Cum slăbești după 40 de ani. Recomandări

Adisa Codruț / 04 ian 2020 / 22:21
Forța musculară
Forța musculară

Vârsta și obiceiurile alimentare fac ca pierderea kilogramelor în plus să fie mai dificilă după ce intrați în al patrulea deceniu de viață.

Slăbești, recomandări. Specialiștii de la webmd spun că dacă aveți peste 40 de ani, este posibil să luați mai ușor în greutate și să slăbiți mai greu decât până acum. "Modificările nivelului activității, obiceiurilor alimentare și hormonilor și modului în care corpul tău depozitează grăsimea sunt toate factori", potrivit sursei citate.

Iată câteva ponturi:

1. Mâncați-vă fructe și legume - umpleți jumătate din farfurie cu ele la fiecare masă. Și s-ar putea să vă ajute să vă simțiți sătul, chiar dacă mâncați mai puțin. Fructele proaspete, cum ar fi merele și fructele de pădure, sunt grozave în locul gustărilor cu conținut ridicat de grăsimi sau cu conținut ridicat de zahăr.

2. Nu săriți peste micul dejun - experții recomandă o masă sănătoasă dimineață, cum ar fi ovăz sau pâine prăjită integral cu fructe. Poate ajuta la reducerea acelei senzații de foame de la jumătatea dimineții, care conduce la gustări nesănătoase în timpul mersului sau să mâncați în exces la prânz. 

3. Mâncați mai puțin noaptea - dacă primiți majoritatea caloriilor zilnice la prânz (înainte de 15 p.m.), s-ar putea să pierdeți mai mult în greutate decât dacă aveți o masă mai târzie. Însă, cel mai important rămâne tot ceea ce mâncați, nu când.

4. Gătiți mese sănătoase - o mulțime de grăsimi și calorii în plus pot proveni din modul în care pregătiți mâncarea. În loc să o prăjiți sau să o gătiți în unt sau mult ulei, încercați la grătar, pe grill sau fierbeți alimentele.

5. Eliminați băuturile carbogazoase - dacă beți cafea, ceai, băuturi răcoritoare sau băuturi energizante îndulcite cu zahăr, treceți la apă sau o altă băutură cu calorii zero. Băuturile dulci au mult zahăr adăugat, ceea ce vă poate face să creșteți în greutate și să vă sporiți riscul de diabet.

6. Reduceți alcoolul - un pahar de bere sau vin are aproximativ 150 de calorii și asta se poate adăuga dacă beți des. 

7. Faceți-vă timp pentru mișcare - este important - pentru greutatea și sănătatea dvs. generală - să vă încadrați în cel puțin 2 ore și jumătate de activitate fizică moderată (cum ar fi mersul rapid sau munca ușoară în curte) în fiecare săptămână.

8. Să aveți grijă de masa musculară - oamenii pierd în mod natural mușchi după 40 de ani, în special femeile după menopauză. Deoarece mușchii ard mai multe calorii decât grăsimile, acest lucru poate încetini metabolismul și va face mai greu să dați jos acele kilograme ”încăpățânate”. Ridicarea greutăților sau efectuarea de exerciții, cel puțin de două ori pe săptămână, vă pot ajuta să mențineți în bună condiție mușchii.

9. Relaxați-vă, nu vă stresați - stresul crește șansele să mâncați mai mult și nesănătos. Încercați yoga, respirația profundă, meditația, mergeți la plimbare sau citiți o carte bună. Alinarea stresului este diferită pentru toată lumea, deci găsiți ce funcționează pentru voi.

10. Dormiți-vă bine - cei care nu obțin somn de bună calitate au șanse mai mari să crească în greutate. Încercați să vă schimbați obiceiurile și să vă creați o rutină obișnuită ca să aveți un somn odihnitor.

11. Verificați-vă tiroida - dacă mâncați sănătos și faceți exerciții fizice în mod regulat și totuși nu puteți slăbi, s-ar putea ca tiroida să nu funcționeze așa cum ar trebui. Acest lucru se întâmplă la aproximativ 5% dintre oameni și este cel mai frecvent la femei și la persoanele de peste 60 de ani. Pe lângă creșterea în greutate, tiroida poate provoca oboseală, dureri articulare sau musculare și depresie. Medicamentele pot ajuta, însă ar fi bine să mergeți la medic dacă credeți că ar putea fi o problemă.

Articole Recomandate
Get it on App Store Get it on Google Play


Citite săptămâna aceasta


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Politica de confidențialitate | Politica Cookies | Copyright 2020 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
nxt.23
YesMy