boli. Platforma webmd.com a realizat o listă cu fructe și legume mov pe care ar fi bine să le includem în dieta noastră.

Iată câteva:

1. Prune – se numără printre primele alimente purpurii la care se gândesc oamenii. Și cu cât mai multă culoare în fruct, cu atât mai multe dintre aceste antociani.

2. Fructele de pădure - deși antocianii sunt legați de culoarea purpuriu, pigmenții pot varia de la roșu la albastru. Afinele, murele, căpșunile, coacăzele negre și dudele au toate proprietăți similare. Vă pot crește puterea creierului și vă pot binedispune, potrivit unor studii. Oamenii de știință cred că antocianinele ajută celulele creierului să „vorbească" una cu celalaltă.

3. Cireșele roșii - pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale și la menținerea vaselor sanguine sănătoase și moi. Par să ajute la probleme comune cum ar fi osteoartrita și guta. Mai pot ajuta la prevenirea cancerului, bolilor de inimă și diabetului.

4. Conopidă - Doar o singură genă îi „spune" conopidei să adune mai multe antociani în țesuturile sale, transformând culoarea albă în mov. Această legumă mov e bogată în fitonutrienți, vitamina C și minerale.

6. Morcovi mov – pot fi consumați fripți sau murați. Pe lângă antocianinele pe care le conțin, morcovii mov au beta-caroten și alte carotenoide găsite în morcovii portocalii care pot ajuta la stoparea cancerului și îmbunătățirea sistemului imunitar.

7. Varza roșie – varza murată are probiotice naturale care hrănesc bacteriile din intestine; acestea ajută organismul să lupte împotriva germenilor, să absoarbă substanțele nutritive, să alimenteze alimentele și chiar să controleze anxietatea.

8. Sfecla - culoarea vine de la un antioxidant numiți betalain. Acești pigmenți roșii și galbeni mai pot fi găsiți în tulpini de rubarbă, precum și unele ciuperci. Se descompun mult mai ușor atunci când le gătiți decât antocianinele, așa că încercați mai degrabă să fierbeți decât să coaceți. Sfecla va adăuga dulceață și o culoare frumoasă purpuriu-roșu la smoothies. Aceste legume sunt bune pentru inimă, creier și controlul zahărului din sânge.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24