Mitul pâinii bune pentru siluetă, demontat. Nutriționist: Faptul că e neagră nu înseamnă că nu are calorii

mitul painii. FOTO: Freepik @freepik
mitul painii. FOTO: Freepik @freepik

Mihaela Bilic a demontat mitul pâinii negre, considerată de mulți ”prietenă cu silueta”.

Mirosul de pâine caldă, abia scoasă din cuptorul brutăriei, este poate unul dintre cele mai puternice amintiri legate de copilăria multora dintre noi.

Astăzi avem o varietate mare de pâine, care mai albă, care mai neagră, feliată sau nu, cu maia sau drojdie, pe toate gusturile și toate mărimile. Avem de unde alege. Dar cât de sănătoasă este pâine, indiferent de modul în care găsim?

Nutriționistul Mihaela Bilic a demontat mitul pâinii negre, pe care mulți o considerau ”prietenă cu silueta”, însă totul stă, de fapt, ăn moderație, nu în culoare.

”Pâine albă sau neagră?

Sunt multe persoane care au impresia că pâinea neagră este prietena siluetei. Pâinea albă este acuzată de toate relele, iar cea neagră pusă pe un piedestal, uitând că e vorba tot de pâine, adică un aliment de bază, ce trebuie să facă parte din dieta zilnică. Organizația Mondială a Sănătății ne recomandă să mâncăm 500 g de pâine pe zi!!

Ce are diferit pâinea neagră? O făină mai puțin rafinată, care conține nu doar miezul bobului de grâu, ci și o parte din înveliș (tărâțe). Miezul bobului înseamnă proteine (gluten) și amidon (glucide lente), iar tărâțele înseamnă fibre, minerale și vitamine. Din păcate mineralele și vitaminele din cereale nu pot fi utilizate decât în procent de 10%?

Cât despre calorii, 100g pâine au în medie 240cal, indiferent de culoare. Aportul de fibre/tărâțe nu schimbă cu nimic conținutul caloric. Fibrele au zero calorii și nu hrănesc organismul, ci au rol mecanic, ajută la digestie prin accelerarea tranzitului intestinal.

Pâinea neagră este mai densă și mai grea, deci 100g pâine neagră ocupă un volum mai mic și pare mai puțină decât 100g pâine albă. O chiflă albă și pufoasă are 30g, în timp ce o chiflă Graham are cel puțin dublu, deși amândouă arată la fel ca dimensiune”, a scris Mihaela Bilic pe contul său de socializare.

La ce concluzii a ajuns nutriționistul

”Concluzia pâinea neagră are câteva grame de fibre în plus, dar și o densitate calorică mai mare. Atenție la cantitate, dacă nu vreți să vă îngrășați! O franzelă/baghetă are 400g, dar e umflată, pufoasă și pare mult.

În schimb o pâine de secară are 500g și e mică cât doi pumni.

Tăiați felia cât mai subțire, faptul că e neagră nu înseamnă că nu are calorii”, a mai scris Mihaela Bilic, evidențiind un alt tip de ”pâine bună”, de la care cu greu te poți opri.

”P.S. Apropo de pâine bună, ați gustat lipia? Se găsește în supermarket la raionul “proaspăt copt” și are gustul pâinii din copilărie: albă, pufoasă și dulce…greu să te oprești”, și-a încheiat nutriționistul postarea de pe Facebook.

De ce îngrașă pâinea caldă și riscurile unei alimentații picante. Nutriționist: Metabolismul este cheia

Cât de periculos este glutenul pentru sănătate. Copiii, mai predispuși la afecțiunile digestive

Popularitatea dietelor fără gluten, chiar și în rândul persoanelor fără sensibilitate la gluten sau cu boală celiacă, ridică semne de întrebare cu privire la efectele nocive ale glutenului asupra sănătății.

Proteinele din grâu, orz și secară sunt surse de gluten. Ovăzul și porumbul nu au aceleași proteine, dar pentru că intră în contact cu alte cereale, în timpul recoltării, acestea pot fi contaminate. Atunci când făina de grâu (sau făina cu proteine de gluten) este amestecată cu apă, aceasta devine gluten. Proteinele din făină devin flexibile, lipicioase și elastice, lucru care o face ideală pentru aluaturi și aluaturi.

Boala celiacă, sensibilitatea la gluten și alergiile la grâu

Dietele fără gluten sunt importante pentru persoanele cu boală celiacă și sensibilitate la gluten.

Boala celiacă. Una din 100 de persoane din întreaga lume suferă de boala celiacă, potrivit WebMD. Aceasta o tulburare genetică autoimună care te face sensibil la gluten. Când îl mănânci, o reacție în intestinul subțire duce la un atac asupra vilozităților, proiecții asemănătoare unor degete care ajută organismul să absoarbă nutrienții. Boala celiacă poate duce la complicații pe termen lung.

Simptomele bolii celiace includ:

- Diareea;

- Balonare sau gaze;

- Oboseală;

- Disconfort la nivelul burții;

- Constipație;

- Greață;

- Vărsături;

- Anemie;

- Pierderea densității osoase (osteoporoză) și oase înmuiate (osteomalacie);

- Mâncărimi sau iritații ale pielii;

- Ulcerații bucale;

- Dureri articulare;

Ce trebuie reținut este faptul că simptomele pot fi diferite de la o persoană la alta, de la o categorie de vârstă la alta. De exemplu, copiii sunt mai predispuși să aibă probleme digestive decât adulții. Citește mai departe AICI.

Vezi și: Câtă pâine trebuie să mănânci ca să NU te îngrași. Greșeala pe care o faci MEREU

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0