Gust și sănătate, în farfurie. Epure: Orice aliment din bucătărie este cu un rol terapeutic dacă știm să îl pregătim

Sonia Baciu |
Data actualizării: | Data publicării:
gust si sanatate. FOTO: Freepik @parkmedia
gust si sanatate. FOTO: Freepik @parkmedia

Legumele pot fi gătite dietetic, dar mai ales sănătos, iar Alina Epure a exemplificat acest lucru prin câteva moduri în care ”banalele” legume pot deveni prietenii noștri, la intrarea în sezonul rece.

Pentru a îmbina în mod armonios, dar mai ales sănătos, multitudinea de vegetale pe care ni le pune la dispoziție natura, dar și pentru a avea un aport suficient de vitamine și minerale, necesare la întărirea imunității, este nevoie de puțină imaginație.

Astfel, felurile de mâncare vor arăta impresionant nu doar în pozele de pe Instagram, ci și în farfuriile noastre, mai mult decât atât, ele vor putea deveni prietene bune cu copiii, dar și cu adulții ceva mai mofturoși.

În acest sens, Alina Epure, doctor în nutriție, dar și health coach, a exemplificat cum pot fi gătite dietetic și sănătos ”banalele” legume de toamnă.

”Dovlecelul poate arăta foarte bine și în farfurie. Poate fi tăiat chiar și crud, în salate, are un gust extraordinar de bun, cu sau fără coajă, în funcție de preferințe. Putem face spaghetti din dovlecel, sunt aparate speciale, se trag 1-2 minute la tigaie și sunt extraordinar de gustoase.

Poate fi pregătit în supă-cremă, tras la tigaie, la cuptor, asezonat cu brânzeturi sau cu un sos de iaurt. Sunt foarte multe variante de a găti un simplu dovlecel”, a explicat nutriționistul, la Neatza cu Răzvan și Dani, de la Antena 1.

O altă legumă, cu un aport impresionant de vitamina C, eficientă în creșterea imunității este ardeiul, iar acesta, potrivit specialistului, se poate consuma copt, așa cum ni-l amintim din copilăria noastră, dar cu un adaos modern, în baițul realizat din ulei, oțet și sare, și anume, semințele de cânepă. ”Au un aport foarte mare de Omega 3, grăsimea sănătoasă de care avem mare nevoie, mai ales toamna și iarna”, a spus Alina Epure.

Vezi și: Ardeiul gras, sursă importantă de vitamina C. Printre beneficii, reducerea colesterolului

Deși au la rândul lor multiple vitamine și minerale și sunt recomandate pentru proprietățile lor, atât în bucătărie, prin aromele deosebite, cât și cele medicale, nutriționistul a afirmat că s-a confruntat deseori cu probleme din cauza alimentelor verzi.

”Este un refuz la nivel mental, în primul rând, de a îndepărta toate alimentele verzi, mai ales tot ceea ce înseamnă partea de gust, de aromă, de ierburi aromate, mărar, pătrunjel, leuștean, busuioc, rozmarin, oregano.

Cred că este nevoie de educație în primii ani de viață, astfel încât să îi expunem pe copii la gusturi noi și aceste ingrediente să fie parte din bucătăria fiecărui familii”, a mai spus specialistul în nutriție.

De asemenea, morcovii își pot găsi cu ușurință un loc în alimentația noastră, fie că îi consumăm ca gustare, prin transformarea acestora în bețișoare, fie ca fel de sine stătător, supă cremă, trași la tigaie, sau parte în salată, unde se pot adăuga atât semințe de susan, alb și negru, cât și semințe de cânepă.

Alimentele din bucătărie și rolul terapeutic

”Din busuioc se poate face un sos pesto, alături de alune de pădure coapte. Și atunci nu este imaginea atât de vizibilă în farfurie, iar gustul este extraordinar. Sau se poate integra în supe-creme sau mâncare astfel încât să nu fie prezent în mărimea și forma pe care o are, ci integrat cumva și mascat.

Sunt multe feluri de mâncare în care este integrată ceapa și este și acest mit al creșterii imunității dacă mâncăm multă ceapă și mult usturoi. Orice aliment din bucătărie este cu un rol terapeutic dacă știm să îl pregătim și frecvența acestuia este importantă”, a mai spus nutriționistul.

În ceea ce privește introducerea cărnii în meniul zilnic, specialistul în nutriție susține că este de ajuns la o singură masă, ”una și bună, de preferat la masa de prânz, astfel încât să avem suficientă energie să putem funcționa și în a doua parte a zilei. Nu dimineața pentru că atunci avem suficiente variante, mai dulci, o mai mare varietate pentru mic dejun decât preparate din carne, gen mezeluri”, a explicat Alina Epure. 

Vezi și: Culoarea din farfurie, esențială pentru meniul copiilor. Nutriționist: Creierul nu-și primește energia necesară

18 alimente bogate în Vitamina C. Conțin mai multă decât lămâile și portocalele. Reduc tensiunea, colesterolul și riscul de osteoporoză

Vitamina C este o vitamină solubilă în apă care se găsește în multe alimente, în special în fructe și legume și funcționează ca un antioxidant puternic în organism, jucând roluri importante în funcția imunitară, producția de neurotransmițători, sinteza colagenului și multe altele. Consumul unei cantități suficiente de vitamina C în dietă poate ajuta la reducerea riscului de afecțiuni comune de sănătate, cum ar fi bolile de inimă.

În plus, vitamina C este vitală pentru sinteza colagenului, țesutul conjunctiv, oasele, dinții și vasele tale mici de sânge.

Valoarea zilnică actuală pentru vitamina C este de 90 mg pentru bărbați și 75 mg pentru femei. Citește mai departe AICI.

Vezi și: 6 reguli de aur pentru un somn odihnitor. Câte GRADE trebuie să avem și ce NU ar trebui să mai existe în dormitor: Multă lume crede că e bine, dar NU

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel