Paște 2019. Tudor Ciuhodaru: ce și cum să mâncăm de sărbători

Adisa Codruț / 28 apr 2019 / 22:30
Mâncarea în exces nu face bine sănătății FOTO: pexels.com
Mâncarea în exces nu face bine sănătății FOTO: pexels.com

Medicul și parlamentarul Tudor Ciuhodaru face câteva recomandări legat de cum ar fi bine să fie consumate bucatele de Paște. 

Medicul și parlamentarul PSD Tudor Ciuhodaru a scris, duminică, 28 aprilie, în ziua de Paști, pe Facebook, câteva recomandări legat de excesele alimentare și combinațiile gastronomice nepotrivite.

Mesajul acestuia, integral:

„Hristos a înviat!

Ce şi cum mâncăm de Paşti. 7 reguli esenţiale pentru a nu ajunge la urgențe.

Moderaţia trebuie să fie cheia alimentaţiei. Altfel veţi avea nevoie de serviciul de urgenţă şi ne vom vedea în gardă chiar și azi. Dacă vreţi însă să petreceți în familie şi nu prin spitale, trebuie respectate câteva reguli simple, indiferent dacă aţi postit sau nu, adaptate eventual patologiei de bază.

1. Nu daţi startul la supraalimentare imediat dupa slujbă, ci aşteptaţi până dimineaţă sau, chiar mai bine, până la orele prânzului.

2. Alimentele trebuie introduse treptat, după regula ,,nu toate deodată". Puteţi începe cu friptură de miel, precedată eventual de o salată de crudităţi, asociată unei garnituri de legume făcute la grătar, urmate dă o felie de ananas crud, nu din conservă, pentru a vă facilita digestia. Cei care au ţinut post trebuie să reia cu prudenţă alimentaţia normală, începând cu brânzeturi, legume, fructe şi carne de pasăre, urmate de cantităţi mici de ciorbă şi drob.

3. Fiecare masă trebuie să conţină un singur aliment ,,concentrat" considerând ,,concentrat" orice aliment cu excepţia fructelor şi legumelor, aşa că friptura, drobul, sarmalele se vor consuma separat, nefiind recomandate nici măcar amestecurile de friptură cu ouă, al cărnii de miel cu cartofii şi nici consumul de dulciuri sau fructe imediat după masă.

4. Asiguraţi o pauză de cel puţin jumătate de oră între felurile de mâncare, pentru a evita senzația de suprasaturaţie sau sindroamele dispeptice.

5. Indiferent de starea de sănătate, alcoolul trebuie băut cu prudenţă putând, mai ales în asociere cu mâncarea grasă, să ducă la pancreatite, ulcere, hemoragii digestive, colici biliare.

6. Precauţii speciale trebuie avute în vedere la cei cu afecțiuni digestive, metabolice (diabet, gută) sau cardiace, ce trebuie să respecte regimul igieno-dietetic (fără dulciuri, sare etc) şi medicamentos.

7. Nu întrerupeţi medicaţia cronică pentru a mânca sau bea în exces.

Apariţia simptomelor digestive precum greaţă, vărsături, dureri absominale, tulburări de tranzit, febră sau frison sau cardiace ce includ dureri precordiale, palpitaţii, cefalee, vertij. indică necesitate de prezentare de urgenţă la spital.
Nu în ultimul rând, excesul caloric va crea suficiente probleme celor care ţin la siluetă. Încercaţi să înlocuiţi carnea, dulciurile şi grăsimile cu salate şi fructe şi rezervaţi timp pentru plimbări în aer liber sau sport sau veţi fi nevoiţi sau nevoite să ţineţi cură de slăbire mai târziu. Sărbători frumoase!".

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.24