Ceaiul de cacao, beneficii. Cum să îl prepari. De ce este mai bun decât laptele cu cacao

Monika Baciu |
Data publicării:
ceaiul de cacao - FOTO: Freepik@Idealspics
ceaiul de cacao - FOTO: Freepik@Idealspics

Ceaiul de cacao poate părea ceva ciudat, dar are multiple beneficii.

Ceaiul de cacao nu este o băutură ciocolatieră standard. Nu există zaharuri sau siropuri în ceaiul de cacao - doar apă fierbinte infuzată cu coji de cacao.

Fără toate ingredientele în exces ale ciocolatei moderne și ale bomboanelor, ceaiul de cacao este o băutură fără vinovăție pe care o puteți folosi pentru a vă începe ziua în locul cafelei. Savurează-ți băutura fină și dulce cunoscând aceste trei beneficii principale pentru sănătate ale consumului de ceai de cacao și simte-te mulțumită în timp ce îți răsfeți corpul cu ceva care este atât gustos, cât și bun pentru tine!

Ceaiul de cacao, conținut ridicat de antioxidanți

Corpul tău efectuează mereu acte de echilibru pentru a menține o stare de sănătate bună. Unul dintre numeroasele sale acte de echilibrare implică lupta constantă dintre radicalii liberi și antioxidanți. Dacă organismul dumneavoastră creează prea mulți radicali liberi și nu are suficienți antioxidanți pentru a-i echilibra, puteți ajunge la o stare de stres oxidativ care poate deteriora celulele și accelera procesul de îmbătrânire.

Ceaiul de cacao este o sursă savuroasă de antioxidanți care vă mențin sănătatea atât a celulelor, cât și a pielii. Consumul acestuia o dată pe zi va ajuta organismul dumneavoastră să controleze echilibrul dintre radicalii liberi și antioxidanți, stimulându-vă sistemul imunitar și prevenind efectele dăunătoare pe care le poate avea o abundență de radicali liberi.

Vezi și: Tonul și subtonul pielii, ce sunt, care este diferența între ele. Mirela Vescan, secretul despre cum să alegem fondul de ten: Ieșim mai convenabil

Ceaiul de cacao, băutură fără calorii

Pentru că nu există aditivi în ceaiul de cacao, nu există nici calorii de care trebuie să vă faceți griji. Cu zero calorii, puteți lua în considerare consumul de ceai de cacao în timpul unui post, în timpul meselor sau chiar înainte de culcare. Veți obține toate beneficiile principale pentru sănătate ale consumului de ceai de cacao fără zaharurile și amidonul pe care le conțin alte băuturi cu ciocolată. Teobromina din ceai ajută, de asemenea, la stimularea metabolismului, favorizând o pierdere sănătoasă în greutate fără dezavantajele cofeinei.

Stimulează starea de spirit și energia fără cofeină

Cofeina are multe efecte secundare nedorite, de la anxietate la dureri de cap și migrene. Pentru unii oameni, consumul de cofeină a format o dependență nesănătoasă - fără ea, aceștia pot experimenta simptomele de sevraj. Cafeaua și multe tipuri de ceaiuri conțin cofeină care poate continua acest atașament nesănătos, chiar și atunci când sunt consumate în cantități mici, notează Micacao.

Cu toate acestea, ceaiul de cacao organic nu conține cofeină. În schimb, conține teobromină - un alcaloid natural, mai blând, care oferă un efect energizant și de ridicare a dispoziției similar cu cel al cofeinei, fără aspectele negative. Ceșcuța dvs. delicioasă de ceai de cacao vă va ajuta, de asemenea, starea de spirit prin eliberarea de endorfine, cum ar fi:

- Anandamidă

- Serotonină

- Fenetilamină

- Dopamină

Prin asocierea ceaiului fierbinte de cacao cu propria rutină de reducere a stresului, îți va fi mai ușor să te menții calm în mijlocul tensiunii din viața de zi cu zi.

Vezi și: Intoleranță alimentară: de ce apare și ce îți transmite corpul, de fapt. Mihaela Bilic rupe tăcerea. Cine și cum ne distruge digestia: Până acum părea banal

Ingrediente

- 2 linguri de pudră de cacao crudă

- 2 căni de apă

Opțional:

- un vârf de cuțit de nucșoară măcinată

- un vârf de cuțit de scorțișoară măcinată

- 1 frunză de dafin

- zahăr din nucă de cocos sau miere crudă, după gust

- lapte de migdale după gust

Vezi și: Lipsa timpului, consecințe asupra sănătății. De ce nu ne mai ajunge timpul și cum ne afectează. Bolile grave pe care le putem face

Mod de preparare

Într-o cratiță mică, aduceți apa la fierbere.

Dizolvați pudra de cacao în apa clocotită pe aragaz.

Se amestecă timp de 2 minute sau mai mult, la foc mediu-mare.

Dacă doriți, adăugați lapte de migdale pentru o consistență mai cremoasă.

Vezi și: Perimenopauza, afecțiunea care apare în jurul vârstei de 40 de ani. Ce schimbări se produc

Rețetă picantă

Într-o cratiță mică, aduceți apa la fierbere.

Dizolvați pudra de cacao în apa clocotită pe aragaz.

Se amestecă timp de 2 minute sau mai mult, la foc mediu-mare.

Adăugați zahărul din nucă de cocos (sau mierea), nucșoara, scorțișoara și frunza de dafin. Gătiți încă 2 minute pentru a permite condimentelor și zaharurilor să se amestece.

Se strecoară într-o cană.

Adăugați lapte de migdale pentru o consistență mai cremoasă, potrivit Lisa Mosconi, medic nutriționist.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
DC Media Group Audience
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel