Cum poți slăbi mâncând ”nesănătos”. O condiție de care trebuie să ții cont

cum poti slabi mancand. FOTO Pexels @ Robin Stickel
cum poti slabi mancand. FOTO Pexels @ Robin Stickel

Se poate slăbi nu doar cu ”alimente degresate, triste și fără gust”, ci și cu fast-food-ul atât de prezent.

Potrivit medicul Mihaela Bilic, nutriționiștii au creat iluzia că se poate slăbi doar cu ”alimente degresate, triste și fără gust, în timp ce pizza, cartofii prăjiți, merdenelele și prăjiturile au fost trecute pe lista neagră”.

Pe de altă parte, aceasta a susținut în emisiunea ”Doctor de Bine” de la PRO TV, că totul stă în cantitatea de mâncare pe care fiecare o consumă, exemplificând prin două ”experiențe medicale” ce au fost mediatizare în urmă cu aproape 20 de ani.

”Dieta” lui Morgan Spurlock 

”Când medicina a ridicat pe un piedestal hrana dietetică, mass-media a intrat și ea în horă și a amplificat știrea. Industria alimentară ne îmbolnăvește, produsele fast-food sunt otrăvitoare. 

Vă propun să analizați două experiențe medical mediatice și să trageți singuri concluziile.

Pe de o parte este vorba de Morgan Spurlock, care a făcut în anul 2004, celebrul film Supersize Me. Care era scenariul propus de el? Timp de o lună să mănânce trei mese pe zi compuse exclusiv din produse tip fast-food. După o lună de calvar se demonstrează ceea ce era de demonstrat.

Morgan s-a îngrășat cu 11 kg, iar nivelul de colesterol, trigliceride, acid uric este alarmant de crescut.

La fel și enzimele hepatice și glicemia. Însă faptul că a produs un film care face turul planetei și denunță efectele nocive ale fast-food-ului îi creează suficientă satisfacție”, a spus Mihaela Bilic.

”Dieta” dr. Haub

”Câțiva ani mai târziu, dr. Mark Haub, profesor de nutriție la Universitatea din Kansas, propune un experiment, pe cât de asemănător, pe atât de diferit.

Nutriționist fiind, el decide să mănânce, timp de zece săptămâni, exclusiv produse junk-food: chips-uri, biscuiții, gogoși și orice produse pline de zahăr și grăsime. Însă, atenție, toate produsele consumate într-o zi nu depășeau 1.800 de calorii, indiferent de numărul de mese sau ora la care erau mâncate.

Rezultatul? După 10 săptămâni de regim junk-food, Mark a slăbit 12 kg, iar cantitatea de grăsime din organism a scăzut la 25%. Nivelul trigliceridelor a scăzut cu 40%, colesterolul rău s-a redus cu 20%, iar colesterolul bun a crescut cu 20%.

Mark și-a recunoscut stupefacția. Mâncarea nesănătoasă l-a făcut să fie mai sănătos. Diferența de rezultate dintre cele două regimuri o face numărul total de calorii: 5.000 de calorii pe zi pentru Morgan și 1.800 pentru Mark”, a mai spus celebrul nutriționist din România.

Astfel, se poate trage o concluzie foarte simplă: slăbim din mâncare puțină, chiar dacă este nesănătoasă și ne îngrășăm din mâncare multă, chiar dacă este sănătoasă.

Vezi și: Pepene roșu sau pepene galben, marea greșeală pe care o faci. Bilic: Învinge! E mai puțin PERICULOS

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2022 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy - smt4.1.0