Ceaiul ACRU, benefic pentru sănătate. Care sunt ceaiurile care ajută GLICEMIA
Care sunt ceaiurile care pot preveni, printre altele, și deshidratarea.
Este cunoscut faptul că una dintre cele mai bune alegeri pentru o băutură sănătoasă este ceaiul. Iar printre beneficiile asociare consumului de ceai se numără inclusiv scăderea glicemiei.
Însă acest lucru nu înseamnă că toate ceaiurile au un impact pozitiv asupra glicemiei. De altfel, nu există un răspuns unic la modul în care glicemia va fi influențată atunci când beți ceai, deoarece depinde și de tipul de ceai. Un ceai dulce, la care ați mai adăugat și voi zahăr, vă va crește glicemia, în timp ce alte tipuri de ceai, fără adaos de zahăr, pot contribui la scăderea acesteia.
Ce trebuie să faceți pentru a vă bucura de ceaiul preferat, fără a vă crește însă nivelul glicemiei
Nivelul de zahăr din sânge crește atunci când bei ceai dulce
Deși este o băutură delicioasă, ceaiul dulce este unul dintre cele mai puțin sănătoase moduri de a lua o porție de băutură aromată. Există un motiv pentru care ceaiul dulce are numele pe care îl are, și anume pentru că este deja încărcat cu zahăr.
Există o legătură directă între consumul regulat de băuturi dulci și probabilitatea de a fi diagnosticat cu diabet de tip 2, deoarece consumul de zahăr sau de băuturi mai bogate în zahăr duce direct la creșterea glicemiei.
Ceaiul negru poate ajuta glicemia
Așa cum am precizat mai sus, ceaiul dulce nu este cel mai potrivit pentru menținerea unui nivel scăzut al glicemiei, dar acest lucru nu înseamnă că trebuie exclus ceaiul din dietă, însă puteți opta pentru ceaiul negru, un ceai foarte popular, dar și accesibil.
Un studiu al Universității Mahidol din Thailanda sugerează că ceaiul negru este ”un agent antidiabetic promițător pentru controlul glicemic”, ceea ce înseamnă că ajută la scăderea glicemiei.
Cofeina poate crește glicemia
Unul dintre aspectele pozitive ale consumului de ceai este că acesta conține cofeină, ceea ce înseamnă că o ceașcă de ceai dimineața te poate stimula și energiza, asemeni cafelei. Însă, potrivit dieteticianului Justine Chan, cofeina poate avea efecte secundare negative și asupra nivelului de zahăr din sânge.
”Ceaiurile, cu excepția celor pe bază de plante sau decafeinizate, conțin cofeină”, spune Chan, citată de EatThis.
”Cofeina în sine poate crește glicemia din cauza efectului său stimulator”.
Ceaiul acru, benefic pentru sănătate
Dulce și acru sunt profiluri de arome opuse, iar în cazul nivelului de zahăr din sânge, aceste ceaiuri au efecte opuse în organism.
În timp ce ceaiul dulce crește de obicei glicemia, ceaiurile acre - inclusiv ceaiul de hibiscus, au efectul opus, în sensul că s-a demonstrat că au capacitatea de a ajuta la scăderea glicemiei. De altfel, studiile au demonstrat că ceaiul de hibiscus, pe lângă efectele benefice asupra nivelului de zahăr din sânge, este legat și de scăderea tensiunii arteriale, în condițiile în care majoritatea persoanelor cu diabert de tip 2 au și tensiune arterială ridicată.
Ceaiul verde, de la vindecarea migrenelor la reducerea glicemiei
Ceaiul verde este sănătos, această băutură fiind legată de faptul că ajută la vindecarea durerilor de cap, ajută în curele de slăbire și îmbunătățește vigilența mentală. Iar pe lângă toate acestea, ceaiul verde este benefic și pentru cei care vor să își reducă glicemia.
Ceaiurile sunt bune pentru prevenirea deshidratării
Cu un gust plăcut, ceaiurile pot preveni deshidratarea, mai ales în cazul acelor persoane care nu pot să consume suficientă apă. Un studiu francez a constatat că deshidratarea poate duce la creșterea nivelului de zahăr din sânge, care a constatat că participanții care au băut mai puțină apă au avut ca rezultat un risc mai mare de hiperglicemie, iar consumul de apă ar putea ajuta la întârzierea sau prevenirea apariției acesteia și, în schimb, a diabetului.
Vezi și: Rooibos, ceaiul roșu și beneficiile sale. Printre acestea sunt vizate bolile de inimă
-
-
Semnul de pe picioare care poate dezvălui că arterele sunt grav afectate10.08.2026, 22:29
-
A murit Prof. Dr. Ioana Micle, un reper al pediatriei timișorene10.08.2026, 21:51
-
-
De ce trăiesc mai mult călugării și pustnicii. Ce fac diferit față de noi. Adevărul te va surprinde
Murături fermentate sau murături îndulcite: care sunt mai sănătoase. Cea mai bună alegere pentru stomac
Mâncarea gătită acasă „topește” kilogramele mai repede. Nu doar caloriile contează, ci și cât de procesată e
Băutura care curăță organele. E minune pentru ficat și digestie. Un pahar e sănătate pură
De ce te doare capul după ce bei un pahar de vin. Ce ascunde vinul roșu și de ar putea fi periculos
EXCLUSIV Drob de miel, rețeta bunicii. Care este secretul gustului autentic
Orezul brun conține mai mult arsenic decât cel alb! De ce specialiștii spun să NU renunți la el?
Rețeta virală de pască fără aluat a lui chef Sorin Bontea: simplă, rapidă și delicioasă
Rețeta preferată a lui Ion Iliescu. Atât de simplă, dar ar putea fi secretul longevității lui
Sarmale: rețeta lui chef Sorin Bontea. Greșeala pe care ai făcut-o cu frunzele de varză
Murăturile, iaurtul și chefirul: cum îți transformă imunitatea în câteva zile
Alimentele fermentate sunt "super-eroii" care îți întăresc imunitatea și te feresc de virusuri.
Băutura de 100 de ori mai bună decât cafeaua. Bea asta dimineața! Nu te agită
De ce cafeaua nu este întotdeauna cea mai bună alegere dimineața? Iată băutura de 100 de ori mai bună decât cafeaua.
Ai peste 40 de ani? Iată de ce trebuie să bei apă cu castravete în fiecare dimineață
Ingredientul care întărește murăturile. Sofia Vicoveanca: Este nelipsit! Îi dă culoare și dulceață
Cea mai bună făină pentru pâinea fără gluten. Greșeala pe care ai făcut-o mereu
5 moduri surprinzătoare în care poți folosi coaja de pepene în bucătărie
Turtă dulce care se topește în gură: cea mai simplă rețetă. Secretul care o face pufoasă
Turtele dulci sunt un desert clasic, care ne amintesc de sărbători, copilărie și momentele petrecute cu cei dragi.
Care este diferența dintre laptele degresat și laptele light?
Crezi că știi ce bei? Adevărul despre laptele "light" vs. laptele "degresat" te va face să citești etichetele de acum.
Matcha Latte: băutura verde care a cucerit generația tânără. Cum te ajută să slăbești. Așa se prepară corect
De ce această băutură japoneză a cucerit generația tânără. Iată cum o poți prepara corect și ce beneficii are pentru sănătate.
Murături fără conservanți: rețeta simplă de făcut acasă. Ai nevoie de 5 ingrediente banale
Rețetă de pizza cu blat pufos. Chef Sorin Bontea dezvăluie trucul: Iese ceva bun de tot!
Cum să reduci riscul de accident vascular cerebral cu o simplă schimbare în dietă, recomandată de un expert în nutriție
Așa reduci riscul de AVC. Un expert indică schimbarea alimentară simplă care poate face diferența.
