Arderea caloriilor fără exerciții fizice. Ce poți face la birou și acasă

Dana Lascu / 30 Martie 2019 / 08:01
E indicat să vă ascultați corpul
E indicat să vă ascultați corpul

Arderea caloriilor e posibilă fără exerciții fizice intense. Cu siguranță ați văzut reclame la tot felul de diete, dispozitive – minune sau suplimente de slăbit, care pretind că vă ajută să pierdeți în greutate fără exerciții. Da, costă prea mult ca să fie adevărate! Iată ce spun experții de la Harvard:

Arderea caloriilor se poate face și fără exerciții fizice – de fapt probabil că o faceți chiar acum! Doar inspirând și expirând, chiar dacă stați tolănit în pat sau pe canapea, vă ajută să ardeți calorii.

Iată câteva modalități prin care corpul dumneavoastră arde calorii chiar și atunci când nu faceți ceva ce poate fi considerat a fi un exercițiu:

Organismul nu e niciodată inactiv

Se numește „rata metabolică bazală" sau RMB. Este cantitatea de energie necesară pentru a menține funcțiile de bază ale corpului în timp ce este în repaus, cum ar fi reglarea temperaturii corpului, menținerea bătăilor inimii și respirația. Este adevărat: și statul pe canapea presupune arderea unor calorii. Acesta este RMB și reprezintă aproximativ 2/3 din totalul caloriilor arse în fiecare zi. Spre exemplu, ardeți 40-55 de calorii pe oră în timpul somnului și un pic mai mult în timp ce stați la televizor sau citiți.

Unii oameni au rata metabolică bazală mai mare decât alții, dar această variabilitate nu este, de obicei, motivul pentru care cineva este obez sau slab. Și RMB poate varia în timp; se poate accelera atunci când sunteți bolnav sau dacă aveți mai multă masă musculară sau poate încetini cu vârsta ori când pierdeți în greutate (adică slăbiți). De fapt, o încetinire a ratei metabolice este unul dintre motivele pentru care cei la cură de slăbire întâmpină dificultăți în pierderea kilogramelor în plus după ce au slăbit câteva sau au tendinta de a pune la loc ce au pierdut. Anumite afecțiuni medicale (cum ar fi boala tiroidiană) și medicamente pot afecta RMB.

Nu stați nemișcat. Agitați-vă!

O altă modalitate de consum pentru energie, care nu necesită exerciții fizice, esteagitația. Dacă vă mișcați piciorul sau răsuciți un stilou, a unei bile sau a unui cub în mână (ca să vă dăm câteva exemple) când sunteți la birou, ardeți un număr mic de calorii, dar care se adună, dacă faceți lucruri mărunte în continuu. De fapt, un studiu a constatat că agitația sau altă mișcare non-exercițiu (mai frecventă în rândul persoanelor slabe decât al celor obeze) ar putea arde până la 350 de calorii pe zi, arată specialiștii de la Harvard. Sună încurajator, nu?!

Dar nu este clar de ce unii oameni se agită în timp ce alții nu o fac; un om calm poate avea dificultăți în a-și modifica felul de a fi. Și s-ar putea să existe și alte avantaje pentru agitație: pentru unii, asta pare să îi ajute să învețe.

Activități intenționate care nu sunt exerciții

Dacă chiar vreți să ardeți calorii fără să vă faceți griji, schimbați-vă rutina zilnică pentru a include mai multe lucruri mici care să vă ajute. Spre exemplu:

- Urcați scările în locul de să vă suiți în lift sau pe scări rulante;

- Lăsați mașina în capătul opus (și îndepărtat) al parcării, astfel încât să mergeți ceva mai mult până la ea;

- Folosiți toaleta la capătul îndepărtat al firmei, și nu cea mai apropiată;

- Luați pauze regulate la muncă pentru a vă întinde și a vă plimba puțin;

- Dacă vorbiți la telefon, ridicați-vă de pe scaun și plimbați-vă prin jurul biroului;

- Mergeți mai repede pe stradă decât în ritmul vostru obișnuit;

- În loc să vă opriți când vă întâlniți cu un coleg sau cu un prieten, discutați în mers;

- Alegeți să printați documentele la o imprimantă care nu se află aproape de birou;

- Luați în considerare un birou la care să stați în picioare.

Articole Recomandate
Comentarii
Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta


Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2019 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
sanatate.n-nxt.22